Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej. En grej som jag tycker är litet konstig på h**tnet. Där under rubriken Fullblod finner man travare quarterhästar m.m. Vad jag tycker borde det ligga Engelska eller Arabiska fullblod under den fliken.
 
Hej. En grej som jag tycker är litet konstig på h**tnet. Där under rubriken Fullblod finner man travare quarterhästar m.m. Vad jag tycker borde det ligga Engelska eller Arabiska fullblod under den fliken.
Jag tror inte de har någon moderering att tala om på Hästnet, det är annonsörerna som lägger in under fel kategori.
 
Vann en aktion (två men samfrakt) den 27 juni och paketet har inte kommit än :(
Kontaktade säljaren idag som sa att hen skickade förra veckan och visade film när hen la mitt paket på lådan. Jag trodde dock inte jag blivit lurad av säljaren men måste ju kolla så det är skickat innan jag kan bli arg på posten. Lite irriterande minst sagt då jag verkligen ville ha det jag budade hem!

Annars så har jag fått iväg min gamla sittdel till vagnen, lite bebiskläder, ett par av mina skor och en hästpryl.

Har en som svarade på en av mina annonser och frågade om saken fanns kvar. Javisst sa jag och hen sa att då vill hen köpa och undrar om jag går med på en viss prutning.
Har inte svarat för jag orkade bara inte. Det är billigt som det är. Men får återkomma imorgon till henom.

Den som vann min aktion häromdagen ångrade sig men hade en som stod på kö så det blev sålt ändå.

Går lite segare igen. Många brevvänner men det behöver jag inga :meh:
 
efter över 50 intressenter har jag slutat svara
Jag orkar helt enkelt inte.

Nu är de ute på foder i alla fall och jag tog bort annonsen två dagar innan kontrakt skrevs. inför nästa fodervärdsannons ska jag vara LEDIG en vecka typ, så man har tid att både svara och ha provridningar.
 
Alltså facebook är verkligen skit att försöka sälja småsaker genom.

Folk skriver köper utan att tänka igenom det hela först...

Det är en tjej som skulle ha en sak, och hon har fortfarande inte hämtat trots att jag skrivit flera påminnelser. Hon är lite halvbekant också så lite schysst har jag ju velat vara.
Men om det inte är hämtat idag så åker det ut på tradera istället.
 
Internetbank, menar du som vanlig räkning då? det är ju inga problem, men annars är jag inte jättesugen på att registrera mitt vanliga kort på nätet.
Ja men typ, schenker skickar dig till din bank där du får logga in med din bankdosa och välja vilket konto pengarna ska dras ifrån. Bankdosan igen och så klart, med risk för att jag hoppat över något steg. :)
 
Har inte Schenker höjt sina priser väldigt mycket? :confused:
Måste ta itu med att sortera ut lite schabrak och täcken som är i "fel" färg och som inte behövs och sälja, men drar mig för alla "finns den kvar"-frågor där man svarar att ja, den finns kvar och sen blir det tyst :banghead: Var det bara någon form av undersökning av hur många saker som ligger kvar på annons trots att de är sålda eller...
 
Har inte Schenker höjt sina priser väldigt mycket? :confused:
Måste ta itu med att sortera ut lite schabrak och täcken som är i "fel" färg och som inte behövs och sälja, men drar mig för alla "finns den kvar"-frågor där man svarar att ja, den finns kvar och sen blir det tyst :banghead: Var det bara någon form av undersökning av hur många saker som ligger kvar på annons trots att de är sålda eller...
Jo jag tror det!! Visserligen har jag skickat via Tradera innan och de har väl rabatter, men blev paff.
Skickat två paket med dem nu, 100kr/st har de gått på. Ett schabrak packat i påse och ett träns packat i en kartong 30x30 och 5cm högt. 1kg har jag märkt dem. Var inge billigare om de vägt 500g.

Är Posten Skicka Lätt spårbart? Samma princip som schenker med paketlapp fast annan inlämning?
 
Jo jag tror det!! Visserligen har jag skickat via Tradera innan och de har väl rabatter, men blev paff.
Skickat två paket med dem nu, 100kr/st har de gått på. Ett schabrak packat i påse och ett träns packat i en kartong 30x30 och 5cm högt. 1kg har jag märkt dem. Var inge billigare om de vägt 500g.

Är Posten Skicka Lätt spårbart? Samma princip som schenker med paketlapp fast annan inlämning?
Skicka lätt är spårbart men ej försäkrat.
Yes, man bokar och skriver ut paketlapp hemma.
1 kg 53 kr
2 kg 89 kr (lite osäker dock)

Schenker har höjt priserna, ja. Förut kostade 10 kg 120 kr att skicka, nu 131 kr.
Men de verkar ha höjt de mindre försändelserna mycket mer, har för mig att 1 kg kostade cirka 60 kr att skicka, nu 98 kr

https://skicka.dbschenker.com
 
Skicka lätt är spårbart men ej försäkrat.
Yes, man bokar och skriver ut paketlapp hemma.
1 kg 53 kr
2 kg 89 kr (lite osäker dock)

Schenker har höjt priserna, ja. Förut kostade 10 kg 120 kr att skicka, nu 131 kr.
Men de verkar ha höjt de mindre försändelserna mycket mer, har för mig att 1 kg kostade cirka 60 kr att skicka, nu 98 kr

https://skicka.dbschenker.com
Ja då blir det ju skicka lätt framöver.

Synd att schenker höjt priserna på lättare paket. Väljer hellre dem så slipper man in i matbutiken när det ska skickas.......
 
Hm nu ska det bli spännande att se om jag får betalt för en vara...
Fick mail igår där en person frågade om varan fanns kvar? Svar ja. Då säger personen att den vill köpa den. Jag frågar om h*n har Swish och det hade den. Sen mailas det lite fram och tillbaka med en del frågor - men sista mailet från personen är: Men jag köper den! :)
Bra, säger jag, swisha till xxxxxxxxxxx så kan jag skicka imorgon fm, jag behöver de här uppgifterna från dig till avisering osv.

Sen är det tyst. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 632
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 777
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Avstånd bommar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp