Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker sälja av lite saker som inte längre behövs pga hästbyte och det är helt fantastiskt hur många mail och SMS man kan få med frågan: finns den kvar? När man sedan svarar att ja, det gör den så blir det helt tyst... Eller som när jag ägnade en hel fredagskväll till SMS-konversation med massa extra foton, beskrivningar osv. Fick frågan att kolla vad frakten blev och sen när jag svarat på det så blir det bara tyst... Har folk ingen hyfs alls? :wtf: Snart ger jag upp och slänger grejorna eller ger bort till närmsta ridskola. Hade lyckats förtränga att det var såhär jobbigt att sälja grejor. :banghead:
Tradera! :D
 
Ja, eller alla som bara skriver "Ge bud" och sen ändå vill ha ett par tusenlappar för sadeln.. Varför inte bara säga det då, bespara både sig själv och andra tiden med att lägga bud långt under accepterat pris? Förstår att man vill ha så mycket som möjligt, men det kräver att det är många intresserade..

Hatar också "Budgivning med rätt att neka om jag inte är nöjd med buden"
Ja men om du redan har bestämt dig för vilken summa du vill ha för din skit, varför inte bara skriva ut pris direkt då?! :banghead:
 
Och de som sätter ut köpesannonser med kommentaren "Inga fantasipriser", det är oftast just de som vill köpa till fantasipriser - priser som är så låga att de bara finns i fantasin...

Intressant att ni tycker så för min bild är att många av de som svarar på köpesannonser är de som inte lyckats sälja sin häst/sak eftersom de har ett fantasipris på hästen/saken (för högt!) och därför svarar de nu i sin desperation på köpesannonser.

Vet inte hur många säljare med hästar prissatta alldeles för högt som kontaktade mig när jag hade köpesannons.
 
Intressant att ni tycker så för min bild är att många av de som svarar på köpesannonser är de som inte lyckats sälja sin häst/sak eftersom de har ett fantasipris på hästen/saken (för högt!) och därför svarar de nu i sin desperation på köpesannonser.

Vet inte hur många säljare med hästar prissatta alldeles för högt som kontaktade mig när jag hade köpesannons.
Själv svarar jag på köpesannonser som motsvarar det jag har att sälja, jag orkar inte alltid annonsera ut det jag har för att man får så förbankat många idiotiska svar.
 
Kan folk kolla sin fb sida om dom lägger ut annonser på fb köp å sälj :banghead:

Håller med, och -folk som skriver till en i pm på Facebook ang nåt man säljer, se då till att det GÅR att svara. Jag håller på och säljer lite grejer, får ett PM -och personen har stängt sin sida så det inte ens går att svara. Pust... Varför skrev hon inte bara i kommentarerna då?
 
Håller med, och -folk som skriver till en i pm på Facebook ang nåt man säljer, se då till att det GÅR att svara. Jag håller på och säljer lite grejer, får ett PM -och personen har stängt sin sida så det inte ens går att svara. Pust... Varför skrev hon inte bara i kommentarerna då?
Hon kanske inte vet att det inte går? Många har väldigt dålig koll på facebookinställningar.
 
Jag må vara väldigt kräsen men när en bild på en hästlastbil kommer upp till färsäljning där varken pris, lastvikt eller annat än en enda bild framifrån finns, med texten: "är du intresserad så hör av dig så får du mer information".

Som att ha en dålig bild på en häst och endast skriva att olk ska höra av sig om de är intresserade när inget annat står.

Nä, då tar jag en annan annons. För många faktorer för att orka. Undrar om dessa får sina saker sålda?
 
Jag må vara väldigt kräsen men när en bild på en hästlastbil kommer upp till försäljning där varken pris, lastvikt eller annat än en enda bild framifrån finns, med texten: "är du intresserad så hör av dig så får du mer information".

Som att ha en dålig bild på en häst och endast skriva att folk ska höra av sig om de är intresserade när inget annat står.

Nä, då tar jag en annan annons. För många faktorer för att orka. Undrar om dessa får sina saker sålda?
kom att tänka på en annons under hästlastbilar, med titeln bkorts hästlastbil. i fokus mitt på bilden står en väldigt fin b korts hästlastbil, texten var väldigt välformulerad. men efter halva texten så får man reda på att det inte är hästlastbilen som är till salu, utan den lilla lilla suddiga husvagnen som står bakom hästlastbilen.... :headbang:
 
kom att tänka på en annons under hästlastbilar, med titeln bkorts hästlastbil. i fokus mitt på bilden står en väldigt fin b korts hästlastbil, texten var väldigt välformulerad. men efter halva texten så får man reda på att det inte är hästlastbilen som är till salu, utan den lilla lilla suddiga husvagnen som står bakom hästlastbilen.... :headbang:

Ja, den har jag sett. Dock avslöjar rubriken oftast att det är själva boendet som är till salu, men varför göra det så otydligt som möjligt?
 
Ja, den har jag sett. Dock avslöjar rubriken oftast att det är själva boendet som är till salu, men varför göra det så otydligt som möjligt?
dom verkar ha uppdaterat annonsen igår, då jag såg den så var det inte lika tydligt vad de syftade på.
och varför inte skriva "husvagn till b korts lastbil" många benämner sovloft och en 0,5m bred gång som boende i likadana bilar.
 
Just det! Vet inte om detta passar bäst här eller under "annons-tråden", men kör här;

Jag är på väg ut i hästträsket igen och har börjat se mig om lite. Såg igår en häst som lät trevlig, fanns film länkat också -great!
Sedan är filmen en 7 sek lång löshoppningsfilm där man ser hästen ta tre travsteg. SÅ jag mailar och frågar om det möjligtvis finns fler filmer? Uppsuttet eller iallafall en där man ser den röra sig lite mer?

Och nu har hon mailat mig 5(!) ggr.
-ska lägga upp film
-nu har jag lagt upp film
-har du sett filmen?

Osv....

Lugn i stormen!!?
 
Sålde lite täcken i går då vi bytt storlek på ponny o hade kvar massa täcken som vi valde att inte skicka med ponnyn. Får en köpare som betalar på en gång jag är nöjd och allt är frid och fröjd. Packar ordning täckena i en stor kartong o lyckas precis kvala in under 10kg gränsen. Fint o bra meeeen Schenker vägrar godta köparens post nr. Jag står där i butiken o föröker boka frakt ( svårt o göra det hemma då vi inte har skrivare) dubbel kollar post nr med köparen så de e korrekt men inte då säger schenker datorn. Han som har butiken ringer upp schenker o jag får prata med en hjälpsam dam på kundtjänst men det funkar inte så efter 30 min får jag gå hem med oförättat ärende. Suck o jag vill vara en bra säljare som skickar direkt. Jag vet ju själv hur det är när man köpt något innan man vet att sakerna är påväg ..... Förklarade för köparen som givetvis förstod att det inte var mitt fel fast kändes ändå dumt så som jag stressat för att hinna få i väg paketet . Bokade hem i från i kväll iaf o mailade i väg adresslappar så jag får hjälp o skriva ut den då gick det bra men nu måste jag ju tillbaka o lämna in kartongen i morgon. Det ska liksom inte vara smidigt....
 
Nu äntligen har det faktiskt varit några som har velat köpa grejer och inte bara veta om de finns kvar :) Sålde alla täcken igår, så glad att bli av med allt i ett svep och utan massa strul att hon fick ett bra pris på dem... Får se om det blir Tradera på resten. Jag får känslan av att det inte säljs så mycket där längre, men kan ju ha fel? :confused:
 
Är det någon oskriven regel på facebook som jag missat om att man kan paxa varor genom att vara den första som skriver att man eventuellt är intresserad i kommentatorsfältet?

Jag skulle sälja ett par sulor till ett par barfotaboots och en kvinna var eventuellt intresserad av det ena paren beroende på storleken. Jag skrev vilken storlek det var i kommentatorsfältet ca 2 min efter hennes inlägg men fick inget svar. En stund senare var det en annan kvinna som skrev att hon var intresserad, jag skickade pm och vi bestämde affär. Dagen efter när jag fått in pengarna på kontot skrev jag i annonsen (det var fler varor i samma annons) att den storleken var såld varav den första kvinnan blev sur och menade att hon skulle haft första tjing eftersom hon skrev först. I min värld är det först till kvarn som gäller, d.v.s. den första som säger "jag köper" och ber om kontonummer för att föra över pengar.

Men i övrigt blev jag positivt överraskad och fick det mesta sålt utan problem. Det var en köpare som inte fått någon avi till sin vara men jag hade kvittot kvar så jag kunde skicka kolli-id så att hon såg att varan låg på utlämningsstället.
 
Är det någon oskriven regel på facebook som jag missat om att man kan paxa varor genom att vara den första som skriver att man eventuellt är intresserad i kommentatorsfältet?

Jag skulle sälja ett par sulor till ett par barfotaboots och en kvinna var eventuellt intresserad av det ena paren beroende på storleken. Jag skrev vilken storlek det var i kommentatorsfältet ca 2 min efter hennes inlägg men fick inget svar. En stund senare var det en annan kvinna som skrev att hon var intresserad, jag skickade pm och vi bestämde affär. Dagen efter när jag fått in pengarna på kontot skrev jag i annonsen (det var fler varor i samma annons) att den storleken var såld varav den första kvinnan blev sur och menade att hon skulle haft första tjing eftersom hon skrev först. I min värld är det först till kvarn som gäller, d.v.s. den första som säger "jag köper" och ber om kontonummer för att föra över pengar.

Men i övrigt blev jag positivt överraskad och fick det mesta sålt utan problem. Det var en köpare som inte fått någon avi till sin vara men jag hade kvittot kvar så jag kunde skicka kolli-id så att hon såg att varan låg på utlämningsstället.

Ne det tycker jag inte. Inte för att skriva att man är intresserad. Men man måste dessvärre alltid vara för tydligen så en bra ide är att skriva att det går till första som skriver köper och sätter in pengar/kommer och hämtar.
 
Är det någon oskriven regel på facebook som jag missat om att man kan paxa varor genom att vara den första som skriver att man eventuellt är intresserad i kommentatorsfältet?
Det är olika regler i olika annonsgrupper. Själv tycker jag att det är att omyndigförklara folk, när det måste bestämmas i gruppens regler att "den som först skriver köper ska få köpa" och sånt.
Säljaren måste väl för bövelen få sälja till vem f*n den vill :mad:
 
Gud, vad frustrerande det är att köpa sadel av människor som inte har ngn aning om vad bomvidd är.
Jag mejlade på en sadel nyss som skulle vara av normal bomvidd. Jag vet att just det märket brukar ha bomvidd 1-4 där ett är smalast och 4 vidast. Frågade om sadeln möjligtvis inte var märkt med någon av de här siffrorna. Personen skulle återkomma när hon kollat. Det var en fyra... Dvs XW och de sadlarna är rejält vida, långt från normal...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 644
Senast: Tualma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 779
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp