Det är inga krävande spel vilket är styrande vad gäller pris. Spelar man spel som Counter Strike (CS) behövs det mer resurser.
Nackdelen med en paketdator är att man inte får programmen som är i utan vanligtvis samlade återställnings cd.
Datorer ändrar sig snabbt och är ju gamla inom ett halvår därför kan det vara bra och veta om den är lätt att uppdatera. Paketdatorer från Siba eller Elgiganten är oftast billiga och tillräckligt bra för en normalanvändare.
Några förslag som jag tittade på:
FUJITSU SIEMENS SCALMP2800SF MED 17" SKÄRM 10 990:-
Intel Pentium 2,8 GHz, 512 MB internminne, 160 GB hårddisk, DVD-spelare och DVD-brännare.
PACKARD BELL IMEDIA7004 MED 17" SKÄRM 11 990:-
Intel Pentium 4 - 3,06 GHz processor, 512 Mb DDR minne och 160 Gb hårddisk. DVDRW och 128 MB Grafikkort
Sista exemplet skulle jag rekomendera för en dator under 12 000kr. Pentium processorn är att rekomendera om man inte vill slänga ut massor av pengar på den nyare.
Exempel som ger möjlighet till skrivare också:
PACKARD BELL MEDIA1808SF MED 17" SKÄRM. 9 990:-
Intel Celeron processor på 2,8 GHz, 512 MB internminne, 160 GB hårddisk och DVD-brännare.
En skrivare kostar ca 1500kr. Just nu kan jag rekomendera som exempel en multiskrivare (allt i ett) med finktioner skrivare/scanner/kopiator. Epson cx5400 för 1490kr färg är dyrt till alla skrivare idag.
Celleron är långsammare och jag rekomenderar inte det om man skall spela spel som CS. Många använder AMD datorer till sådana spel eftersom de är billigare än Pentium:
exempel:
Fujitsu Siemens AXP3000 med 17 tums CRT skärm
Processor: AMD AthlonXP 3000+
Internminne: 512MB DDR Hårddisk: 160GB
DVD-brännare: +RW+R (4/2,4/8/16/10/40x)
pris 11 990:-
Summering: Jag skulle rekomendera att titta på Elgiganten där mina översta exepel var. Dator två tyckte jag var intressant själv, men jag har redan en mycket bättre dator än den men den kostade också mycket mer.