Konsttråden!

Jag har jobbat mkt med att få fram ett intensivt ljus med citrongul och mixat med presussiskt blå.

3BF5C909-5E29-4A3E-B177-14BAD76C0A94.webp

Detta hände idag. Bas lagd på hela duken.
Katten kommer till liv i nästa lager då jag kan börja med pälsen. Nu är det vara block av skuggor typ. Ordnar skevheter osv också i nästa lager. Kommer också måla kvinnans hår då.
Har främst fokuserat på att få ljuset rätt i basen nu.

Visa bifogad fil 83832
Underbar! :love: Hennes hy ser magisk ut! Och känner jag inte igen det där kattansiktet? :D 🥰

Här är hela duken nu. Jag vacklar mellan om jag tycker att det är en kul lite surrealistisk effekt att håret är nedstoppat i kragen eller ej… tror jag gillar det! Det är inte klart dock utan det ska blir detaljer där.

Kommer korrigera skevheter sen i nästa steg. Bakgrunden är också bara en ”arbetsbakgrund” för att ha ngt att måla emot

E6A39796-EDAD-408C-9512-2E720DA9A36E.jpeg

Här är hela duken nu. Jag vacklar mellan om jag tycker att det är en kul lite surrealistisk effekt att håret är nedstoppat i kragen eller ej… tror jag gillar det! Det är inte klart dock utan det ska blir detaljer där.

Kommer korrigera skevheter sen i nästa steg. Bakgrunden är också bara en ”arbetsbakgrund” för att ha ngt att måla emot

Visa bifogad fil 83855
Det är intressant detalj som funkar tycker jag.

Idag är det egentligen torkdag här. Många stora projekt står och torkar inför nästa lager. MEN jag kunde inte lita blir att slinka ner, spela lite sköna 80-s tunes och måla glossig hud!

1AD114D3-3AB8-4D02-A631-AE7E9D2AE925.webp

Trotsade min oerhört kassa kropp och la lite bas på ett nytt projekt.

Här är en del av duken. Min ungdomliga granne kom och satt lite modell.

24C81A37-C472-4CA4-A04F-400DD0721A79.jpeg

Det ska naturligtvis in ett DJUR men det ska jag måla in på frihand sen. Gick ju bra med fågeln senast. Kan iofs varit en slump/tur :D Hursom. Detta är en del av duken. Eftersom jag tydligen gillar att plåga mig själv ska en stor del av duken täckas av ngn form av tyg. Hemskt haha men bara nöta på. Sen ska jag också måla en hand och det är för mig en hög svårighet då jag bara målat några händer hittills och väldigt mkt kan gå fel. Krävs väldigt lite för att det ska se "off ut" så det kommer nog behöva redigeras i många lager

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 893
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025