Köpa hund , igen

Emor

Trådstartare
Då min gamla hund gick bort i somras , endast åtta år gammal börjar jag nu gå i köpa hund tankar igen , det är ofantligt ensamt utan ! Han var en Cairnterrier men jag letar nu efter en hund utav den lite större sorten helst , som orkar vara med lite mer än han då han var gammal på slutet. Funderar lite på Dogue de Bordeux , någon som vet någonting om denna ras , tipps osv ? Tacksam för svar ! :banana:
 
Sv: Köpa hund , igen

Nu vet jag i princip ingenting ;) men jag har träffat två stycken vid några tillfällen. En tik och en hane. Hanen är vuxen. Otroligt lugn, tiken var bara en valp, lite mer go i henne. Men väldigt lugnt iaf. Mitt intryck av dom är att dom är lugna. Men inte direkt några lydnadstjärnor :D hon hade visserligen hyfsad pli på dom. Men det är lite sådär "jag gör det jag känner för" attityd
 
Sv: Köpa hund , igen

Vilket bör passa TS då hon redan har erfarenhet av hundar som måste trugas till lydnad (har själv en west highland) :angel:
Tänk bara på att det kan bli mkt infektioner i hudvecken, rinn i ögonen och framförallt en hel del dräggel.
 
Sv: Köpa hund , igen

Aa , dom verkar lugna .
Jag har personligen inget behov utav att ha super pli på min framtida vovve , även om det är en fördel om man kan ha den lös , den kan vanliga kommandon osv , men det går att lära alla , gäller bara att vara lite mer envis med vissa ^^
 
Sv: Köpa hund , igen

Träffade en vet. som sa att rasen gick bort för dennes del i och med alla fel.
Hud och knän har jag hört, men vad mer vet jag ej.

Har själv träffat en individ av denna rasen bara men denna individ var underbart go!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 276
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 865
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 784
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 455
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp