Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var det mest bisarra påstående jag läst på länge .
Häftig häst. Tänk om ...http://www.youtube.com/watch?v=36Sd_Ji70Q8
Jag gillar när det är ett helt koncept. Vet inte om den här filmen varit upp tidigare, men det är också ett exempel på finstämd och trevlig ridning tycker jag.
det var INTE det du skrev. du skrev kontakt i tygel.
Det har kommit några svar på det här inlägget. I många står det ungefär att en mjuk hand är en följsam hand/armbåge/arm och att sitsen har inverkan på handens "mjukhet". I några står det att det är en mjuk hand är en "icke öppen" hand. Det sista skulle jag vilja diskutera mer....
I många inlägg har använts begreppet "en mjuk hand". Jag skulle vilja veta vad du som pratar om "mjuk hand" menar med det.
tugga och slicka sig om munnen betyder inte enhetligt det du översätter det till. tyvärr har din översättning blivit etablerad tilltro.
Det handlar om att optimera ryttarens hjälper. Optimering av hjälperna underlättar för hästen att förstå/genomföra alla rörelser.Höger framfot ?
I vilken rörelse ger du en tygelghälp som har att göra med hö fram?
Häftig häst. Tänk om ...
Det bästa i filmen är när hästen har rest sig efter att ha rullat sig (ca 5:20 in i filmen) och tuggar lite/slickar sig om munnen, då trivs den.
Med en öppnare hand har ryttaren större möjlighet att krama tygeln för att ge en hjälp. En sluten hand kan inte förkorta tygeln lika mycket som en öppen utan att flytta handen bakåt.
Det här får du gärna förklara mer utförligt.
Jag tänker mig att en öppen hand kan inte krama, det kan däremot den slutna handen göra.
En öppen hand får lättare tygeln att glida, vilket ger glappkontakt. Det blir lätt så att handen (armen) tas bakåt för att korta tygeln. En sluten hand behåller tygeln (jag pratar inte om att knipa fast) och kan inverka med små mjuka signaler, mer finlir.
Haha man är sjukt vass på morgonen...
Slak tygel menar jag helt slak western tygel. Då har man ingen kontakt och det borde inte spela någon roll hur just fingrarna är...
Prova rida med handen öppen, jag tycker jag blir spänd i underarmen och får inte kontakten i armbågen.
Visst kan det säkert vara ett symptom att man har öppen hand eftersom man är spänd och inte klarar vara mjuk i hela armen. Låter rimligt!