(Gnället är alltså att det finns för mkt att välja på ).
Lyxgnäll
Men varför snorbilligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(Gnället är alltså att det finns för mkt att välja på ).
Lyxgnäll
Men varför snorbilligt?
Har köpt två kavajer och ett par beige MH-byxor för 250kr inkl frakt, tre olika personer, totalt alltså. Tradera Snygg ridtröja för 50kr inkl frakt, ny. Prislappen satt kvar, 1100kr.
Varför ringde du inte om du var så intresserad? Själv blev jag sjukt trött på alla som mejlade istället för ringde när de försökte sälja på mig allt annat än det jag sökte.Själv har man mejlat på ett tiotal hästar men det var nästan gen som svarade på mina mejl ( tillslut svarade en och är ägare till den hästen idag ) men det var fruktansvärt jobbigt att ingen svarade, tycker att man kan skriva att man ej är intresserad ist för att ej svara
Jag håller med, tycker man ringer om man verkligen är intresserad och seriös (sen kan man mejla bilder och filmer osv), eller skicka ett sms om man har en fråga.Varför ringde du inte om du var så intresserad? Själv blev jag sjukt trött på alla som mejlade istället för ringde när de försökte sälja på mig allt annat än det jag sökte.
Därför är sms bra.Jag som jobbar oregelbundna tider, både dag och kväll, brukar slänga iväg ett mail som första kontakt. För det är ju inte säkert att annonsören är vaken när jag läser annonsen. Likadant när jag annonserar, jag vill inte bli väckt när jag har en sällsynt sovmorgon eller bli störd på arbetet.
Är det för att köparen vill veta hur mycket du tjänar på det? HelkonstigtNån som fattar poängen?
Spekulant: Vad kostar frakt?
Jag: Frakten ingår i priset. (Står i annonsen)
Spekulant: Ja men vad av priset är frakt och vad är priset på x?
Jag: Det får jag i så fall räkna ut imorgon. Jag har satt ett totalpris utan att ingående veta vad frakten hamnar på. Gissningsvis x kr.
Nyfiken fråga, vad spelar det för större roll när totalpriset är satt redan?
Spekulant: Intresserad av vad priset är på x jämfört med nypris.
Jag: Går ju fråga direkt istället. x kr är nypris och x är i nyskick. Använt ett fåtal ggr. Prislappen blir likaväl x kr totalpris för det
Spekulant: Jag vet vad nypriset är och därför jag ville veta vad du ska ha för det
Alltså, jag satte ett pris så köparen skulle veta totalkostnaden direkt och ändå behöver man veta exakta priset för prylen utan frakten inräknad när man redan vet nypris? Har jag missat något?
Är det inte lättare som köpare om totalpriset redan är satt liksom?
Ville hen hämta? Så den tror det blir billigare då?Nån som fattar poängen?
Spekulant: Vad kostar frakt?
Jag: Frakten ingår i priset. (Står i annonsen)
Spekulant: Ja men vad av priset är frakt och vad är priset på x?
Jag: Det får jag i så fall räkna ut imorgon. Jag har satt ett totalpris utan att ingående veta vad frakten hamnar på. Gissningsvis x kr.
Nyfiken fråga, vad spelar det för större roll när totalpriset är satt redan?
Spekulant: Intresserad av vad priset är på x jämfört med nypris.
Jag: Går ju fråga direkt istället. x kr är nypris och x är i nyskick. Använt ett fåtal ggr. Prislappen blir likaväl x kr totalpris för det
Spekulant: Jag vet vad nypriset är och därför jag ville veta vad du ska ha för det
Alltså, jag satte ett pris så köparen skulle veta totalkostnaden direkt och ändå behöver man veta exakta priset för prylen utan frakten inräknad när man redan vet nypris? Har jag missat något?
Är det inte lättare som köpare om totalpriset redan är satt liksom?
Är det för att köparen vill veta hur mycket du tjänar på det? Helkonstigt
Ville hen hämta? Så den tror det blir billigare då?
Jo men människor är inte lättaTycker det hade varit lättare att fråga vad priset blir om hen får hämta på plats istället så kunde jag gett ett pris direkt
Är det för att köparen vill veta hur mycket du tjänar på det? Helkonstigt
Ja så kan det ju också vara.Eller så ville den veta fraktkostnaden så att personen kunde välja en billigare frakt och tjäna mer. Skulle inte förvåna mig alls.