Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit med som samma men vistelse att det var en storlek mindre. Säljaren hade haft det på sin 155 häst så jag hoppades att det fungerade på min som kan ha 145 i vissa täcken (fint och väldigt billigt täcke bot). Men nej det var skit litet i storleken, eller ja själva ryggen var ok, och bogen var ok men inte ok tillsammans.. Dvs hade man den så den låg bra över ryggen så gick den inte om i bogen, satte man den så den gick om i bogen så var den för kort i ryggen >_<
Det är så tröttsamt. Är man osäker på storlek - skriv det och mät. På mitt stog det klart och tydligt på lappen i bogen. Hur svårt kan de ha varit å kollat täckets lappar?
 
Herre min skapare.
Svarade på en annons om en vagn, 500:- under nypriset och säljaren vägrade att gå ner i pris. Varför skulle jag välja att köpa begagnat för att spara 500:-?! Okej om det rört sig om en vojlock, men vagnar kostar en del och en garanti från tillverkaren/återförsäljaren är värt mer än 500:-....
Men varför ens ringa om du inte är beredd att betala?
 
För att saker kan vara prutbara vid snabb affär? Bor fem minuter från säljaren, hen hade kunnat bli av med den direkt. Och jag var ändå villig att betala ett, enligt mig och säkert många andra, överpris. Men att betala 500:- under nypriset är jag inte korkad nog att göra.
Det som fascinerar mig är att du blir irriterad nog att skriva här för att säljaren höll fast vid sitt pris ;)
 
Herre min skapare.
Svarade på en annons om en vagn, 500:- under nypriset och säljaren vägrade att gå ner i pris. Varför skulle jag välja att köpa begagnat för att spara 500:-?! Okej om det rört sig om en vojlock, men vagnar kostar en del och en garanti från tillverkaren/återförsäljaren är värt mer än 500:-....
´
jag såg också den annonsen och den är väl liknande den som tidigare varit uppe i den här tråden (tror jag det var) där säljaren tyckte att man skulle betala mer än nypris för en vagn som stått i ett skjul i ett år (= garanti borta), bara för att den var monterad. För det var tydligen jättebesvärligt att montera ihop byggsatsen....
Makalöst att folk inte inser att prylar förlorar en stor del av sitt värde direkt när man tar ut dem genom dörren hos säljaren...
 
Beställer en produkt från ett företag. Får hem den och öppnar glad i hågen paketet. Bara för att hitta inte bara en TYDLIGT använd produkt som är smutsig och repig, utan där även produkten är inkomplett eftersom det saknas (vitala) delar. Jätteglad är jag, verkligen. Än gladare blev jag över att kundtjänst har stängt på fredagar. Jag kommer koka på måndag...
 
Beställer en produkt från ett företag. Får hem den och öppnar glad i hågen paketet. Bara för att hitta inte bara en TYDLIGT använd produkt som är smutsig och repig, utan där även produkten är inkomplett eftersom det saknas (vitala) delar. Jätteglad är jag, verkligen. Än gladare blev jag över att kundtjänst har stängt på fredagar. Jag kommer koka på måndag...

:rage:
 
Beställer en produkt från ett företag. Får hem den och öppnar glad i hågen paketet. Bara för att hitta inte bara en TYDLIGT använd produkt som är smutsig och repig, utan där även produkten är inkomplett eftersom det saknas (vitala) delar. Jätteglad är jag, verkligen. Än gladare blev jag över att kundtjänst har stängt på fredagar. Jag kommer koka på måndag...
:nailbiting::arghh::meh::cautious::wtf:
 
Beställer en produkt från ett företag. Får hem den och öppnar glad i hågen paketet. Bara för att hitta inte bara en TYDLIGT använd produkt som är smutsig och repig, utan där även produkten är inkomplett eftersom det saknas (vitala) delar. Jätteglad är jag, verkligen. Än gladare blev jag över att kundtjänst har stängt på fredagar. Jag kommer koka på måndag...

Men vad f*n.. :rage:
 
Herre min skapare.
Svarade på en annons om en vagn, 500:- under nypriset och säljaren vägrade att gå ner i pris. Varför skulle jag välja att köpa begagnat för att spara 500:-?! Okej om det rört sig om en vojlock, men vagnar kostar en del och en garanti från tillverkaren/återförsäljaren är värt mer än 500:-....

Säljaren kanske resonerar så att vagnen är till salu om hen kan få igen pengarna för den, annars behåller hen den själv istället?

Missförstå mig rätt: jag hade inte heller betalat det priset för en vagn. Men har själv ett par saker till salu som jag inte accepterar ett lägre pris än utannonserat på - då behåller jag dem hellre själv eftersom jag nog faktiskt kommer att få nytta av dem i framtiden.
 
Säljaren kanske resonerar så att vagnen är till salu om hen kan få igen pengarna för den, annars behåller hen den själv istället?

Missförstå mig rätt: jag hade inte heller betalat det priset för en vagn. Men har själv ett par saker till salu som jag inte accepterar ett lägre pris än utannonserat på - då behåller jag dem hellre själv eftersom jag nog faktiskt kommer att få nytta av dem i framtiden.
Säljaren säljer då hen inte använder vagnen....
 
Hur gick det med reklamationen ?

Säg det. Skickade ett mail direkt eftersom kundtjänst var stängt i fredags. Hade i em inte hört något så ringde. Och fick prata med en anställd som "vidarebefordrat mailet till sin chef som skulle titta på det och återkomma". När kunde flickstackarn inte svara på.

Tydligen har företaget en del dåligt rykte - synd folk inte säger sånt innan. Så jag är förberedd på att det här kommer ta ett jävla tag och bli en soppa.
 
Såg annons på ett schabrak jag ville ha. Skrev att jag köper det. Köparen svarade då att det var en före mig men om hon ångrade sig och tacka nej så får jag köpa. Hon innan tackade nej och tänkte att bra, då får jag köpa. Dock hade det hunnit bli en till intresserad efter mig så huxflux gör säljaren om det till bud :meh: dock tyckte hon efter mig att jag ju faktiskt var först och hade blivit lovad att få köpa så hon drog sig ur. Jag fick köpa schabraket, swishade pengar. Säljaren frågar om jag vill ta det otvättat och få det skickat direkt eller tvättat men då får jag vänta en vecka. Sa att jag tar det otvättat. Detta var på måndagen och på fredagen var det ännu inte skickat...

En annan händelse, en som skulle prova min sadel jag har till salu. Leverade den till hennes killes jobb och erbjöd mig även hämta den där. Hon behövde alltså inte ta sig en meter. Lik förbannat har jag nu varit utan sadeln i en vecka för att hon glömt skicka med den med pojkvännen. Sa igår att hon fick komma hem med den till mig för jag har en ny köpare som vill ha den men nej det hade hon inte tid med... :grin:
 
Moderatorn påminner om att vi gärna får diskutera runt märkliga sätt att göra affärer.
Men inte diskutera andras specifika annonser!
 
Idag har jag pms och letar säkerhetsväst på blocket och hästnet och stör mig så mycket på de som intr kan skriva ut storleken i rubriken utan bara säkerhetsväst, så man måste klicka upp och kolla på varenda jäkla annons.
Hur svårt kan det vara att skriva säkerhetsvöäst storlek vuxen s eller barn l tex..
 
Allmänt stör jag mig på folk som annonserar men inte kan göra reklam överhuvudtaget för vad de säljer och tror att köpare ska nappa på brunt sto ring för mer info eller sadel suttit på arab .... Fy sjutton , orka hålla på att få tusen mejl och samtal med om frågor som kan skrivas ut i annonsen direkt.
Måste vara folk med riktigt taskig fritid som skriver sånna annonser och har tid att svara på mejl efter mejl om vilket år hästen är född tex...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 627
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 772
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp