Men hur menar du att man inte ska behöva ta ansvar som medryttare? Om man tar på sig ansvaret för vissa dagar (enligt kontraktet) så har man ju det ansvaret. Det går inte att bolla över till hästägaren för att man har migrän, magont eller vrickat foten. Så ser inte hästeriet ut.
Klart man ska ta ansvar. Det skriver jag väl ändå inte att man inte ska? Jag ställer inte heller in för lite huvudvärk, eventuellt kollar jag om vi kan byta dag, annars åker jag ut och ger hästen mat och kollar till honom även om jag inte orkar rida just den dagen och ägaren har andra planer. Men så som jag ser det så är hästen ändå ägarens ansvar alla dagar i veckan då det är den som äger hästen. Får medryttaren problem är det ju ägarens ansvar att lösa mat och tillsyn för hästen. Så hade iaf jag tänkt om jag ägde en häst. Det är ju lite som barnvakt, det är ju ändå jag som förälder som har ansvaret för barnet och får lösa så barnet inte är ensam om min barnvakt får förhinder. Och det jag egentligen ifrågasatte var hur man skulle formulera det på ett vettigt sätt i ett avtal.