Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tycker ni är bäst och sämst med att bo i hus och framförallt lite lantligt jämfört med lägenhet och bo i stan?
Bäst: Lugnet . Jag får alltid känslan av att komma hem till ett paradis när jag stannar bilen vid mitt huset. Få bestämma allt (nåja, nästan allt ) själv.Vad tycker ni är bäst och sämst med att bo i hus och framförallt lite lantligt jämfört med lägenhet och bo i stan?
Det sista gällde mig också fram till förra året när de grävde kilometervis fiber till oss som enda användare. Jag trodde det var en ekonomisk omöjlighet för mig att fixa; men det visade sig att det var enhetspris i anslutning för alla i kommunen. Så nu är det 500Mbit/s rakt in i huset.Bäst: lugnet och att kunna leva utan att alltid ta hänsyn till andra. Musik kl 03? Bara att dra på vilken volym som helst.
Sämst: Dyrt och dåligt internet.
Det trådlösa blir dessutom snabbare och snabbare. Har man bara bra täckning så är det inte dåligt alls. Har man dålig så är det klart att det blir problem.Äh jag betalar typ 299:- månaden för trådlöst och funkar fint för att jobba och strömma film
Bäst är lugnet, helt klart. Slippa lyssna på vägbrus dagarna i ända och att lätt ta sig in i skogsområden. Dessutom har jag i år kunnat plocka kilovis med blåbär och vildhallon i mitt direkta närhet som ska lagras till vintern (15-20 kg bara vid tomtgränsen) snart kommer lingonen dessutom.Vad tycker ni är bäst och sämst med att bo i hus och framförallt lite lantligt jämfört med lägenhet och bo i stan?
Det där beror lite på var man bor någonstans, har jag märkt det skulle enligt kartan funka prima både på vår förra och förrförra adress. Det var skit så här provade vi inte ens drog in fiber istället då det som tur var drogs sådana linor här.Äh jag betalar typ 299:- månaden för trådlöst och funkar fint för att jobba och strömma film
Ja, det där var ett missat stort plus i mitt inlägg. Att bo på slutet av fraktalen, vägens ände, utan ett enda fordon som passerar är en lisa för själen.Slippa lyssna på vägbrus dagarna i ända och att lätt ta sig in i skogsområden.
Vad tycker ni är bäst och sämst med att bo i hus och framförallt lite lantligt jämfört med lägenhet och bo i stan?
För mig är just hus på LANDET eller lägenhet helst i stan eller närförort de enda alternativen.
Jag har bott i villa i vanligt villaområde och jag hatar allt med det. Allt. Grannar. Statusjakt. Små jävla pyttetomter. Trafik. Usch
Hus på landet ger mig det lugn jag behöver - på något vis så gör mörkret att det blir tyst inuti också. Lite samma som att bruset i stan/lägenhet också tystnar mitt inre tjatter. Jag älskar mörkret och enskildhet. Minuset är att det i princip krävs bil när jag vill göra stadssaker
Ja sannerligen!Du glömde en post:
Trädgårdsnazister
Men kära nån...Ja sannerligen!
Vi råkade köpa nån sorts kompostsak i FEL FÄRG. Den var inte alignad med grannens
Där jag bor är det tre hus förbi mig på en pytteliten väg så några mängder av bilar blir det inte, mitt hus ligger inte heller vid vägen vilket känns jätteskönt för att jag får yttterligare mer känsla av lugn och ro och avskildhet men mindre roligt i vinter när man ska bära tunga matkassar i snön på den lilla stigen till huset istället för att bara parkera på sin uppfart. Jag delar till och med uppfart med närmsta grannen vilket stör mig men det går inte att ändra om man inte röjer ner hela skogen framför mitt hus.Ja, det där var ett missat stort plus i mitt inlägg. Att bo på slutet av fraktalen, vägens ände, utan ett enda fordon som passerar är en lisa för själen.
Det här var en fin sammanfattning tycker jag! Så är det även hos oss.Behöver jag hjälp finns det fina grannar. Vi stör inte varann. Men vi bryr oss.
Bäst med hus på landet är att kunna föra vilket oväsen som jag vill när jag vill och samtidigt slippa andras oväsen.Vad tycker ni är bäst och sämst med att bo i hus och framförallt lite lantligt jämfört med lägenhet och bo i stan?