Konsttråden!

Ja nu ser jag hur du gjort, det ska jag ta och prova här i dagarna. Har inget bra sätt att skära kanter på men å andra sidan kommer nog mina första försök dekorera papperskorgen så det får bli ett senare projekt 😁 Jag älskar lite impressionistiska stadsvyer i akvarell så jag har tänkt lääääääänge på att ta tag i och lära mig men fegar ur eftersom jag är rädd att göra fel och jag inte fått till det rent praktiska. Jag kanske har frågat förut men hur länge har du målat akvarell? Och använder du några andra tekniker också?
Hoppas det blir kul! Äsch, jag skär med det som är närmast, det kan bara en sax, en kökskniv eller vad som helst, ibland river jag av kanterna :o.

Jag spänner sällan upp små målningar dock, där jag tycker det är mindre viktigt med precision och jag bara kommer göra mindre partier i vått i vått. Akvarell/akrylbläcks-hästarna spänner jag inte upp alls.

Ja, gud vet vilken typ du menar och de akvarellerna är så läckra! Jag tycker en trevlig grej med akvarell är att man kan göra fel - men det kan bli häftigt ändå, även om det inte alls blev som man ville eller tänkte sig. (Men jag känner igen rädslan för att göra fel!) Min syrra är mycket mer produktiv och kreativ än vad jag är och hon börjar ofta målningar utan en plan och låter vad som händer under processen styra - blir ofta supercoola grejer!

Jag har hållt på med vattenfärg hela livet, men första riktiga akvarellen gjorde jag som 7 åring (min pappa målar också och är väldigt konstintresserad, samt har alltid varit väldigt uppmuntrande. 🤗) så jag har hållt på rätt länge, är 31. Det har varit tyvärr varit långa perioder utan konst också, och även perioder med andra medium men återkommer alltid till akvarell. Jag höll på med blyerts länge, men har helt slutat med det nu. Även olika färgade pennor och kritor, tex pastell och tusch osv. Gjort en hel del i akryl + olja, enstaka oljemålningar, mycket tecknande, en del skulpterande osv. Ett tag tecknade jag med vattenfastapennor, eldade, målade med kaffe och sydde:
skinless_on_skin_by_annanicola_d4rdtyp-fullview.jpg

Så lite smått och gott! :D

Jag hade ett par timmar över så jag tog mig för och gjorde årets sista sketch. Jag har nyligen köpt en chamois, grått papper och lite hårdare träkol som sedan blivit liggande, men nu är de inkörda. Nästa år ska jag försöka teckna mer så jag övar upp mitt öga på proportioner ännu mer, kanske gå en kurs till hösten om jag har råd. Har också ställt upp min 90x120 cm dul på staffliet och filar på en idé för den, men det är så jobbigt att komma till och börja 🤨🤨
Så vacker och livfull! Du fångar verkligen essensen av vad en häst är! <3

Du är ett proffs! @Scandi

Jag har jobbat några dagar nu med ett nytt som vanligt jävligt stort projekt. Går inte få en uppfattning riktigt på ett foto.

Länkar till en film. Jag har bara täckt bas. Imorgon ska jag gå vidare med att måla mix i tyget. Bakgrunden ska få ett till lager men jag har tänkt måla in ett djur först innan jag täcker lager 2 i bakgrunden. Och jag velar fortfarande. Ev har jag tänkt måla en fågel som liksom flyger iväg till höger där men jag har aldrig målat ett objekt som rör sig så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Kanske borde träna på ngt mindre först

https://instagram.com/stories/konstgarderoben/2743070468772197037?utm_medium=copy_link

Du är ett proffs! @Scandi

Jag har jobbat några dagar nu med ett nytt som vanligt jävligt stort projekt. Går inte få en uppfattning riktigt på ett foto.

Länkar till en film. Jag har bara täckt bas. Imorgon ska jag gå vidare med att måla mix i tyget. Bakgrunden ska få ett till lager men jag har tänkt måla in ett djur först innan jag täcker lager 2 i bakgrunden. Och jag velar fortfarande. Ev har jag tänkt måla en fågel som liksom flyger iväg till höger där men jag har aldrig målat ett objekt som rör sig så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Kanske borde träna på ngt mindre först

https://instagram.com/stories/konstgarderoben/2743070468772197037?utm_medium=copy_link
Tycker du är proffsig med!

Hoppas det blir kul! Äsch, jag skär med det som är närmast, det kan bara en sax, en kökskniv eller vad som helst, ibland river jag av kanterna :o.

Jag spänner sällan upp små målningar dock, där jag tycker det är mindre viktigt med precision och jag bara kommer göra mindre partier i vått i vått. Akvarell/akrylbläcks-hästarna spänner jag inte upp alls.

Ja, gud vet vilken typ du menar och de akvarellerna är så läckra! Jag tycker en trevlig grej med akvarell är att man kan göra fel - men det kan bli häftigt ändå, även om det inte alls blev som man ville eller tänkte sig. (Men jag känner igen rädslan för att göra fel!) Min syrra är mycket mer produktiv och kreativ än vad jag är och hon börjar ofta målningar utan en plan och låter vad som händer under processen styra - blir ofta supercoola grejer!

Jag har hållt på med vattenfärg hela livet, men första riktiga akvarellen gjorde jag som 7 åring (min pappa målar också och är väldigt konstintresserad, samt har alltid varit väldigt uppmuntrande. 🤗) så jag har hållt på rätt länge, är 31. Det har varit tyvärr varit långa perioder utan konst också, och även perioder med andra medium men återkommer alltid till akvarell. Jag höll på med blyerts länge, men har helt slutat med det nu. Även olika färgade pennor och kritor, tex pastell och tusch osv. Gjort en hel del i akryl + olja, enstaka oljemålningar, mycket tecknande, en del skulpterande osv. Ett tag tecknade jag med vattenfastapennor, eldade, målade med kaffe och sydde:
skinless_on_skin_by_annanicola_d4rdtyp-fullview.jpg

Så lite smått och gott! :D

Nu har jag äntligen fått tid vid datorn så jag kunde titta på denna ordentligt. Gud så häftigt med muklerna i kombo med det surrealistiska. Kanterna var coola också, det ser typ ut som djurhud.
Det låter väldigt mysigt att kunna dela ett intresse med flera famlijemedlemmar på det sättet? Kanske är det bara min föreställning av det :D

Nu har jag äntligen fått tid vid datorn så jag kunde titta på denna ordentligt. Gud så häftigt med muklerna i kombo med det surrealistiska. Kanterna var coola också, det ser typ ut som djurhud.
Det låter väldigt mysigt att kunna dela ett intresse med flera famlijemedlemmar på det sättet? Kanske är det bara min föreställning av det :D

Tack så mycket, det hjälpte mig mycket att studera hästens skelett och muskler. Och jag tyckte det var väldigt kul!

Det är väldigt trevligt att dela intresset! De är även till stor hjälp när jag kör fast eller blir osäker, de brukar kunna komma med goda råd bägge två. Syrran kommer och sover över här ibland och då brukar vi ha pyssel/måleri/skulpterings-stuga, ibland gör vi konstverk tillsammans till och med, det är jättemysigt och inspirerande. De var hon som tvingade mig att måla med vänsterhanden bland annat, på grund av att jag inte hade någon lust och dras med prestationsångest - hon är verkligen en problemlösare! :D

@tornblomma Jag spionerar på din nya målning på Instagram och måste bara säga wow! Din bästa hittills om du frågar mig. Älskar det skira tyget, modellen, posen och kompositionen 😍

Tack snälla! Älskar modellen. Är en utmaning för mig att måla både det ”manliga” och ”kvinnliga” då hon tidigare var en man.
Idag målade jag in djuret på fri hand (basen). Imorgon ska jag måla liv i tyget.

Duken är så stor att den inte går att plåta typ men här är den beskuren. Är inte klar alls så det är en ”work in progress”

4C49BA3D-28EE-41E2-91E9-6D9BE9DDC63B.jpeg

Är egentligen värdelöst att plåta av, man måste filma för att få en uppfattning

Tack snälla! Älskar modellen. Är en utmaning för mig att måla både det ”manliga” och ”kvinnliga” då hon tidigare var en man.
Idag målade jag in djuret på fri hand (basen). Imorgon ska jag måla liv i tyget.

Duken är så stor att den inte går att plåta typ men här är den beskuren. Är inte klar alls så det är en ”work in progress”

Visa bifogad fil 83368

Är egentligen värdelöst att plåta av, man måste filma för att få en uppfattning

Men så intressant att du säger det, jag anade att så var fallet, beroende var man håller för målningen med handen så kommer både det kvinnliga och de mer maskulina dragen fram. Modellen har fantastiskt fin benstruktur och jag tycker som sagt att du satt ihop tavlan väldigt fint och intressant för ögat ☺️

Men så intressant att du säger det, jag anade att så var fallet, beroende var man håller för målningen med handen så kommer både det kvinnliga och de mer maskulina dragen fram. Modellen har fantastiskt fin benstruktur och jag tycker som sagt att du satt ihop tavlan väldigt fint och intressant för ögat ☺️

Tack! 🙏🏼
Jag blev jätteglad när hon hörde av sig och ville ställa upp som modell just för att hon har ett så unikt utseende! Inte ”bara” vacker liksom. Sen tolkar jag ju henne fritt/på mitt sätt men hon är med hela tiden liksom. Vi diskuterar dagligen de olika stegen. Hon är en väldigt fin person som jag är glad att jag fått ”lära känna” på detta sätt

Nu börjar jag snart vara klar. Jobbat heltid med denna en vecka nu. Typ 40 timmar eller ngt. Riktigt mör i kroppen och ont i fötterna och ryggen nu. Halv förlamad i högerarmen också 😆 Ska låta den vila och torka ordentligt och sen kolla på den med nya pigga ögon nästa vecka.

6CD0707B-278A-4003-99DC-0D70AD10EF3C.jpeg

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 886
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar