Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sålde en billig äldre bil i våras köparen försökte häva köpet 1v senare för den hade gått sönder. Vägrade såklart gammal bil ingen garanti de provkörde och skickade tack sms dagen efter för den fina bilen. Hotade m advokater jag svarade m kontakt uppgifter till min advokat sen har det vart tyst
Ja jag tänkte också det, att dem kanske ångrar sig när de ska köra hem bilen eftersom ingen var helt nykter. Den ena va rätt illa men tjejen märktes det inte på och det var hon som skrev på pappret och förde över pengar.
Men jag tänker att det då iallafall är en helt ok bil till priset dom gav för den. Jag försökte berätta om lite defekter men blev avbruten hela tiden så gav upp! :eek:
 
Ja jag tänkte också det, att dem kanske ångrar sig när de ska köra hem bilen eftersom ingen var helt nykter. Den ena va rätt illa men tjejen märktes det inte på och det var hon som skrev på pappret och förde över pengar.
Men jag tänker att det då iallafall är en helt ok bil till priset dom gav för den. Jag försökte berätta om lite defekter men blev avbruten hela tiden så gav upp! :eek:
Bodde de nära dig? Eller hur kom de till dig eftersom de var onyktra? Hade de skjuts?
 
Ok tar tillbaka mitt senaste i lägg! :D
Bilspekulanten dök inte upp på nästa avtalade tid heller, utan skickade ett till sms 20 min efter nästa avtalade tid och skrev att de var sena, dyker upp "snart" och hoppades att det var ok. :eek:

Kommer tillslut 2h senare än från början avtalad tid.
Kollar så bilen har drag, pratar lite allmänt, FRÅGAR om den startar, prutar lite mer än jag hade tänkt, för över pengar och skriver på ägarbytet.

Dom startar alltså inte ens bilen haha! Öppnar inte ens en dörr! Frågar om de kan hämta den imorn för ingen var nykter nog att köra den.....

Det handlade om en billigare bil men besiktad med lite bra att veta och inte i helt felfritt skick och inte helt gratis.

:banana::banana:
Haha alltså... du fick den i alla fall såld. :D
 
Visserligen inte min annons men någon vill sälja en bur för 500 kr, en personen är intresserad och frågar om det är möjligt att mötas halvvägs. Visst, frågan är fri men hen bor 30 mil bort. Å andra sidan är jag medlem på en skänkessida där folk frågar efter saker som ett begagnat Nintendo wii och faktiskt får svara så det kanske bara är jag som inte har tillräckligt med tilltro till människors inre godhet.
 
Jag har en fundering mer än ett klagomål. Hur skulle ni gjort för att handla av en privatperson i England. Paypal funkar skriver hon, men det har jag bara använt för företagsbetalningar... Har fått ett användarnamn.
 
Jag har en fundering mer än ett klagomål. Hur skulle ni gjort för att handla av en privatperson i England. Paypal funkar skriver hon, men det har jag bara använt för företagsbetalningar... Har fått ett användarnamn.
Har köpt sadel från England, privat person, fick hela namnet och googlade fram adress och allt :p. Fick extra bilder och betalade en del innan och en del efter paketet skickats. Gjort likadant när jag sålt till norge.
Bank överföring med båda så var lite klydd med iban nr men det löste sig finfint och alla blev nöjda ^_^. Att posten sen tog 3v på sig att skicka hit sadeln från England är en annan sak ;)
 
Jag har en fundering mer än ett klagomål. Hur skulle ni gjort för att handla av en privatperson i England. Paypal funkar skriver hon, men det har jag bara använt för företagsbetalningar... Har fått ett användarnamn.

Jag har köpt ett helt gäng sadlar från England plus tusen andra saker och jag har alltid förskottsbetalat. I de flesta fall har jag använt Paypal och vid något tillfälle har jag gjort en vanlig banköverföring.
 
Jag har köpt ett helt gäng sadlar från England plus tusen andra saker och jag har alltid förskottsbetalat. I de flesta fall har jag använt Paypal och vid något tillfälle har jag gjort en vanlig banköverföring.
Tack. får försöka få tag i henne för att få fler uppgifter i alla fall.
 
Haha på tal om bilar, den finns säkert med tidigare i tråden jag minns inte nu.

Ska sälja en halvgammal (attraktiv) fyrhjulsdriven bil som funkar klockrent men visst fanns det några skavanker. Lägger därför bilen en hel del billigare än liknande andra på annons. Måste bli av med den.
Max fem minuter senare ringer förste man, swishar handpenning och 'hämtar imorron'. Bor Trettio mil bort. Under tiden missar vi trettiofem samtal. Folk var helt galna!!
Morgonen efter kommer köparen före utsatt tid, (bara tur jag var påklädd) de startar bilen och lyfter på huven, försöker pruta lite men får tvärnej. 'Du kan få handpenningen tillbaka isf, jag har trettiofem andra spekulanter serru':grin:
Well, skriver papper, jag får pengar, de åker sina trettio mil tillbaka.

Nästan så en blev chockad :p
 
Haha på tal om bilar, den finns säkert med tidigare i tråden jag minns inte nu.

Ska sälja en halvgammal (attraktiv) fyrhjulsdriven bil som funkar klockrent men visst fanns det några skavanker. Lägger därför bilen en hel del billigare än liknande andra på annons. Måste bli av med den.
Max fem minuter senare ringer förste man, swishar handpenning och 'hämtar imorron'. Bor Trettio mil bort. Under tiden missar vi trettiofem samtal. Folk var helt galna!!
Morgonen efter kommer köparen före utsatt tid, (bara tur jag var påklädd) de startar bilen och lyfter på huven, försöker pruta lite men får tvärnej. 'Du kan få handpenningen tillbaka isf, jag har trettiofem andra spekulanter serru':grin:
Well, skriver papper, jag får pengar, de åker sina trettio mil tillbaka.

Nästan så en blev chockad :p

Som när jag sålde en 245:a för 5000 kr för 15 år sen. Helt hysteriskt. Efter tio
Min ringde en gubbe "jag tar den men kan inte hämta förrän på lördag, bor där och där, man jag kan sätta över pengar idag, jag ska ha bilen jag lovar!"

Folk ringde som galna på bilen. Och jag som egentligen hade prutmån på "det jävla vraket" tom ;)
 
Svarade på en annons om ett regntäcke. Fick svar att där var en reva vid manken, på bilden ser den ut att vara cirka 5 cm lång. Svarar och tackar nej, vill inte ha ett täcke som kräver lagning. Får då svaret att "det är inget som förstör funktionen på täcket".

Ett hål i ett regntäcke, skulle det inte förstöra funktionen? :rofl:
 
Vi letar häst och hårdbevakar Hästnet.
I slutet på förra veckan poppade det upp en annons som verkade vara precis de vi söker medan jag satt och tittade.
Vi ringde direkt och bokade provridning.
Säljaren kunde inte förrän i slutet på veckan.
Det gick bra för oss men vi sa på skämt "bara ni inte bokar in någon annan innan oss"
Det skulle de givetvis inte göra, vi var de första som ringde på annonsen.
I slutet på veckan åkte vi och provred en supertrevlig häst. Den passade oss perfekt och vi sa att vi gärna köpte den.
Då kröp det fram att de ändå hade bokat in en provridning dagen innan och den tjejen hade bestämt sig för att köpa hästen.
Hon hade ringt samma morgon som vår provridning och meddelat detta.
Vi har alltså åkt 2 h enkel resa för att provrida en såld häst.
"När hon ringde och meddelade detta trodde vi att ni redan var på väg hit"
O_o:banghead:
Trodde de att vi skulle bli mindre besvikna om vi fick rida lite först innan de kläckte ur sig att de trots löfte ändå hade bokat in en annan spelulant innan oss??

Det verkar vara mycket lättare att hitta en tävlingshäst än en trevlig svenskfödd hobbyhäst.
*bitter och misströstar lite*
 
Lyckades sälja mitt bot täcke :banana: gick ner i pris och lämnade det hos säljaren :p. Var ändå åt det hållet och hade redan segat med att skicka det :yuck: avskyr verkligen att skicka saker! Samt att få saker skickade. Körde t ex dubbelt så långt för att köpa täcket än jag gjorde för att sälja det. Mycket tryggare att se saken irl.
 
Vi letar häst och hårdbevakar Hästnet.
I slutet på förra veckan poppade det upp en annons som verkade vara precis de vi söker medan jag satt och tittade.
Vi ringde direkt och bokade provridning.
Säljaren kunde inte förrän i slutet på veckan.
Det gick bra för oss men vi sa på skämt "bara ni inte bokar in någon annan innan oss"
Det skulle de givetvis inte göra, vi var de första som ringde på annonsen.
I slutet på veckan åkte vi och provred en supertrevlig häst. Den passade oss perfekt och vi sa att vi gärna köpte den.
Då kröp det fram att de ändå hade bokat in en provridning dagen innan och den tjejen hade bestämt sig för att köpa hästen.
Hon hade ringt samma morgon som vår provridning och meddelat detta.
Vi har alltså åkt 2 h enkel resa för att provrida en såld häst.
"När hon ringde och meddelade detta trodde vi att ni redan var på väg hit"
O_o:banghead:
Trodde de att vi skulle bli mindre besvikna om vi fick rida lite först innan de kläckte ur sig att de trots löfte ändå hade bokat in en annan spelulant innan oss??

Det verkar vara mycket lättare att hitta en tävlingshäst än en trevlig svenskfödd hobbyhäst.
*bitter och misströstar lite*
Kan ju vara så att de ville se hur du passade med hästen. Som säljare vill man ju också se flera köpare och hur de fungerar med hästen. Hade ni kanske fungerat superduper bra med hästen säger hade de kanske nekat den första.
 
Kan ju vara så att de ville se hur du passade med hästen. Som säljare vill man ju också se flera köpare och hur de fungerar med hästen. Hade ni kanske fungerat superduper bra med hästen säger hade de kanske nekat den första.
Absolut, visst kan det vara så. Men om så är fallet så är det väl inte svårare än att man säger det? Självklart ska man sälja sin häst till den köpare som passar hästen bäst.
Det jag är mest besviken över är att de bokade in en provridning innan vår.

Edit: de hade alltså redan gjort upp och pratat om veterinärbesiktning med den andra köparen samma morgon.
 
Alltså... visst frågan är fri, men jag blir så trött på den som ville köpa en grej av mig (ligger ute för 150 kr), jag har skrivit att saken hämtas men den frågar om jag kan skicka. Ok, om det betalas i förskott. Då bjuder människan 150 kr inklusive frakt...Vad får en att tro att jag vill gå ner i pris och dessutom ha besväret med att posta grejerna?:confused: :banghead:
Dagens gnäll avklarat :angel:
 
Absolut, visst kan det vara så. Men om så är fallet så är det väl inte svårare än att man säger det? Självklart ska man sälja sin häst till den köpare som passar hästen bäst.
Det jag är mest besviken över är att de bokade in en provridning innan vår.

Edit: de hade alltså redan gjort upp och pratat om veterinärbesiktning med den andra köparen samma morgon.
Ja det verkar lagom fult. De hade i alla fall kunnat ljuga och säga att de har en till intressent och hör av sig dagen efter eller på kvällen (och inte ploppa ur sig att hästen redan är väldigt mycket såld). Jag hade också blivit sur i ditt fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 627
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 777
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tamråttor flyttar in
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp