Jag har också den uppfattningen!.. Får se om det blir Tradera på resten. Jag får känslan av att det inte säljs så mycket där längre, men kan ju ha fel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också den uppfattningen!.. Får se om det blir Tradera på resten. Jag får känslan av att det inte säljs så mycket där längre, men kan ju ha fel?
Det säljs väl massor på tradera??Jag har också den uppfattningen!
Jag har sålt en sadel på öppet köp, men det var med retur inom en vecka för att hon skulle hinna prova den. Vi gick gemensamt igenom sadeln innan och minsta rispa noterades innan hon betalade fullt pris och tog den med sig. Hon ringde senare och var mycket nöjd.Folk som ska köpa sadel och tror dem får ha hem sadeln i flera veckor för att testa och utvärdera gör mig smått galen.
Det är helt ok om man bor i närheten att testa sadeln men inte vill jag låna ut den till höger och vänster i flera dagar/veckor.
Är det normalt att göra så? (låna den så länge?)
Jag brukar ge öppet köp i några dagar/ en vecka för att de ska kunna testa sadeln. Skriver ett kvitto att pengarna fås tillbaka om sadeln är i samma skick som vid köpet.Folk som ska köpa sadel och tror dem får ha hem sadeln i flera veckor för att testa och utvärdera gör mig smått galen.
Det är helt ok om man bor i närheten att testa sadeln men inte vill jag låna ut den till höger och vänster i flera dagar/veckor.
Vill man som köpare ha en sak så får man vara lite på. Inte vänta i ett dygn med att bestämma sig om inte detta uttryckligt är överenskommet med säljaren.Är det någon oskriven regel på facebook som jag missat om att man kan paxa varor genom att vara den första som skriver att man eventuellt är intresserad i kommentatorsfältet?
Jag skulle sälja ett par sulor till ett par barfotaboots och en kvinna var eventuellt intresserad av det ena paren beroende på storleken. Jag skrev vilken storlek det var i kommentatorsfältet ca 2 min efter hennes inlägg men fick inget svar. En stund senare var det en annan kvinna som skrev att hon var intresserad, jag skickade pm och vi bestämde affär. Dagen efter när jag fått in pengarna på kontot skrev jag i annonsen (det var fler varor i samma annons) att den storleken var såld varav den första kvinnan blev sur och menade att hon skulle haft första tjing eftersom hon skrev först. I min värld är det först till kvarn som gäller, d.v.s. den första som säger "jag köper" och ber om kontonummer för att föra över pengar.
Men i övrigt blev jag positivt överraskad och fick det mesta sålt utan problem. Det var en köpare som inte fått någon avi till sin vara men jag hade kvittot kvar så jag kunde skicka kolli-id så att hon såg att varan låg på utlämningsstället.
Folk som ska köpa sadel och tror dem får ha hem sadeln i flera veckor för att testa och utvärdera gör mig smått galen.
Jag såg ett par annonser idag, där säljaren lagt ut måttband mellan bettringarna så man ser hur långt bettet är. Smart!KL
BETT!!!
Har köpt ett par begagnade bett nu i vinter, och när de kommit är det inte den storlek som stått i annonsen.
Ja, det kan ju skilja mellan verklig storlek och storleken som tillverkaren anger, men på dessa bett är det inte ens i närheten.
Köpte en stång som skulle vara 13,5. Den är i själva verket närmare 15 cm konstaterade jag när jag tyckte att den stack ut lite väl mycket på sidorna - och kontrollmätte. Köpt som 14,5 från början?
Den senaste är en pelhamstång, samma modell som den jag redan hade, men en cm längre enligt säljaren. Perfa!
Fick hem en stång som är exakt lika den jag redan hade, så nu har jag två som är för korta...
Så ett tips om du säljer bett: Kontrollmät en snabbis innan du skickar iväg annonsen!
Själv kommer jag att hädanefter be de stackars säljarna att kontrollmäta och skicka ett vidimerat mätintyg innan jag köper.
Jag satte ut min bil för 2000:-, fick bud på 1000 kr och en platt-tv.Jag sålde min bil i somras, la ut den ganska högt på blocket men också i en fb-grupp och skrev att den var prutbar.
Får pm från en kille som undrar vad jag kan tänka mig att sälja den för, berättar att jag fått bud på 18 tusen så över det vill jag ha.
Han svara att han kunde ge mig 15....
En annan smsar jag med och får samma svar på pris, men det fanns ju en som var närmare hen som gått mindre till inte så mycket högre i pris.
Svarade att det sket jag i.
En annan som sa att hen skulle köpa för 19, kommer och tittar och "hittar" massa fel som inte fanns (mekaniker till sambo) och försöker pruta...
brukar jag också göra även senskydd t ex lägger jag en tumstock bredvid så att de kan se på ett ungefär hur höga de är.Jag såg ett par annonser idag, där säljaren lagt ut måttband mellan bettringarna så man ser hur långt bettet är. Smart!
Jag såg ett par annonser idag, där säljaren lagt ut måttband mellan bettringarna så man ser hur långt bettet är. Smart!
Nej, det tycker jag inte. Jag skulle skämmas om jag sålde någonting som var skitigt, om det inte klart och tydligt var utskrivet att det inte är rengjort. Men jag skulle aldrig sälja något som inte var rengjort.Jag har köpt ett par saker begagnat det sista via annons, ett pannband och en sadelgjord från Prestige. Båda gångerna, från olika säljare har jag förväntansfullt öppnat paketen för att se skitiga grejer!
Intorkad svett, fulla med stöv etc. Rejält skitiga alltså, inte bara lite smådamm. Vill man inte att köparen ska bli nöjd? Har jag sålt saker i läder så har jag alltid putsat upp dem.. Jag har inte prutat på annonserna utan gett de säljaren begärt i annonsen och det har inte vart några vrakpriser. Men det kanske är jag som är för petig
Jag har köpt ett par saker begagnat det sista via annons, ett pannband och en sadelgjord från Prestige. Båda gångerna, från olika säljare har jag förväntansfullt öppnat paketen för att se skitiga grejer!
Intorkad svett, fulla med stöv etc. Rejält skitiga alltså, inte bara lite smådamm. Vill man inte att köparen ska bli nöjd? Har jag sålt saker i läder så har jag alltid putsat upp dem.. Jag har inte prutat på annonserna utan gett de säljaren begärt i annonsen och det har inte vart några vrakpriser. Men det kanske är jag som är för petig
Nu lät det som att jag ofta säljer otvättade grejer , det har hänt en gång, det var ett täcke som var inköpt för någon månad sedan som jag inte ville förstöra impregneringen på.Jag skulle skämmas om jag sålde något skitigt utan att ha påtalat det i annonsen , men uppenbarligen gör andra inte det för jag har också fått hem rejält otvättade saker. Vidrigt.
Jag har köpt ett par saker begagnat det sista via annons, ett pannband och en sadelgjord från Prestige. Båda gångerna, från olika säljare har jag förväntansfullt öppnat paketen för att se skitiga grejer!
Det där har jag också funderat på. Vad liksom...gör det för nytta öht?Budar på sadel på tradera. Reservationspris, jahopp. Lägger maxbud på det hägsta jag ids ge för sadeln, "vann" auktionen menman kan ju inte köpa ngt när reservationspriset inte är uppnått.
Sadeln åker ut på tradera igen, tillagt i texten "buda inte om ni inte tänker fullfölja köpet"
Sry, var inte jag som satte reservationspris istället för att lägga utgångspriset på det lägsta jag kan tänka mig släppa sadeln för. Blev på dåligt humör och budade INTE. Sadeln blev inte såld denna gång heller.
Reservationspris känns som en så dålig ide i praktiken.