Köpa kanin! Hjälp!

Sv: Köpa kanin! Hjälp!

Mm vet.

Sorry allihopa för att jag inte har fixat bilder men min bdb strular otroligt.

Aa jag vet :)

Mamma släpper bara in sådanna i huset hon gillar INTE hermeliner bara lång örade kanin :)

Hejsan jag har haft mina 2 kaniner+1 marsvin inne på vintrarna och då har som haft spån men sen kom mamma på att på kattströ påsen tdog det att man kunde ha till små djur också (kattströn ser ut som pappers korvar :grin::grin: :) ) Det var vätte bra det sög upp allt kiss och det liktade inget om man böt varannan vecka :d

Jag använder värmepellets. Mycket billigare är toalett eller remiss och det tar längre tid innan det börjar lukta illa, det blir inte lika äckligt blött utan mer som ett pulver. Man kan ju ha halm eller hö ovanpå så att det inte blir så hårt.

Mm just nu har jag spån blandat med pellets och halm på

Ok samma för mig eller ja fast mian djur mina 2 marsvin och Nova (Kaninen)

Hon är en kopia av bilden på kanin bara en annan färg

Här kommer en till bild :
OJ det blev ingen jag glömmer alltid lösen till min bdb

Jag har spån under och halm över i hela buren förutom där jag har maten.
Jag har vattenflaska till mina :)

Använder torv till kaninerna precis som hästen har i sin box. Håller bra och luktar ej.Ger kaninerna en naturlig jordkänsla.Sen får de hö och har vattenflaska utom på vintern då de har vattenskål som byts två ggr per dag. Torven kan läggas ut i trädgården och ge näring till växter. Spån vlir fort blött och är inte bara att slänga ut i trädgården. Det tar lång tid att förmultna så det skräpar mest.

Jag har konstgräsmatta i min bur och toa-lätt i kiss-och-bajslådan, funkar hur rba som helst

Vi använder oss av vanlig kattsand i toalådan( de älskar att gräva i den när den är ny) och de gör faktiskt alla sina behov i denna låda,så är det bara att byta sand ca varannan dag. I resten av buren har vi dagstidningspapper med hö eller halm ovanpå. Också det lätt att byta ut ca en gång i veckan,bara att vika ihop tidningarna:bump:
Vi har både vattenflaska och skål,byter det förstås varje dag.

kl

Jag föredrar att använda spån. Har tidigare använt mycket flaska men numera håller jag mig till vattenskålar. Lättare att göra rent och det låter inte (för kaninen som bor i min etta) lika mycket.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
199
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 379
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka