Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade gladeligen betalat alla kostnader eftersom det var flera saker i helt felfritt skick. Lite enklare system med posten här i Finland också, de väger och mäter vid posten och har också kartonger, vi behöver inte heller fixa nån fraktsedel själv. :)

Fast då ska hon släpa grejerna till posten och sen endera skicka utan att ha fått betalt, eller ta hem det och vänta på betalning och åka igen.

Men erbjöd du dig att ersätta henne för arbetet? I så fall lite mer svårförståeligt. Annars förstår jag henne helt. Jag skänkte bort mot avhämtning. Ta allt, gör vad du vill med det du inte vill ha. Hade kastat annars.
 
Fast då ska hon släpa grejerna till posten och sen endera skicka utan att ha fått betalt, eller ta hem det och vänta på betalning och åka igen.

Men erbjöd du dig att ersätta henne för arbetet? I så fall lite mer svårförståeligt. Annars förstår jag henne helt. Jag skänkte bort mot avhämtning. Ta allt, gör vad du vill med det du inte vill ha. Hade kastat annars.
Finns viktklasser för postpaket (den prisklassen ligger upp till flera kg per paket) så det hade varit enkelt att räkna ut exakt pris på förhand. Men men..
 
En tjej gav bort hästgrejer i bra skick pga flytt, sånadär bra att ha saker som grimskaft, schabrak och dylikt. Hon skrev att sakerna skulle kastas om ingen ville ha dem. Jag erbjöd mej att betala för frakten om hon ville skicka dem, får till svar "nej jag postar inget". Nähä, slipp då och ha kvar dina grejer.. Hade ju inte blivit några kostnader för hennes del oavsett? :confused:
Jag hade inte heller skickat gratissaker. Massa extrajobb.
 
Hej!

Jag har väntat på en sadel i snart 1 vecka. Paketet är inlämnat, det är Schenker som strular. Nu reser jag bort över helgen, så jag skickade ett mail till säljaren och förklarade att jag inte kan hämta ut förrän efter helgen, så slipper hon undra. Det var skitenkelt!! :-)

/Lavinia, som försöker behandla andra som hon själv vill bli behandlad.

Men alltså, hur svårt är det att isf tala om att man är bortrest/ska resa bort i något av alla "framme snart?"-mailen? Båda dessa personer bor i tätort och har nära till ombud. Jag har skickat med postförskott, hade de förskottsbetalat hade jag såklart inte brytt mig.
 
Ytterligare en bra affär gjord igår kväll :up:

Nu är det ju helg så inget paket går iväg över helgen men bokar frakten om en liten stund och packar nu när bebis sover middag så ser köparen att paketet är på G. Hen vet dock att jag lämnar in senast söndag :)

Å säljaren jag trodde var suspekt igår visade sig vara okej. Något sämre skick än vad som visades i annons och text men jag har vanish så det löser sig nog och om inte så är det inte hela världen då jag själv lär skita ner prylen förr eller senare :p

Blivit av med en del stallkläder å nu är det väl att lägga undan och sälja resten till hösten då det är västar/vinterjackor m.m. Känns inte lönt att lägga ut i juni :p
 
Bara jag som säljer hej vilt :o

Gjorde en smidig affär igår igen :)

Nu funderar jag på om jag ska försöka mig på att sälja av lite av bebisens kläder som hon växt ur. Att sälja barnkläder är f*n så mycket jobbigare än hästprylar. Vis av erfarenhet :wtf:
Ger det ett försök men sen åker det ut på Tradera istället. Där brukar det vara hyfsat smidigt även om det känns som man skänker bort fina kläder ibland.
 
Nuu är dressyrsadeln uthämtad av köparen, till slut ;). Jag tror att jag ska försöka med småsakerna också, när jag ändå är igång. Jag har minst 10 sadelgjordar för mycket till exempel, sånt brukar ju gå att bli av med via fb om man lägger ut det billigt.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag rensade faktiskt lite i sadelkammaren för ett tag sen, mest småplock, så nu står det ett gäng ikea-kassar och väntar på att jag ska engagera mig i en försäljning:up:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Mitt rekord hitills...en bok som beställdes den 4 april. Betalningen kom i veckan. Nu spelade det ingn roll för min del, jag har så mycket ute till salu nu ändå så jag tänkte att jag får väl lägga ut boken i höst igen om inga pengar kommer.
 
Bara jag som säljer hej vilt :o

Gjorde en smidig affär igår igen :)

Nu funderar jag på om jag ska försöka mig på att sälja av lite av bebisens kläder som hon växt ur. Att sälja barnkläder är f*n så mycket jobbigare än hästprylar. Vis av erfarenhet :wtf:
Ger det ett försök men sen åker det ut på Tradera istället. Där brukar det vara hyfsat smidigt även om det känns som man skänker bort fina kläder ibland.
Har inte så mycket hästgrejer att bli av med längre (trodde jag aldrig skulle hända) så det blir inte så mycket säljes längre. Men jag har en säljlåda jag lägger potentiella försäljningsobjekt i och sen tar jag itu med lådinnehållet när jag orkar. Ibland när jag inte orkar med att annonsera så skänker eller slänger jag det :p

Barnkläder har jag typ gett upp. Var på barnloppis i våras och hade x antal ikeapåsar fulla med kläder med mig.
En bråkdel blev sålt och om man lämnade kvar kläder på bordet skulle kyrkan hämta det och förmedla till behövande barn.
Jag lämnade nästan allt, det var såååå skönt att slippa annonsera ut det mer :banana:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag säljer lite ridkläder och har fått iväg ett par grejer. Just nu är mitt gnäll-sälj en jacka som en hörde av sig om för ett tag sen, hon ställde frågor och bad om bilder, skulle sen fundera lite och så blev det helt tyst. Klassiker. Jaja, skitsamma liksom...
Sen hörde hon av sig i torsdags, bad om ursäkt för att hon inte återkommit och nu ville hon ha den. Vi gjorde upp on fraktsätt, fick adress m.m och hon skulle swisha senare på kvällen så jag skulle kunna posta igår (varit iväg med jobbet över natten tors-fre). Sen har det varit tyst, och inga pengar. Suuuuck.
 
Min senaste annons va ett blått shettis täcke till salu. Då en person ville ha bilder skickade jag några stycken. Sen kom svaret att hon tyckte inte det va tillräckligt tjejigt för sitt sto. Vrf svara på ett blått då liksom.
 
vad ska man göra av allt som man inte får sålt :/? har en hög med vävribb tyglar som jag dragit runt på loppis efter loppis och lagt ut till försäljning gång på gång utan minsta lilla intresse.. avskyr vävribb så det hamnar ju i säljes lådan så fort man råkat köpa ett träns med ett sånt otyg på sig.
men jag har liksom inte ens kunnat sälja det för 20kr st! :mad: någon måste ju tycka om vävribb tänker jag..

eller ska man försöka dumpa dem på ridskolan?
har gamla syntet gjordar också som ingen vill ha, och annat skräp som är helt och fint men som ingen visar ngt intresse för. är för snål för att bara slänga det..
 
vad ska man göra av allt som man inte får sålt :/? har en hög med vävribb tyglar som jag dragit runt på loppis efter loppis och lagt ut till försäljning gång på gång utan minsta lilla intresse.. avskyr vävribb så det hamnar ju i säljes lådan så fort man råkat köpa ett träns med ett sånt otyg på sig.
men jag har liksom inte ens kunnat sälja det för 20kr st! :mad: någon måste ju tycka om vävribb tänker jag..

eller ska man försöka dumpa dem på ridskolan?
har gamla syntet gjordar också som ingen vill ha, och annat skräp som är helt och fint men som ingen visar ngt intresse för. är för snål för att bara slänga det..
Jag hade dumpat på ridskolan den här hemma använder bara vävribb och syntetgjordar. Praktiskt när de bara är att slänga i maskin när de blir skitiga. :D
 
vad ska man göra av allt som man inte får sålt :/? har en hög med vävribb tyglar som jag dragit runt på loppis efter loppis och lagt ut till försäljning gång på gång utan minsta lilla intresse.. avskyr vävribb så det hamnar ju i säljes lådan så fort man råkat köpa ett träns med ett sånt otyg på sig.
men jag har liksom inte ens kunnat sälja det för 20kr st! :mad: någon måste ju tycka om vävribb tänker jag..

eller ska man försöka dumpa dem på ridskolan?
har gamla syntet gjordar också som ingen vill ha, och annat skräp som är helt och fint men som ingen visar ngt intresse för. är för snål för att bara slänga det..
Har samma dilemma! Tänkte försöka sälja det som säljas kan och sen skänka resten till den lokala ridklubben så får de göra vad de vill med sakerna- använda eller slänga/sälja vidare.
 
Finns viktklasser för postpaket (den prisklassen ligger upp till flera kg per paket) så det hade varit enkelt att räkna ut exakt pris på förhand. Men men..

Men då måste hon ha kartong och packa och väga. Som sagt jag hade inte gjort jobbet om inte mottagaren erbjudit sig att betala ordentligt för det. Vilket mottagarna sällan vill.

Jag slänger ihop saker i en Ikeakasse och lägger ut som bortskänkes mot avhämtning. Nappar ingen skänker jag kassen till närmsta ridskola eller så.
Saker i bruksskick utan större värde kastar jag.

Vävribbtyglar osv åker i ovan nämnd kasse, grimmor (nya) i fel storlek, bett jag inte vill ha men som är "helt vanliga tränsbett", sadelgjordar (svårsålt även om nya/nyskick) osv med.
 
Lyckades få sålt min klippmaskin idag :D
Får se om vi får ihop ett möte bara för köparen ska hämta på plats.
Å sen satte jag ut en aktion till på en sak å de kom bud där med så den är betald och jag skickar imorgon.
Har väl tre annonser ute men ska sätta ut några till. Fatta vad prylar man :crazy: Hur dom nu kom hit :cautious:
 
Det var tyst om in sadel ett långt tag (mer än folk som svarade på annonsen men sen tystnade), sen fick den åka i låda ner till skåne och tillbaka (självklart betalade köparen frakten), hann ha den hemma någon dag innan en tjej kom förbi och köpte den. Bara sådär efter att hon prutat 200kr. Jag är nöjd för jag räknade inte ens med att få den såld. :D Kändes bra i plånboken haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 644
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 779
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp