Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv har man mejlat på ett tiotal hästar men det var nästan gen som svarade på mina mejl ( tillslut svarade en och är ägare till den hästen idag ) men det var fruktansvärt jobbigt att ingen svarade, tycker att man kan skriva att man ej är intresserad ist för att ej svara:rage:
 
Själv har man mejlat på ett tiotal hästar men det var nästan gen som svarade på mina mejl ( tillslut svarade en och är ägare till den hästen idag ) men det var fruktansvärt jobbigt att ingen svarade, tycker att man kan skriva att man ej är intresserad ist för att ej svara:rage:
Varför ringde du inte om du var så intresserad? Själv blev jag sjukt trött på alla som mejlade istället för ringde när de försökte sälja på mig allt annat än det jag sökte.
 
Varför ringde du inte om du var så intresserad? Själv blev jag sjukt trött på alla som mejlade istället för ringde när de försökte sälja på mig allt annat än det jag sökte.
Jag håller med, tycker man ringer om man verkligen är intresserad och seriös (sen kan man mejla bilder och filmer osv), eller skicka ett sms om man har en fråga.
Otroligt många oseriösa eller icke-intresserade mejlar och sen leder det ingenstans, inte mer än att man eventuellt (om man har tur) ber den ena att ringa så man kan prata mer.
 
Jag brukar skicka mail och fråga om annonsen fortfarande är aktuell och ringer gärna upp när det är bekräftat att hästen finns kvar.
Precis lika tröttsamt att ringa på en annons som någon inte orkat plocka bort, speciellt för mig med telefonfobi och har svårt att ringa okända. Men vet jag att annonsen är aktuell har jag inga problem att ringa, men annars känner jag mig som ett fån. SÅ säljare får gärna plocka bort sina annonser om varan är såld!
 
Jag som jobbar oregelbundna tider, både dag och kväll, brukar slänga iväg ett mail som första kontakt. För det är ju inte säkert att annonsören är vaken när jag läser annonsen. Likadant när jag annonserar, jag vill inte bli väckt när jag har en sällsynt sovmorgon eller bli störd på arbetet.
 
La ut en annons igår. Fick en spekulant direkt som bad mig hålla varan åt henne tills på söndag för hon var väldigt intresserad och skulle komma och hämta den då.
En kvart senare ångrade hon sig...

Hemskt vad folk ska ångra sig hela tiden!
Men fick iväg två paket igår iaf och hade en aktion ute som slutade idag. Nu hoppas jag på att den köparen gör rätt för sig!
 
Jag som jobbar oregelbundna tider, både dag och kväll, brukar slänga iväg ett mail som första kontakt. För det är ju inte säkert att annonsören är vaken när jag läser annonsen. Likadant när jag annonserar, jag vill inte bli väckt när jag har en sällsynt sovmorgon eller bli störd på arbetet.
Därför är sms bra. ;)
 
Nån som fattar poängen?

Spekulant: Vad kostar frakt?
Jag: Frakten ingår i priset. (Står i annonsen)
Spekulant: Ja men vad av priset är frakt och vad är priset på x?
Jag: Det får jag i så fall räkna ut imorgon. Jag har satt ett totalpris utan att ingående veta vad frakten hamnar på. Gissningsvis x kr.
Nyfiken fråga, vad spelar det för större roll när totalpriset är satt redan?
Spekulant: Intresserad av vad priset är på x jämfört med nypris.
Jag: Går ju fråga direkt istället. x kr är nypris och x är i nyskick. Använt ett fåtal ggr. Prislappen blir likaväl x kr totalpris för det :)
Spekulant: Jag vet vad nypriset är och därför jag ville veta vad du ska ha för det :)


Alltså, jag satte ett pris så köparen skulle veta totalkostnaden direkt och ändå behöver man veta exakta priset för prylen utan frakten inräknad när man redan vet nypris? Har jag missat något? :D
Är det inte lättare som köpare om totalpriset redan är satt liksom? :p
 
Nån som fattar poängen?

Spekulant: Vad kostar frakt?
Jag: Frakten ingår i priset. (Står i annonsen)
Spekulant: Ja men vad av priset är frakt och vad är priset på x?
Jag: Det får jag i så fall räkna ut imorgon. Jag har satt ett totalpris utan att ingående veta vad frakten hamnar på. Gissningsvis x kr.
Nyfiken fråga, vad spelar det för större roll när totalpriset är satt redan?
Spekulant: Intresserad av vad priset är på x jämfört med nypris.
Jag: Går ju fråga direkt istället. x kr är nypris och x är i nyskick. Använt ett fåtal ggr. Prislappen blir likaväl x kr totalpris för det :)
Spekulant: Jag vet vad nypriset är och därför jag ville veta vad du ska ha för det :)


Alltså, jag satte ett pris så köparen skulle veta totalkostnaden direkt och ändå behöver man veta exakta priset för prylen utan frakten inräknad när man redan vet nypris? Har jag missat något? :D
Är det inte lättare som köpare om totalpriset redan är satt liksom? :p
Är det för att köparen vill veta hur mycket du tjänar på det? Helkonstigt
 
Nån som fattar poängen?

Spekulant: Vad kostar frakt?
Jag: Frakten ingår i priset. (Står i annonsen)
Spekulant: Ja men vad av priset är frakt och vad är priset på x?
Jag: Det får jag i så fall räkna ut imorgon. Jag har satt ett totalpris utan att ingående veta vad frakten hamnar på. Gissningsvis x kr.
Nyfiken fråga, vad spelar det för större roll när totalpriset är satt redan?
Spekulant: Intresserad av vad priset är på x jämfört med nypris.
Jag: Går ju fråga direkt istället. x kr är nypris och x är i nyskick. Använt ett fåtal ggr. Prislappen blir likaväl x kr totalpris för det :)
Spekulant: Jag vet vad nypriset är och därför jag ville veta vad du ska ha för det :)


Alltså, jag satte ett pris så köparen skulle veta totalkostnaden direkt och ändå behöver man veta exakta priset för prylen utan frakten inräknad när man redan vet nypris? Har jag missat något? :D
Är det inte lättare som köpare om totalpriset redan är satt liksom? :p
Ville hen hämta? Så den tror det blir billigare då?
 
Är det för att köparen vill veta hur mycket du tjänar på det? Helkonstigt

Tycker jag med :p
Totalpriset med frakt är under nypriset så redan där såg ju spekulanten att jag inte tjänar något på det utan har lagt mig på 40% under nypriset på totalpriset.
Vet man nypriset så ser man ju direkt att jag inte försöker lura till mig mer än vad varan kostar att köpa i butik.
 
Ja, det där med att få svar på annonser... O_o Men tack då :p

"Måste bara få säga att du verkligen var en vacker skönhet
1f44d_1f3fd.png
1f604.png
så nu har jag fått det sagt
1f642.png
"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 632
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 777
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp