Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyckats sälja... EN grej.

Jag har redan låga priser och lider inte direkt av att ha kvar grejerna, störigt däremot att sänka priserna ännu mer och stressa runt för att mötas upp och så får jag i princip inte ut något av affären...
 
...samt att ena sömmen till kardborren var trasig. Upptäckte det när jag skulle tvätta dem nu. Zzzz.
Vi måste lära oss att vara såna där dryga som ber om bild på vartenda hörn ur varenda vinkel.

Jag har ofta samma problem som dig. Får hem skitiga, trasiga saker. Jag lita för väl på folk helt enkelt :crazy:
 
En kompis ville ha hjälp med att sälja en sadel och jag sa ok, ta hem den till mig så fixar jag det. Vad kommer hon släpandes med? Jo, en skitig och möglig sadel! :arghh:

Ja, ja, jag hade lovat hjälpa henne så inte nog med att jag la ut den på nätet, jag rengjorde den minutiöst och smorde upp den så den såg fantastisk ut. Jag fick tack för hjälpen, tack. :meh: Nåja, det har väl jämnat ut sig med åren, men några pengar som utlovats såg jag inte till och jag brydde mig aldrig om att fråga efter dem heller. Vi är vänner iaf. :D
 
Åh, ett outtömligt ämne! :D

Jag både säljer och köper en del begagnat och har varit med om diverse konstigheter.

När jag köpte en bil av en bil av en småbarnspappa på landsbygden fick jag ett sms när jag åkte därifrån; "Jag saknar dig redan". Ytterst obehagligt, jag svarade inte och inget mer hände, som tur var.

När jag blåste liv i en säljesannons på fb, genom att fråga om objektet fanns kvar lade säljaren ut objektet igen som auktion samtidigt som vi var i kontakt och jag hade ett par frågor som inte framgick i annonsen. Sen när jag påpekade att jag tyckte det var dåligt att hon la ut det igen till försäljning samtidigt och en annan tjej budade högst och fick köpa, var hon väldigt dryg och menade att hon inte kunde svara på "tusen frågor". Senare såg jag att tjejen som fick köpa fick "efterlysa" objektet då hon inte fått det.

Köpte ett träns, för ganska mycket pengar, som levererades skitigt och utan käkrem med förklaringen att det inte ingick på den typen av träns (vilket det visst gör).

Eller de som prutar halva priset på redan billiga priser. Eller inte fattar att "högstbjudande" utgår ifrån givet pris. Såg även någon som bjöd 800 kr för en Prestigesadel.

Såg en annons på fb på en släp som skulle säljas för typ hundra tusen. Så ville en köpa men sen när hon upptäckte att hon skulle behöva typa och registrera om för en tusenlapp blev det för dyrt..

Helt fantastiskt! :rofl:
 
När jag köpte en bil av en bil av en småbarnspappa på landsbygden fick jag ett sms när jag åkte därifrån; "Jag saknar dig redan". Ytterst obehagligt, jag svarade inte och inget mer hände, som tur var.

Haha, påminner mig om när jag köpt min senaste bil. Ett par veckor senare fick jag ett sms från säljaren typ att "Jag såg bilen på parkeringen utanför IKEA idag, den såg fin ut!".
O_o.
Jag svarade inte heller...
 
La ut min hoppsadel på annons i onsdag, bra sadel i bra skick med lädergjord och stigläder till. BVSA osv.
Bra fina bilder på allt.
Kom en tjej i lördags och hämta den, får sms 2-3 timmar senare om de behåller den:D:bump:
Sånt gillar jag! :banana:
Så ska det vara när man säljer sadel!
De är de värsta som finns att behöva åka EU t med den, hämta, lämna, mejla och höra av sig.
Så underbart när det bara går smidigt!
 
Köpte ett hackamore på Tradera, enligt säljaren bara provat.

Det var lite av en besvikelse när jag fick hem det. Visst var det fint, men lädret var torrt som fnöske, inget jag skulle våga använda på en häst.
 
Köpte ett hackamore på Tradera, enligt säljaren bara provat.

Det var lite av en besvikelse när jag fick hem det. Visst var det fint, men lädret var torrt som fnöske, inget jag skulle våga använda på en häst.
Jag köpte ett begagnat som borde komma imorn, hoppas det är ok :o kan ju bli lite påfrestning på lädret om det vill sig illa. Då kär det ju hålla.
 
Jag köpte ett begagnat som borde komma imorn, hoppas det är ok :o kan ju bli lite påfrestning på lädret om det vill sig illa. Då kär det ju hålla.
med begagnat läder är det ju oftast så att man säljer det för att man inte använder det längre, dvs man skiter i att putsa på det och ofta hänger ut det/slänger ner det i en låda då man vill ha platsen i sadelkammaren för ngt annat. och sen när man rensar ngt år senare så ligger det där lagom torrt och dammigt.

läder köper jag aldrig osett.
 
men försöker fortfarande sälja mitt bot täcke :arghh:, har varit väldigt många som kollat på det men ingen som frågat mer än om den finns kvar och ev frakt, sen dödstyst :banghead:.

avskyr att skicka stora saker, är bara extra jobb och stress för mig, paketera och köra till posten är ju inget, men att pressa fram adress och nr ur köparen är ju närmast omöjligt :banghead:.
 
med begagnat läder är det ju oftast så att man säljer det för att man inte använder det längre, dvs man skiter i att putsa på det och ofta hänger ut det/slänger ner det i en låda då man vill ha platsen i sadelkammaren för ngt annat. och sen när man rensar ngt år senare så ligger det där lagom torrt och dammigt.

läder köper jag aldrig osett.
Jag har köpt mycket begagnat läder, men alltid av god kvalité i grunden så har väl kanske haft tur.
Vi får se hur hacket set ut.
 
Köpte ett hackamore på Tradera, enligt säljaren bara provat.

Det var lite av en besvikelse när jag fick hem det. Visst var det fint, men lädret var torrt som fnöske, inget jag skulle våga använda på en häst.
Går det inte att lägga lädret i ett typ oljebad, så det får suga åt sig och sen torka av den värsta oljan och låta torka? Går det?
 
Går det inte att lägga lädret i ett typ oljebad, så det får suga åt sig och sen torka av den värsta oljan och låta torka? Går det?
jag har funderat på om parafin olja kan vara bra för det :). har flera gamla saker jag hade velat dränka lite :p. har hört att parafin olja är det som sadelmakare och andra kunniga använder men aldrig använt det själv. bara haft ekololja (och det enbart för att det var det enda som fanns innan typ ;)), men senaste åren så har jag inte använt ngn olja alls, bara sadelbalsam. men några billigare läder här hade nog behövt ett oljebad.
 
Går det inte att lägga lädret i ett typ oljebad, så det får suga åt sig och sen torka av den värsta oljan och låta torka? Går det?

Jag är rädd att det är förstört, att det är torröta. Har aldrig känt ett så torrt läder, remmen känns som tjockare papper.
Hade jag haft mitt underbart snälla sto kvar i livet hade jag kunnat testa, men nu har jag andra hästar som jag inte riktigt vågar chansa med läderhållbarheten på så jag får sätta dit en annan rem istället.
 
jag har funderat på om parafin olja kan vara bra för det :). har flera gamla saker jag hade velat dränka lite :p. har hört att parafin olja är det som sadelmakare och andra kunniga använder men aldrig använt det själv. bara haft ekololja (och det enbart för att det var det enda som fanns innan typ ;)), men senaste åren så har jag inte använt ngn olja alls, bara sadelbalsam. men några billigare läder här hade nog behövt ett oljebad.
Beror nog på hur torrt det är, är det torrsprickor är det kört, det håller aldrig för påfrestningar igen oavsett hur dränkt det är då strukturen i lädret blivit förstört.
 
Beror nog på hur torrt det är, är det torrsprickor är det kört, det håller aldrig för påfrestningar igen oavsett hur dränkt det är då strukturen i lädret blivit förstört.
ja torrsprickor är en dödsdom på allt läder, om det inte är en haggrimma typ :p, då kan ett ordentligt oljebad på några timmar mjuka upp lädret en hel del och vara funktionsdugligt länge till :).
gnissligt läder kan bli bra av det, kartongläder kan också bli bättre. men man kan aldrig laga en spricka.
 
Jag är rädd att det är förstört, att det är torröta. Har aldrig känt ett så torrt läder, remmen känns som tjockare papper.
Hade jag haft mitt underbart snälla sto kvar i livet hade jag kunnat testa, men nu har jag andra hästar som jag inte riktigt vågar chansa med läderhållbarheten på så jag får sätta dit en annan rem istället.
Ah, det var så illa däran. Ja då är det en annan femma e klart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 632
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 777
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp