Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis gjort tidernas snabbaste affär. Satte ut annonsen och hade bra styckpriser och ett paketpris. Blev bombad men en ville ha allt så det gick före så allt blev sålt och betalt på mindre än 5 min. Kände att dom där 150 kr jag drog ner priset på var värt att få allt sålt i samma paket. Slippa posta mer än 1 paket. Ska ändå hämta ut ett paket åt mig själv nu så köparen får postat ikväll. Så jäkla smidigt :up:

Fått sålt ett set med barnkläder med, två mindre möbler och har en till affär på G :)
Å slösar pengarna på nya prylar :p
låter som att du snart har tömt hela huset :p (och fyllt det igen ;))
 
Bryr sig köparen när man ska köpa transport om man inte får med hösegel?

Har ett men det passar ändå inte så bra i transporten å såg en sökesannons så tänkte kanske sälja separat?
Känner själv att jag hade ju inte brytt mig om ifall ett sånt ingick eller inte...
 
Bryr sig köparen när man ska köpa transport om man inte får med hösegel?

Har ett men det passar ändå inte så bra i transporten å såg en sökesannons så tänkte kanske sälja separat?
Känner själv att jag hade ju inte brytt mig om ifall ett sånt ingick eller inte...
jag blev förvånad då säljaren av min transport skickade med transportgrimskaft så nä de flesta väntar sig nog inget extra
 
hästnet, facebook eller loppisar säljer jag allt på :). på loppisar så lär man sig snabt vad för pris köparna vill ha och vad andra tar :). säljer man bara via nätet så blir det lätt "överpris".

Har man bra priser så får man sålt det mesta ganska snabbt. Om man bara vill bli av med sakerna, en del vill man ju få tillbaka en vettig peng på och då kan man få vänta på rätt köpare.
Jag brukar skicka med min omdömessida på tradera så ser köparen att jag är seriös. Jag märker ju själv ganska omgående om köparen är oseriös för jag tar alltid betalt i förskott. Får jag inga pengar så skickar jag ingen vara. Svårare än så är det inte å har man skaffat sig lite omdömen (som förhoppningsvis är bra :D ) så känner sig köparen lite tryggare har jag märkt å konversationen blir direkt mer avslappnad när jag visat att jag är seriös :)
 
ytterligare en såld, men troligen också köpt :p
Dock sista köpet, sen är jag klar! Hoppas jag :o

Går ganska så bra med barnkläderna än så länge så jag försöker med några fler annonser :)
 
Yes, köpte. Men det får vara sista köpet på ett tag. Det är väl en sak som fattas å den är en grej jag behöver men ska se om jag inte kan hitta det på en rea :)
Nu har tösabiten 2 pimpade vagnar (den tredje ska jag sälja, jag har börjat samla :rofl: ) med massa rooooooosa :love: (min favoritfärg)
Jag har alltså sålt en massa rosa utrustning för min valack hade bara massa rosa å han var så söt i det :love:
 
Hann med en affär till idag :p

Ska försöka bli av med lite i paket nu. Tänkte sätta ihop lite barnkläder i set och på så vis bli av med fler till samma köpare. Har lite jag kan göra så med iaf.
Tycker dock sakerna kan börja på slut snart men jag ser inte ljuset i tunneln än :arghh:

Påminn mig att aldrig mer shoppa när det här är klart.
 
Hann med en affär till idag :p

Ska försöka bli av med lite i paket nu. Tänkte sätta ihop lite barnkläder i set och på så vis bli av med fler till samma köpare. Har lite jag kan göra så med iaf.
Tycker dock sakerna kan börja på slut snart men jag ser inte ljuset i tunneln än :arghh:

Påminn mig att aldrig mer shoppa när det här är klart.

Men vad du säljer! :up:

Jag har också alldeles för mycket saker jag egentligen borde försöka sälja. Men har inte riktigt haft orken eller tiden, jag blir oftast alldeles för irriterad på irriterande folk :devil: (därav denna tråd liksom :o:D)

Men nu är jag lite sugen på att göra ett nytt ryck. Vi har en hel vindsbod som skulle behöva rensas, och urväxta barnkläder, och diverse saker som inte används. osv. Jag är så trött på att ja grejer överallt!
För några år sedan flyttade vi från ett hus på 115+100 kvm (plus 50 kvm garage) till ett mycket mindre på 75+50 kvm (ej garage). Gamla huset svalde hur mycket saker som helst, här i nya så syns varenda överflödig pryl!

Hur som är jag lite sugen på att göra rensandet till lite av en personlig tävling, se hur mycket pengar jag kan komma upp i genom att bara sälja av sånt som inte används.
Men, det tar ju som sagt sån enorm tid och ork att sälja saker, får se om jag orkar sparka igång säljaren i mig igen :)
 
Men vad du säljer! :up:

Jag har också alldeles för mycket saker jag egentligen borde försöka sälja. Men har inte riktigt haft orken eller tiden, jag blir oftast alldeles för irriterad på irriterande folk :devil: (därav denna tråd liksom :o:D)

Men nu är jag lite sugen på att göra ett nytt ryck. Vi har en hel vindsbod som skulle behöva rensas, och urväxta barnkläder, och diverse saker som inte används. osv. Jag är så trött på att ja grejer överallt!
För några år sedan flyttade vi från ett hus på 115+100 kvm (plus 50 kvm garage) till ett mycket mindre på 75+50 kvm (ej garage). Gamla huset svalde hur mycket saker som helst, här i nya så syns varenda överflödig pryl!

Hur som är jag lite sugen på att göra rensandet till lite av en personlig tävling, se hur mycket pengar jag kan komma upp i genom att bara sälja av sånt som inte används.
Men, det tar ju som sagt sån enorm tid och ork att sälja saker, får se om jag orkar sparka igång säljaren i mig igen :)

Jag är så himla trött på allt jag med. Startade ju en tråd om det på senior först för ett tag sen om min röra och har sålt sen dess. I typ 2 månader nu i den här takten. Folk måste tro vi lever i misär :crazy: Men vi har bara en väldigt stor källare :laugh:
Tänkte lägga ihop lite kläder imorgon och lägga dom i paket. Hästprylarna har sålt snabbt men blir nog lite lugnare där nu. Sakerna som ska säljas nu kostar lite mer och rätt köpare måste dyka upp (någon som söker just dessa prylar).

Har dock fixat en till affär idag, kanske 2. Får se när köparen svarar på mitt PM :)
 
Anmäl det på säljplattformen antar jag är bäst. Man ska alltid lägga in ett vattenmärke i annonsbilder, det minskar iaf risken för att någon snor dem.

Det är på en säljsida på FB. Jag har anmält till FB och jag har anmält annonsen till ad.
Å sen googlade jag människan på Instagram och skickade meddelande om att jag vill ha bilden borttagen.
Jag kan nämligen inte skriva till människan på FB.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 633
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 778
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp