Tanken från början var att meritera Hexa och sen köpa valp när hon var 2-3 år. Men med tanken på att jag kommer studera hemma i 7 månader nu så tänkte jag att jag hellre hade haft valp då. Än valp när jag jobbar 8-18 måndag-fredag och har typ 4 veckors semester. Vill kunna vara hemma med min valp och verkligen lära känna den, bygga en relation.
Jag och Hexa ska börja tävla nu i augusti och det är pga mig. Jag har skadat foten och därför har vi inte börjat tävla innan det. Har som sagt massor AB tränings videor från våra kurser, privata träningar och egna träningar.
Så finns material att jag kommer träna min hund ordentligt och inte är något jag bara säger
.
Sen har jag ju tänkt tanken att det kommer bli lite tråkigt när dem är gamla. Men finns ingen anledning till att jag inte skulle kunna köpa både en 3 eller 4 hund.
Men ja är inte så jag kommer köpa första bästa valp bara för jag letar valp nu. Utan ska vara rätt kull och linjer.
Men ja blev ledsen av frågan men känner nu i efterhand att det kanske vara var en oskyldig fråga.