Scandi
Trådstartare
Hoppas det blir kul! Äsch, jag skär med det som är närmast, det kan bara en sax, en kökskniv eller vad som helst, ibland river jag av kanterna .Ja nu ser jag hur du gjort, det ska jag ta och prova här i dagarna. Har inget bra sätt att skära kanter på men å andra sidan kommer nog mina första försök dekorera papperskorgen så det får bli ett senare projekt Jag älskar lite impressionistiska stadsvyer i akvarell så jag har tänkt lääääääänge på att ta tag i och lära mig men fegar ur eftersom jag är rädd att göra fel och jag inte fått till det rent praktiska. Jag kanske har frågat förut men hur länge har du målat akvarell? Och använder du några andra tekniker också?
Jag spänner sällan upp små målningar dock, där jag tycker det är mindre viktigt med precision och jag bara kommer göra mindre partier i vått i vått. Akvarell/akrylbläcks-hästarna spänner jag inte upp alls.
Ja, gud vet vilken typ du menar och de akvarellerna är så läckra! Jag tycker en trevlig grej med akvarell är att man kan göra fel - men det kan bli häftigt ändå, även om det inte alls blev som man ville eller tänkte sig. (Men jag känner igen rädslan för att göra fel!) Min syrra är mycket mer produktiv och kreativ än vad jag är och hon börjar ofta målningar utan en plan och låter vad som händer under processen styra - blir ofta supercoola grejer!
Jag har hållt på med vattenfärg hela livet, men första riktiga akvarellen gjorde jag som 7 åring (min pappa målar också och är väldigt konstintresserad, samt har alltid varit väldigt uppmuntrande. ) så jag har hållt på rätt länge, är 31. Det har varit tyvärr varit långa perioder utan konst också, och även perioder med andra medium men återkommer alltid till akvarell. Jag höll på med blyerts länge, men har helt slutat med det nu. Även olika färgade pennor och kritor, tex pastell och tusch osv. Gjort en hel del i akryl + olja, enstaka oljemålningar, mycket tecknande, en del skulpterande osv. Ett tag tecknade jag med vattenfastapennor, eldade, målade med kaffe och sydde:
Så lite smått och gott!