Sv: "Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 3
Ja som jag också sagt förr, uppenbarligen hamnar du helt fel då hur som helst eftersom du är så grovt fel ute när det gäller ridning, som tex att överdrivna stora hjälper inte skulle vara negativt för hästen. Det syns ju faktiskt tydligt att det är obehagligt om du tittar på hur hästarna reagarerar på filmer du gillar, med längre tygel, del allra flesta filmerna med westernryttare tex, med lång tygel.
Du ser upppenbarligen inte skillnad på detta och tex Hesters hästar Eller räknas inte hästens synliga reaktioner på ridningen?
Som jag skrev till dig tidigare, jag har inte läst mig till den kunskap jag har, jo kanske en gång i tiden då jag läste naturvetenskap, att jag fick en liten större förståelse för hur muskler arbetar/vilar och vad dynamik i praktiken innebär ända ner på cellnivå (förbränning och mjölksyra). Likaså fysikens lagar, hur det fungerar och mekaniken då som är beroende av detta och hur allt hänger samman, muskler, mekanik i samarbete med fysikens lagar.
Resten handlar om filosofi och syn på inlärning (psykologi), hur man ser på kommunikation och vad man anser vara vesäntligt i frågan om inlärning av muskelminnen och hur det påverkar rörelsemekaniken. Man kan jobba med hästen eller jobba emot den. Mest handlar det om logik för min del.
När vi går igenom hur hästen arbetar och hur mekaniken fungerar har vi alltid (nästan) en levande häst i rörelse att utgå ifrån. Vi studerar, provar och känner efter (uppsuttet) och bildar oss en uppfattning, rakt av där på ridbanan tillsmannas med tränaren. Tillsammans med dom teoretiska bitarna skapas en helhetsinsikt som det ibland kan vara svårt att sätta ord på.
Ja som jag också sagt förr, uppenbarligen hamnar du helt fel då hur som helst eftersom du är så grovt fel ute när det gäller ridning, som tex att överdrivna stora hjälper inte skulle vara negativt för hästen. Det syns ju faktiskt tydligt att det är obehagligt om du tittar på hur hästarna reagarerar på filmer du gillar, med längre tygel, del allra flesta filmerna med westernryttare tex, med lång tygel.
Du ser upppenbarligen inte skillnad på detta och tex Hesters hästar Eller räknas inte hästens synliga reaktioner på ridningen?