Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte mig en hoppsadel idag :D . Lite halvt på impuls: har kikat halvhjärtat efter en Morris & Nolan i samma storlek och vidd som jag har i dressyrsadeln, eftersom den passar fröken känslig rygg, men har bara haft hästen sedan i mars och sadelkontot har dragit iväg lite även om ett par av dem är sålda igen sen ett rätt bra tag tillbaka. Men så hittade jag en annons, frågade om det vore ok att pruta lite om sadeln hämtades per omgående, och åkte och hämtade en äldre men fin sadel för ett par tusenlappar någon timme senare. Hann med lite marginal innan säljaren skulle iväg och fira midsommar, hen verkade lika nöjd och glad som jag! Nu är det köpstopp på hästfronten för ett rätt bra tag framöver, vi har det vi behöver.
 
Har gjort ett säljryck idag!
Plockade ihop en låda med barntillbehör, mycket lågt pris.
Fick snabbt en köpare som skulle komma förbi ikväll.

Nu hörde hon av sig. Hon vill komma imorgon istället.

Jag ger upp. Jag orkar inte med folk. Det är inte värt de små pengarna det gäller för att boka upp sig, planera etc och så blir det ändrade planer.

Jag blir ju bara sur och grinig när jag försöker sälja något :devil:
Bitterdelux
 
Har gjort ett säljryck idag!
Plockade ihop en låda med barntillbehör, mycket lågt pris.
Fick snabbt en köpare som skulle komma förbi ikväll.

Nu hörde hon av sig. Hon vill komma imorgon istället.

Jag ger upp. Jag orkar inte med folk. Det är inte värt de små pengarna det gäller för att boka upp sig, planera etc och så blir det ändrade planer.

Jag blir ju bara sur och grinig när jag försöker sälja något :devil:
Bitterdelux

Jag skickar ett PM :)
 
Människan har tagit bort annonsen :banana::bump::banana:

Men jag skrev ett rätt otrevligt meddelande på instagram till henne att om hon inte tar bort bilden så kommer det komma en räkning till henne för att hon använder min bild :mad:

Hur sätter man vattenmärke på bilderna?
Jag brukar antingen göra ett textlager över bilden och ändra opaciteten på det lagret, eller ändra lagrets egenskap till överlagring/mjukt ljus eller något annat som ser bra ut.
Jag har Gimp, bör funka i alla program som använder sig av lager.

Vill man spara tid så kan man göra en pensel/stämpel som har texten i sig så slipper man skriva varje gång. Finns tutorials på det, kan leta upp den jag följde om du vill :)
 
Människan har tagit bort annonsen :banana::bump::banana:

Men jag skrev ett rätt otrevligt meddelande på instagram till henne att om hon inte tar bort bilden så kommer det komma en räkning till henne för att hon använder min bild :mad:

Hur sätter man vattenmärke på bilderna?
Enklast är nog att klistra in bilden i Word och lägga ett vatten märke över, och sen kopiera skärmen till paint och spara. Om man inte har ngt fancy bild program dvs :).
 
Pust!

Beslutade mig för att ägna dagen åt att försöka bli av med det sista så la upp en säljtråd med massvis med prylar. Hittills fått sålt 6 saker varav samma person ville ha 5 så skönt att bara behöva packa 1 paket :)
Å den andra köparen swishade direkt och hämtar i nästa vecka när hen har vägarna förbi.
Har dessutom bud på två saker. Flera var intresserade så då får dom lägga bud helt enkelt å göra upp själva :p
Å en bekant som svarat på en annan av sakerna så ska svara henne med.
Snart ser jag ju golvet i källaren :laugh:
 
Åh, prishjälpsfråga!

Rimligt bud på pannband som kostar 1100 kr nytt som fortfarande ser nytt ut?
Har två av samma märke, ett rakt och ett svängt och köparen undrar vad jag släpper dom för (har bett om bud på dom för det är så svårt med priser tycker jag).
 
Åh, prishjälpsfråga!

Rimligt bud på pannband som kostar 1100 kr nytt som fortfarande ser nytt ut?
Har två av samma märke, ett rakt och ett svängt och köparen undrar vad jag släpper dom för (har bett om bud på dom för det är så svårt med priser tycker jag).
Svårt. Vad vill du ha själv? Jag brukar tänka, hur angelägen är jag att bli av med det. Men minst 50% måste man säkert ta bort från nypriset skulle jag tro.
 
Svårt. Vad vill du ha själv? Jag brukar tänka, hur angelägen är jag att bli av med det. Men minst 50% måste man säkert ta bort från nypriset skulle jag tro.

Jag vill givetvis ha så mycket som möjligt :p
Men vet ju att det inte lär ske. Jag är ju inte jätteangelägen om att bli av med dom. Dom tar ingen plats direkt men har man en som vill köpa så känns det lika bra att få dom sålda. Är det mycket med 300 kr st? Då är dom ju verkligen rejält rabatterade och dessutom i nyskick. Det är massa swarovskistenar på och alla sitter kvar.
 
Jag vill givetvis ha så mycket som möjligt :p
Men vet ju att det inte lär ske. Jag är ju inte jätteangelägen om att bli av med dom. Dom tar ingen plats direkt men har man en som vill köpa så känns det lika bra att få dom sålda. Är det mycket med 300 kr st? Då är dom ju verkligen rejält rabatterade och dessutom i nyskick. Det är massa swarovskistenar på och alla sitter kvar.

Jag hade nog satt 500-600kr styck om jag inte hade bråttom att sälja och om jag visste att pannbanden var attraktiva.

Och eventuellt båda för 800 kr eller 1000kr beroende på hur mycket jag ville ha för ett enskilt.
 
Jag vill givetvis ha så mycket som möjligt :p
Men vet ju att det inte lär ske. Jag är ju inte jätteangelägen om att bli av med dom. Dom tar ingen plats direkt men har man en som vill köpa så känns det lika bra att få dom sålda. Är det mycket med 300 kr st? Då är dom ju verkligen rejält rabatterade och dessutom i nyskick. Det är massa swarovskistenar på och alla sitter kvar.
Låter rimligt med 300kr st :). Om det inte är ett populärt märke och nyskick.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har bett hen komma med ett rimligt bud så jag får se vad som händer men 300 kr st tycker jag inte är mycket begärt. Har sett butiker ha dom för ordinarie på 1300 kr och rea ut dom för 900 kr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 633
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 778
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp