Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Soffan74 På söndag är det stor hästloppis i Enköping. Det har varit fullbokat länge, men det jag ville tipsa om är att Kaptensstallet ska dit. Sist kunde en lämna in saker på plats där, kolla om det går nu med vetja!

Angående att annonsera loksele så säger det egentligen ingenting att skriva vilken häst som haft den. Mät lokorna och skriv måtten, det är grunden till storleken. Även draglädrens längd brukar frågas om.
Är tyvärr inte hemma då. Annars hade det ju varit något för mig
 
I helgen var det loppis på ridklubben. Jag lämnade in 2 stora kassar med grejer och satte riktigt låga priser på allt. Fick inte sålt en enda pinal men köpte en ny vinterjacka eftersom en ridsportbutik var där och reade ut märkesgrejer. Så gick det med den rensningen! :angel: Stövlar och en gammal säkerhetsväst lämnade jag kvar på klubben (där är ridskola också) och sa att den som vill ha det får ta det, så vi gick åtminstone +-0 utrymmesmässigt. :cool:
 
Jag orkar inte hålla på för tillfället. Svarade på en köpesannons och köparen var intresserad. Prylen ifråga är ny med lappar och har inte ens varit in i stallet, är av ett kvalitetsmärke och jag drog av 200:- från nypriset (699:-). Jag var tydlig med att jag inte går ner i pris (då behåller jag istället). Lik förbaskat försökte hon pruta på femtioelva olika sätt. Jag upprepade och upprepade och upprepade mig. Till slut vill hon iaf köpa för mitt pris, men kan inte betala förrän på kvällen samma dag. Ok. Och sen...hoppade hon av. Precis lagom sent för att den andra intressenten skulle tappa intresset. Nä. Nu har jag prismärkt och släpar med grejorna till ovan nämnda loppis i helgen istället, det är smidigast.
 
Åh, alla dessa hästägare som har så fantastiska gångartshästar.. och så känns de både halta och lytta vid provridning..skodda som om någon gammal smed gjort det(no offense) trots att hästägaren talar sig varm om hur proffsig hovis är..
Eller alla (oinridna) unghästar som "aldrig varit sjuk eller skadad"..eh, hur vet du det om djuret bara gått och skrotat i hagen ett par år? Den kan ju lika gärna ha kotledsinflammationer osv, det märker man ju inte om man bara tar den till och från hagen..
 
Jag sökte sadel, hittade 5-6 aktuella annonser på hästnet som passade, jag mailade och ingen svarade ens... Den ena hade lämnat tel nr, så jag messade även, men inget svar där heller..
 
Sitter o tittar på hästannonser då det snart är dags för hästköp. Men man blir ju avskräckt! När man ser att hobbyhästar och tävlingshästar har samma pris. Tex en 10årig häst som varit tävlad 110 som mest kostar lika mycket som en som gått 130 men är 12 och kanske dessutom tävlad LA.. Går i form m.m. Står det också men när man tittar på videon ser man att något klart stör hästen, tex slänger med huvudet el går och biter sig i bringan..

Känns som att jag kommer söka mig till försäljningsstall istället dom har vettigare priser än privat folk O_o
 
Åh, alla dessa hästägare som har så fantastiska gångartshästar.. och så känns de både halta och lytta vid provridning..skodda som om någon gammal smed gjort det(no offense) trots att hästägaren talar sig varm om hur proffsig hovis är..
Eller alla (oinridna) unghästar som "aldrig varit sjuk eller skadad"..eh, hur vet du det om djuret bara gått och skrotat i hagen ett par år? Den kan ju lika gärna ha kotledsinflammationer osv, det märker man ju inte om man bara tar den till och från hagen..
Ja, varför använder folk inte bra hovslagare?
Har varit och tittat på två hästar som båda såg väldigt tråkiga ut i fötterna.
 
Ja, varför använder folk inte bra hovslagare?
Har varit och tittat på två hästar som båda såg väldigt tråkiga ut i fötterna.

Därför att vi som hästägare inte är utbildade hovslagare och kan generellt mindre om hovar än riktiga hovslagare. Precis som med veterinärer är det ju de som ska kunna.
Har man till exempel aldrig haft häst så är det ju kanske inte så himla lätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 624
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 772
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp