Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur sätter man vattenmärke på bilderna?
På tal om vattenmärkning läste lite på moderskeppet, som inte tycker man ska märka sina bilder. Om jag förstod dom rätt var det väl att bilderna inte blir snygga med vattenmärkningen och att om någon vill "stjäla" bilderna kan de klippa bort vattenstämpeln eller klona bort den.
Mer om det här: http://www.moderskeppet.se/live/gor-inte-sa-har-med-dina-bilder/

Själv är jag nog för att vattenmärka bilder, i alla fall, lite som att copyrighta dom. Jag är nog mer sån att jag märker dom och skulle jag sälja en bild, ja då kan jag ta bort märkningen. Jag tycker det är upp till var och en. :)
 
Nu ska det packas paket :up:

Hen som är intresserad av pannbanden bestämde sig för ett av dom och även en annan sak så jag gjorde ett paketpris till 450 kr av det (380 kr pannband). Nu är jag bekant med köparen så hen ska kika på pannbandet imorgon så får vi se om det blir en deal :)
 
Visserligen inte köp och sälj men satte ut annons på några foderhästar idag. Totalt nedringd. Ungefär 30 mailsvar. Helt yr i huvudet, till och med de som inte ens låg på annons har flera intressenter var.

Helt förbluffad över vilket riv och slit det är efter såna här hästar!
 
Visserligen inte köp och sälj men satte ut annons på några foderhästar idag. Totalt nedringd. Ungefär 30 mailsvar. Helt yr i huvudet, till och med de som inte ens låg på annons har flera intressenter var.

Helt förbluffad över vilket riv och slit det är efter såna här hästar!
Ja man slipper ju betala inköpspriset.....
Ser många säljesannonser där folk tom skriver att de inte har råd att köpa, och frågar om det är aktuellt med foder..
 
Gjorde ett ryck och håller på att sälja av lite grejer. En annonstext där all nödvändig info för att veta om man är intresserad, står. Pris och storlek samt skick. Sedan bilder på allting. Ändå frågar flera stycken om storlek och pris :eek:
Endel prutar på PM. Jag går med på lite prutning, grejerna är redan billiga. Då ska det funderas. :banghead:
 
Fått iväg lite till :)

2 affärer gjorda igår och min bekant kikade på pannbanden idag och tog lite annat med i ett paketpris så fick 380 kr för pannbandet och det känns okej till en bekant. Så där blev jag av med 4 saker.

Har satt ut min trädgård på skänkesannons med :p
Vi ska fixa massa i trädgården i sommar men satte ut massa buskar och träd till skänkes mot avhämtning istället för att dumpa det på tippen. Ska kolla med en av grannarna här om dom vill ha två av träden till ved. Känns ju dumt att bara hiva iväg det. Har en som vill ha vita vinbärsbusken än så länge :) Skönt att slippa gräva upp allt själv med :angel:
 
Fått iväg lite till :)

2 affärer gjorda igår och min bekant kikade på pannbanden idag och tog lite annat med i ett paketpris så fick 380 kr för pannbandet och det känns okej till en bekant. Så där blev jag av med 4 saker.

Har satt ut min trädgård på skänkesannons med :p
Vi ska fixa massa i trädgården i sommar men satte ut massa buskar och träd till skänkes mot avhämtning istället för att dumpa det på tippen. Ska kolla med en av grannarna här om dom vill ha två av träden till ved. Känns ju dumt att bara hiva iväg det. Har en som vill ha vita vinbärsbusken än så länge :) Skönt att slippa gräva upp allt själv med :angel:

Så har jag också gjort!
Jag har både blivit av med buskar snabbt samt väntat på idioter som lovat att de ska komma men aldrig dyker upp och på så vis dragit ut på det enormt. Hade några Rhododendron som skulle bort, det slutade med att vi tröttnade på att vänta på att folk inte dök upp och så sågade vi av dem. Lite synd på fina buskar av äldre slag.

Nu när vi hade grävaren här nyligen försvann fler buskar och träd :p
 
  • Gilla
Reactions: MM
Så har jag också gjort!
Jag har både blivit av med buskar snabbt samt väntat på idioter som lovat att de ska komma men aldrig dyker upp och på så vis dragit ut på det enormt. Hade några Rhododendron som skulle bort, det slutade med att vi tröttnade på att vänta på att folk inte dök upp och så sågade vi av dem. Lite synd på fina buskar av äldre slag.

Nu när vi hade grävaren här nyligen försvann fler buskar och träd :p

Vinbärsbusken verkar åka i dagarna och om ingen vill ha träden så kommer dom att sågas ner i helgen tror jag av svärfar som gärna tar lite ved han också. Vi ska sätta staket runt hela baksidan men väntar på att nya kartorna (behövs bygglov eftersom det ska bli 1,5 m högt plank) ska komma å skicka in igen å allt var det är så det är ingen panik som tur är. Men det måste vara relativt kalt på saker att förstöra av sonen så innan bygget börjar vore det bra om allt som ska bort är borta.
 
Halleluja, den fördömda selen är såld! Ruttnade och dumpade den till materialkostnaden (vilket jag gjort förut utan resultat..ruttnat och höjt igen), delade på ett helt gäng sidor inkl min egen - såld några timmar senare. Äntligen! :devil: :banana:

Har fortfarande en IKEA-kasse med diverse småplock. Har nåt äldre träns, vävribbtyglar, ett par ridbyxor och lite allmänt smått kvar till salu för småpengar - kommer nog att spara det till höstens stora hästloppis här i krokarna. Har provat att svara på lite "Sökes: träns i storlek X, så billigt som möjligt!", men då förväntar sig folk inte helt sällan att frakten ska ingå när tränset kostar en tjuga :arghh: . Stigbyglar och sadelgjordar (med ett undantag) har jag bestämt mig för att behålla istället - orkar inte hålla på.
 
Mina Stubbenträns-fynd har kommit idag, jättefina. Nu vill jag bara att barnen ska somna för kvällen så att jag kan få sätta mig ner och putsa dem :love:

Igår blev det faktiskt en försäljning. Ett par jättefina barnskor, knappt använda, fick äntligen en köpare. Hon betalade direkt med swish, och jag skickade dagen efter.

Sen fick jag hem en jättefin tröja idag också. En tjej som sålde på facebook, först 100 kr sen sänkte hon till 80.-. Jag frågade om hon gick med på 100 kr inkl frakt, det gjorde hon.
När jag räknade ihop portot så skämdes jag nästan, 52 kr... Hon fick knappt 48 kr för sin tröja.

Så jag tänkte berätta för er som läser här att om ni vill skicka saker som väger under ett kilo med posten, köp rabattfrimärken. De går att köpa på tradera och kostar 8-9 kr styck.
En försändelse på ett kilo behöver fem rabattfrimärken (dvs 40-45 kr) och det inkluderar skrymmande.
Hade hon använt rabattfrimärken till tröjan hade frakten kostat 4*9=36 kr istället för 52 kr.
 
...och jag är troligtvis blåst på en sadelgjord.
Genomförde affären 9/6, sen mailade jag 13/6 och frågade om den var skickad. Fick svar 15/6 att den var skickad. Men fortfarande ingen gjord. Har mailat två gånger och frågat efter spårningsnummer men får inget svar. Ger det nån dag till, sen blir det polisanmälan.

:turd::turd::turd::turd:
 
Nu hoppas jag banne mig någon vill köpa bebiskläder! Har lagt ut 70 plagg och är inte klar än :o :nailbiting:
Men nu måste jag ta en kopp kaffe innan jag fortsätter.
Det är låga priser och fina plagg så förhoppningsvis tar det inte 50 år innan dom är sålda.
 
Har fått en del napp. Om alla betalar nu bara och dyker upp vid hämtning som vi bestämt så har jag fått 17 plagg sålda :)
En tar 10, den andra 4 men är intresserad av sånt jag ännu inte lagt ut och den tredje vill ha tre plagg.
Har fått ut några till emellan min egna shopping idag :o Men jag blev förälskad i en sittdel till barnvagnen som dom givetvis ska sluta tillverka nu. Men jag ringde land och rike runt igår och fick tag i typ den sista i sverige :banana:
Har givetvis ringt fabriken och kollat om dom inte kan göra en till bara åt mig :rofl: men nej, dom har slutat göra den. Så fick köra 15 mil enkel väg för att hämta den idag å jag är så kär :love:
Så nu är det bestämt att jag ska sälja våran tredje vagn och då även den gamla sitsen. Där ger det ju en slant tillbaka för den nya iaf. Å nu mååååste jag sluta shoppa barnvagnprylar O_o

Nu har jag några som är intresserade av lite skor jag har ute men alla är iväg på semester så jag har sagt att jag kan hålla på dom några dagar. Får se om det blir kattbajs av det eller inte. Jag höll ju en tröja över midsommarhelgen åt en annan som bara väntade på sina pengar (den kostade 30 kr+frakt :crazy: ) så hon kunde köpa den, men idag hade hon glömt bort den och ville inte ha den längre :arghh:
Så blir det när man försöker vara snäll :wtf:

Men en annan hörde av sig om en annan sak jag hade ute idag, prutade 50 kr och jag sa okej om det blir en snabb affär. Hon betalade direkt och paketet skickades iväg en timma senare :up:
 
Till och med jag har sålt lite idag :)

Först var det en påse barnleksaker. Efter mycket strul blev den till slut hämtad.

Sen en barnstol som jag fick betalningen swishad för innan köparens pappa dök upp på minuten avtalad tid. Snabb och trevligt!

Och sen lite hästsaker jag haft kontakt med en tjej. Också smidigt :up:

Blivit av med totalt ungefär tre ikeakassar med saker plus en stol. :bump:

sen var vi över till grannen och köpte sju trädgårdsstolar :rofl:
Men stolar har vi tänkt köpa länge så det var bara bra att vi fick tag på några utan att ens behöva starta bilen :)
 
Det med att folk ska pruta, jag blir f*n tokigt:rage: Har sålt diverse saker tex en padd som var princip helt oanvänd, provad typ. Inköpspris var typ runt 400 och ville ha iaf typ 300.. Sluta med att den blev såld för 50kr.... Helt sjukt, folk vill inte köpa saker så länge det är gratis eller för under hundringen, suck:banghead:
 
Det med att folk ska pruta, jag blir f*n tokigt:rage: Har sålt diverse saker tex en padd som var princip helt oanvänd, provad typ. Inköpspris var typ runt 400 och ville ha iaf typ 300.. Sluta med att den blev såld för 50kr.... Helt sjukt, folk vill inte köpa saker så länge det är gratis eller för under hundringen, suck:banghead:

Fast det är ju efterfrågan som styr. Om marknadsvärdet är högre än vad folk försöker pruta till säger man bara nej, och säljer till någon som inte prutar.

Om du ville ha 300 kr för en padd som kostar 400 kr ny förstår jag folk inte köper. Med frakt är du på nypris. 200 kr hade känts rimligt. Men blev den såld för endast 50 kr var helt enkelt marknadsvärdet inte ens 200 kr.
 
Fast det är ju efterfrågan som styr. Om marknadsvärdet är högre än vad folk försöker pruta till säger man bara nej, och säljer till någon som inte prutar.

Om du ville ha 300 kr för en padd som kostar 400 kr ny förstår jag folk inte köper. Med frakt är du på nypris. 200 kr hade känts rimligt. Men blev den såld för endast 50 kr var helt enkelt marknadsvärdet inte ens 200 kr.

Nä men den var inte ens använd så den var som ny? (den var endast provad) Jo men jag fick den inte såld och då "gav" jag bara iväg den tillslut då jag inte ville ha en massa saker som bara låg, jag körde ju och mötte upp den personen också men det blir så när man vill bli iväg med en massa saker
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 633
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 778
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp