Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
...och jag sålde grejer på tradera för ett tag sedan. Först fick jag inte betalt trots mail och sms. Sedan fick jag betalt och postade sakerna. Och imorse fick jag mail från Shenker att ena paketet inte hämtats ut och den 12e skickas det tillbaka till mig :banghead:
Jag har varit med om samma sak fast en sadel på hastnet som människan först prutade på sen skickade jag den mot efterkrav dvs jag la ut det till köparen skulle hämta ut sadeln och betala, bara det att köparen aldrig hämtar ut sadeln trots påminnelse på mail och sms så sadeln kom tillbaka och jag blev några 100-lappar fattigare och hade fortfarande en sadel till salu....
 
Hade en djävla idiot förra veckan, på en blocket-annons. Snorbilligt bord, köparen var på som tusan. Frågade när det gick bra att hämta, jag skrev "antingen idag innan 19.00 eller imorgon mellan 17.00-18.00". Går och väntar, och går in i byggmöte 19.00.

Kvart över står den någon och ska in. Då sitter jag i möte som jag INTE tänker avbryta. Efter mötet har jag fem skitarga mail att jag är en bedragare, inte skulle lägga ut annons när jag inte vill sälja, är ett rövhål och borde låsas in.

Eller så kan du bara komma i tid, du hade FYRA timmar på dig...

Klassikern :angel:

Men bra gjort att du inte avbröt ditt utan har man sagt en tid eller mellan tid är man där på plats annars får man vara utan.

Av samma anledning tingar jag aldrig något utan den som är först att ge mig pengarna får prylen
 
Men för att hålla mig till trådens ämne och gnälla lite så är jag trött på säljare som inte svarar på mail/sms. Vill de inte sälja? (Å ena sidan förstår jag dem om det kommer fyrahundra mail om dagen varav hälften består av prutande och korkade frågor, men ändå...)
 
Blocket borde skicka valium till folk som lägger in annons...

Nu hade vi en sköning som ringde, frågade efter sistapris. Sistapriset är samma som det i annonsen (redan nedsatt). "OK; men om jag hämtar på fredag då". Då tillkommer 500 kr för att jag ska hålla grejorna till fredag och du kanske eller kanske inte kommer...

Djävla dårar.
 
Senast ändrad:
Men för att hålla mig till trådens ämne och gnälla lite så är jag trött på säljare som inte svarar på mail/sms. Vill de inte sälja? (Å ena sidan förstår jag dem om det kommer fyrahundra mail om dagen varav hälften består av prutande och korkade frågor, men ändå...)

Själv har jag fått över 20 sms med enbart "betalar (halva priset)". OK, jag har tre annonser inne och det kan vara intressant för affärsrelationen att veta NÅGOT mer än spekulantens kassa ekonomiska status...
 
Hade HW-täcke till salu. Det är söndag och en köpare hör av sig, accepterar mitt pris, ger mig sin adress och får mitt kontonr. Hon skulle göra betalningen på kvällen när hon kom hem. Får ett meddelande dagen efter att hon inte ville ha täcket längre, hon hade glömt bort att hon hade köpt nya HW-täcken på fredagen så hon behövde inte mitt.
Hon hörde iallafall av sig...
 
Vet ej men det har jag lärt mig att göra nu, ta betalt för fraken i förväg och sen skicka iväg paketet.
Jag skickar aldrig en vara innan jag har pengarna för vara och frakt på mitt konto.

Däremot är jag alltid mycket snabb med att skicka iväg sakerna. Brukar också ta ett kort på paketet innan jag skickar iväg det.

Även om köparen brukar få en notis att paketet är inlämnat så skickar jag ett sms att nu är det skickat och mms:ar en bild på inlämningskvittot.
 
Själv har jag fått över 20 sms med enbart "betalar (halva priset)". OK, jag har tre annonser inne och det kan vara intressant för affärsrelationen att veta NÅGOT mer än spekulantens kassa ekonomiska status...
Ja det är ju såna händelser som jag nämner i min parentes, men när 'vanliga' köpare hör av sig (med relevanta frågor om varan och alltså skriver mer än ett pinsamt lågt bud) så tycker jag att man som säljare kan svara. Visst är det kanske tröttsamt ibland när man har fått liknande frågor från ett tjugotal personer, men det får man liksom ta om man vill sälja saker.
 
Visst är det kanske tröttsamt ibland när man har fått liknande frågor från ett tjugotal personer, men det får man liksom ta om man vill sälja saker.

Det tar jag absolut, det är ju seriösa spekulanter. Nu brukar jag inte få några relevanta frågor, är rätt bra på att från början få med intressanta detaljer i annonsen.

Men det går ju alltid att fråga om sådant som redan står i texten - kanske får man ett annat svar?!
 
Det tar jag absolut, det är ju seriösa spekulanter. Nu brukar jag inte få några relevanta frågor, är rätt bra på att från början få med intressanta detaljer i annonsen.

Men det går ju alltid att fråga om sådant som redan står i texten - kanske får man ett annat svar?!
Ja det är sant. Eller de som ber om fler bilder fast man redan lagt upp ur alla vinklar och vrår... Suck.
 
Nu får vi se om jag får sålt min sadel utan en massa krusiduller. Ogillar att sälja sadel men jag vill ha/behöver en ny sadel och vill bli av med den gamle smidigt och inte förlora allt för mycket. Och framför allt snabbt. Svår ekvation :cautious:
 
Idag var jag och tittade på två sadlar hos en privatperson. Äldre sadlar, inte särskilt dyra, ett par tusen styck.
Bestämde mig för den ena eftersom den andra var helt vind ,vilket jag påtalade och tjejen också såg.
När jag kommer hem såg jag att annonsen var ändrad, de hade tagit borttexten om sadeln jag köpte men sålde fortfarande den vinda sadeln . Det stod inget om att den är sned.
Sånt gör mig ledsen och frustrerad, att folk kan vara så fula att de vill sälja en vind sadel till intet ont anade köpare, och stackars häst om det inte uppmärksammas :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 674
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 808
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp