Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Suck.DHL är ju allmänt virriga och mitt sista alternativ om jag skulle skicka något. Föredrar Schenker, trist att de höjde priserna dock.
Då kan de åtminstone inte gnälla över att paketet inte kommit framSuck.
Slutar med att folk får betala bensinkostnaden tor + tidsåtgången så kan jag leverera det hem till dem istället
DHL är ju allmänt virriga och mitt sista alternativ om jag skulle skicka något. Föredrar Schenker, trist att de höjde priserna dock.
Intressant! För jag jobbar på ett ställe som är ombud och kan säga att det i princip dagligen är något som strular med DHL. Posten och Schenker strular bara nån gång i veckanAllmänt virriga? De är so far de enda som varken tappat bort eller försenat en försändelse till mig
Allmänt virriga? De är so far de enda som varken tappat bort eller försenat en försändelse till mig
Hjälp.... Men ska alltså ha tur när man skickar...Intressant! För jag jobbar på ett ställe som är ombud och kan säga att det i princip dagligen är något som strular med DHL. Posten och Schenker strular bara nån gång i veckan
Jag jobbar också på ett DHLombud och det är aldrig strul hos oss. Det händer dock att folk kommer och efterlyser sina paket som dom faktiskt beställt för en vecka sen. Jo men har inte säljaren skickat paketet ännu så kan det tyvärr inte ha kommit fram till oss..Intressant! För jag jobbar på ett ställe som är ombud och kan säga att det i princip dagligen är något som strular med DHL. Posten och Schenker strular bara nån gång i veckan
Så olika det kan vara! Har ni Posten och Schenker också?Jag jobbar också på ett DHLombud och det är aldrig strul hos oss. Det händer dock att folk kommer och efterlyser sina paket som dom faktiskt beställt för en vecka sen. Jo men har inte säljaren skickat paketet ännu så kan det tyvärr inte ha kommit fram till oss..
Nä, vi har bara DHL. Det kanske bara är så att våra kunder inte klagar, de bara kommer och hämtar sina paket när de får avisering=)Så olika det kan vara! Har ni Posten och Schenker också?
Fast att pruta innan man ens vet om det är rätt pryl förstår jag att folk inte gör och inte heller innan de har totalpriset.Jag stör mig på folk som försöker pruta det sista dom gör. Ni vet, först hela proceduren med "finns den kvar?" "tror du den passar på *hästras*?" "Kan du skicka bilder ur 15 olika vinklar?" ""...och mäta x, y och z?" "Ja men okej jag vill ha den!"
Man gör upp med betalningsform, fraktsätt osv. Och DÅ kläcker människan ur sig typ "Vad kan du göra på priset, jag vill inte betala mer än xx." Helt ok att försöka pruta om man vill, men ta då det i ett tidigt skede, så slipper vi båda slösa vår tid om prylen inte är prutbar. De två senaste prylarna jag sålt har det varit flera intressenter på och då kör jag först till kvarn, men om flera vill ha saken tänker jag ju inte gå NER i pris.
Det beror ju lite på hur mycket man tänkt pruta. Och hur mycket man krånglar innan. Att lägga ganska lågt bud kan jag testa med ibland - men då göra en snabb affär och alltså inte be om bilder ur alla vinklar och olika mått.Fast att pruta innan man ens vet om det är rätt pryl förstår jag att folk inte gör och inte heller innan de har totalpriset.
Innan man har uppgifterna kanske man inte vet vad man är beredd att ge eller ens om man vill ha produkten, men visst finns det strulpellar.Det beror ju lite på hur mycket man tänkt pruta. Och hur mycket man krånglar innan. Att lägga ganska lågt bud kan jag testa med ibland - men då göra en snabb affär och alltså inte be om bilder ur alla vinklar och olika mått.
bra pris vid snabb affär utgår jag ifrån gäller alla
Ja så kan de vara. Men jag som säljare tänker som jag skrev ovan för mig är det det rimligt. Sen tänker ju alla inte lika, därför uppfattas väl vissa som strulisar fast det för dem är helt rimligtInnan man har uppgifterna kanske man inte vet vad man är beredd att ge eller ens om man vill ha produkten, men visst finns det strulpellar.
Om man anger det från början är det helt okej, jag hade personligen backat om någon kommit med en smyhöjning av priset när man gjort upp det och så plötsligt kommit med embalagekostnad.hur tänker ni med att göra extra pålägg på priset för frakt? om grejen i sig kostar 200 kr och fraktbolaget tar ut 80 kr i frakt, ok eller ofint av säljaren att lägga på nån eller några tior för besväret att skaffa fram emballage och ta sig till ombud?
hur menar du nu? såg en tråd på facebook där säljaren först sagt vara för avhämtningspris och sedan "vara inkl frakt: x kr" varpå någon menade på i kommentarerna att frakten inte borde gå på så mycket utan 20 kr mindre.Om man anger det från början är det helt okej, jag hade personligen backat om någon kommit med en smyhöjning av priset när man gjort upp det och så plötsligt kommit med embalagekostnad.
Jag tänker att det är helt okej, så länge det framgår redan från början att det är så. Det är inte gratis att skicka grejor och kanske kan vara ett sätt att uppmuntra avhämtning istället.hur tänker ni med att göra extra pålägg på priset för frakt? om grejen i sig kostar 200 kr och fraktbolaget tar ut 80 kr i frakt, ok eller ofint av säljaren att lägga på nån eller några tior för besväret att skaffa fram emballage och ta sig till ombud?