Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
För någon vecka sedan sålde jag ett träns till en tjej här i området. Jag överlämnade ett rent och nyligen putsat träns.

Idag köpte jag en sadelgjord av henne. Det visade sig att sadelgjorden var riktigt skitig, jag blev så matt, orkade inte ens kommentera det.
Det är inga problem att slänga in den i tvättmaskinen för mig, men ändå, jag känner att jag har lite svårt att förstå hur folk kan sälja saker som inte ens är rengjorda.

Jag förstår att man ibland inte vill/orkar/har möjlighet att tvätta sakerna, men då skriver man det i annonsen tycker jag.
 
Såg igår att det finns en tredje hands butik här nu :), dvs man skänker saker de lagar och säljer billigt och så ger de all vinst till välgörenhet :). är ett bra alternativ till att lämna på ridskolan eller slänga :)

Kan jag googla dem? Skulle nog kunna skicka lite saker till dem :)
 
finns på fb, hittade inte när jag googlade men sen är det väldigt nytt också.
tror man kan hitta det på fb om man söker på tredjehand, är på jobb datorn så kan inte kolla efter själv nu :angel:

Tack! Jag provar att söka :)

Edit. Hittade sidan på facebook när jag sökte på Tredjehand
 
Fick betalt igår av köparen som köpte en pryl. Ska posta om en liten stund :)

Ska försöka sätta ut någon mer annons senare idag, troligtvis barnkläder då mini har växt ur ytterligare en storlek nu och högen med för smått växer i en oroväckande snabb takt.
Förhoppningsvis kan köparen till klippmaskinen mötas upp idag så tar den ingen plats här hemma.
 
För någon vecka sedan sålde jag ett träns till en tjej här i området. Jag överlämnade ett rent och nyligen putsat träns.

Idag köpte jag en sadelgjord av henne. Det visade sig att sadelgjorden var riktigt skitig, jag blev så matt, orkade inte ens kommentera det.
Det är inga problem att slänga in den i tvättmaskinen för mig, men ändå, jag känner att jag har lite svårt att förstå hur folk kan sälja saker som inte ens är rengjorda.

Jag förstår att man ibland inte vill/orkar/har möjlighet att tvätta sakerna, men då skriver man det i annonsen tycker jag.
Samma här!! Blir så irriterad. Ok om de är sagt från början.
Köpte ett begagnat OS träns, dvs gav ganska mycket för ett begagnat träns. Fick hem det skitigt och blev så otroligt besviken - grejerna ser ju ut att vara i så mycket sämre skick också när det inte är rengjort. Trodde hon blåst mig och skrev faktiskt ett lite halvsurt meddelande.... efter lite kärlek var det i önskat skick igen.
 
Samma här!! Blir så irriterad. Ok om de är sagt från början.
Köpte ett begagnat OS träns, dvs gav ganska mycket för ett begagnat träns. Fick hem det skitigt och blev så otroligt besviken - grejerna ser ju ut att vara i så mycket sämre skick också när det inte är rengjort. Trodde hon blåst mig och skrev faktiskt ett lite halvsurt meddelande.... efter lite kärlek var det i önskat skick igen.

Men gud, ett så dyrt träns är det ju ännu värre om man får hem det skitigt.
Som du säger så ser det ju dessutom ut att vara i sämre skick om det inte är rengjort.

Fick du något svar från säljaren?
 
Men gud, ett så dyrt träns är det ju ännu värre om man får hem det skitigt.
Som du säger så ser det ju dessutom ut att vara i sämre skick om det inte är rengjort.

Fick du något svar från säljaren?
Jag frågade om hon var säker på att det var ett OS då de va grönaktigt i färgen på vissa ställen, de blir ju inte OS. Fick svaret att hon fått låna en kompis dåliga putsmedel och det var svart om man hade ett bättre.....
Det blev bra med en puts, men som sagt så tråkigt.
 
Jag frågade om hon var säker på att det var ett OS då de va grönaktigt i färgen på vissa ställen, de blir ju inte OS. Fick svaret att hon fått låna en kompis dåliga putsmedel och det var svart om man hade ett bättre.....
Det blev bra med en puts, men som sagt så tråkigt.

Oj.
Ja, nackdelen med beg är ju att man inte vet vad tidigare ägare använt för smörj. Har man otur kan de smörjt sönder lädret...
 
Oj.
Ja, nackdelen med beg är ju att man inte vet vad tidigare ägare använt för smörj. Har man otur kan de smörjt sönder lädret...
Ja de är ju så. Jag är så ärlig när jag säljer saker och är van att sälja på Tradera, dvs allt som inte är i nyskick beskrivs ganska noga, om det är något avvikande i det "begagnade skicket".
 
Själv funderar jag på hur jag ska våga sälja lite saker jag har hemma, har ett par vita oanvända ridbyxor och ett oanvänd förbygel med martingal. Vill helst inte skicka då det känns lite risky, bästa hade varit om man kan mötas och byta pengar mot saken, men det ställer till det också. Hur har ni gjort för att inte bli lurade och gå med lite vinst på affären?
 
Själv funderar jag på hur jag ska våga sälja lite saker jag har hemma, har ett par vita oanvända ridbyxor och ett oanvänd förbygel med martingal. Vill helst inte skicka då det känns lite risky, bästa hade varit om man kan mötas och byta pengar mot saken, men det ställer till det också. Hur har ni gjort för att inte bli lurade och gå med lite vinst på affären?

Tradera. Där kan köparen välja att betala via Klarna (Klarna betalar till dig) och sen skickar du med spårbar frakt.
 
Men åh, nackdelen med att lämna in till sadelförmedlare är att det är svårt att annonsera extra för sadeln när man akut behöver pengarna. Till exempel om man råkat hitta en perfekt liten häst till barnen :angel:
 
Själv funderar jag på hur jag ska våga sälja lite saker jag har hemma, har ett par vita oanvända ridbyxor och ett oanvänd förbygel med martingal. Vill helst inte skicka då det känns lite risky, bästa hade varit om man kan mötas och byta pengar mot saken, men det ställer till det också. Hur har ni gjort för att inte bli lurade och gå med lite vinst på affären?
Hastnet eller Facebook. Jag tar alltid betalt innan jag skickar varan. Har aldrig blivit lurad.
 
Har precis gjort tidernas snabbaste affär. Satte ut annonsen och hade bra styckpriser och ett paketpris. Blev bombad men en ville ha allt så det gick före så allt blev sålt och betalt på mindre än 5 min. Kände att dom där 150 kr jag drog ner priset på var värt att få allt sålt i samma paket. Slippa posta mer än 1 paket. Ska ändå hämta ut ett paket åt mig själv nu så köparen får postat ikväll. Så jäkla smidigt :up:

Fått sålt ett set med barnkläder med, två mindre möbler och har en till affär på G :)
Å slösar pengarna på nya prylar :p
 
Själv funderar jag på hur jag ska våga sälja lite saker jag har hemma, har ett par vita oanvända ridbyxor och ett oanvänd förbygel med martingal. Vill helst inte skicka då det känns lite risky, bästa hade varit om man kan mötas och byta pengar mot saken, men det ställer till det också. Hur har ni gjort för att inte bli lurade och gå med lite vinst på affären?
hästnet, facebook eller loppisar säljer jag allt på :). på loppisar så lär man sig snabt vad för pris köparna vill ha och vad andra tar :). säljer man bara via nätet så blir det lätt "överpris".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 644
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 779
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp