Konsttråden!

20220106_151139.webp

Hade ngn slags vilodag igår. Kan knappt gå eller röra högerarmen pga målat typ 50+ timmar i veckan. Men idag ska jag påbörja ett nytt stort projekt. Måste bara få tag i mer duk. Jag har varit kattvakt så nu blir det ett porträtt med en katt!

@tornblomma Har följt denna tråden, då jag uppskattar kreativt skapande i alla former men tyvärr inte har ngn vidare talang själv :D .Fantastiska karaktärer som du får fram i dina motiv. Jag undrar om du skapat någon karaktär med plussize modell? Det hade varit spännande att se hur du gestaltar lite mer runda former :love:.
Hälsningar smygaren som är så grymt imponerad av all talang som visas upp

@tornblomma Har följt denna tråden, då jag uppskattar kreativt skapande i alla former men tyvärr inte har ngn vidare talang själv :D .Fantastiska karaktärer som du får fram i dina motiv. Jag undrar om du skapat någon karaktär med plussize modell? Det hade varit spännande att se hur du gestaltar lite mer runda former :love:.
Hälsningar smygaren som är så grymt imponerad av all talang som visas upp

Tack!
Jag målar inte kroppar på det sättet om det var det du tänkte på? Iofs håller jag på med en nakenmålning av en plus size person men hen vill nog holla det lite privat sådär 😆
Jag har en ganska specifik look jag målar, det är jag medveten om. Det är därför jag lägger mkt tid på ”casting”. Jag väljer bort för klassiskt “bars snygga” personer. Jag måste ha något som sticker ut. Känner det direkt när jag ser det, ibland svårt att förklara.
Jag har en kompis som är lite större som jag ska ta referensfoton på ngn dag. Dock vill jag gärna se ngn slags benstruktur osv i ansiktet. Med det sagt inte ngt krav att personen behöver var normsmal.

Tack!
Jag målar inte kroppar på det sättet om det var det du tänkte på? Iofs håller jag på med en nakenmålning av en plus size person men hen vill nog holla det lite privat sådär 😆
Jag har en ganska specifik look jag målar, det är jag medveten om. Det är därför jag lägger mkt tid på ”casting”. Jag väljer bort för klassiskt “bars snygga” personer. Jag måste ha något som sticker ut. Känner det direkt när jag ser det, ibland svårt att förklara.
Jag har en kompis som är lite större som jag ska ta referensfoton på ngn dag. Dock vill jag gärna se ngn slags benstruktur osv i ansiktet. Med det sagt inte ngt krav att personen behöver var normsmal.
Tack för att du tog dig tid att svara, jag förstår vad du menar :) Jag får hålla utkik helt enkelt !

Tack!
Uppskattar din sill och gillar att se hur du utvecklas.

Försöker att undvika att märka ord och stavningar men den här var ju klockren.
Det är nog bra att undvika det. Förstår att många kan tycka att det är roligt. men för en som inte får sina tankar och skrift igenom utan bara känner att man blir dumförklarad hela tiden tystnar snart för ett något som många tar som ett billigt skämt.

Detta hände idag. Bas lagd på hela duken.
Katten kommer till liv i nästa lager då jag kan börja med pälsen. Nu är det vara block av skuggor typ. Ordnar skevheter osv också i nästa lager. Kommer också måla kvinnans hår då.
Har främst fokuserat på att få ljuset rätt i basen nu.

754B1C6E-11DA-4989-9FD0-E2DD4B243790.webp

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 889
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar