Konsttråden!

Funderar över färgsättning. Hon ska ha en stor turban/tyg på huvudet. Av ngn anledning dras jag till ockra. Modellen (grannen) har blont hår, men det kanske blir för tråkigt mot en gul turban. Får isf tänka en annan hårfärg. Djuret kommer också gå i gult. Kanske blir jävligt… gult 😅 kommer förmodligen också behöva använda gult i bakgrunden för att måla in ljus osv

Funderar över färgsättning. Hon ska ha en stor turban/tyg på huvudet. Av ngn anledning dras jag till ockra. Modellen (grannen) har blont hår, men det kanske blir för tråkigt mot en gul turban. Får isf tänka en annan hårfärg. Djuret kommer också gå i gult. Kanske blir jävligt… gult 😅 kommer förmodligen också behöva använda gult i bakgrunden för att måla in ljus osv
Kanariefågel? :idea:

Efter en oerhört seg start på dagen skedde detta idag. Bas lagd på hela duken!
Just nu är det väldigt platt men när detta torkat ska jag jobba vidare med att måla in ett djup med highlights/ljus och skuggor

0A248512-7839-4B46-A578-2DA731D76CA8.jpeg

En gul kameleont såklart

chameleon-gc1aaf268c_1280.webp

Gud jag trodde aldrig jag skulle fastna på en jävla mun såhär 😅😅

Visa bifogad fil 84306
Jag fastnade på en näsborre på en häst för några veckor sedan. Ett tag funderade jag på att måla hästar utan näsborrar.. 🙄
Dock kanske viss realism uteblir då, så det var bara till att flytta 2 mm och ändra skuggor. Och intala sig själv att det minsann är roligt och avkopplande att måla..

Jag fastnade på en näsborre på en häst för några veckor sedan. Ett tag funderade jag på att måla hästar utan näsborrar.. 🙄
Dock kanske viss realism uteblir då, så det var bara till att flytta 2 mm och ändra skuggor. Och intala sig själv att det minsann är roligt och avkopplande att måla..

Det där är risken när man börjar grotta in på detaljer! Tror man måste sluta ängsla sig och måla mer säkert. Lätt att säga hehe ;) Jag försöker utmana mig att våga mer. Tex min ”mentor” har bett mig bredda min palett och måla med färg när jag målar hud. Och inte blanda färgen för mesigt. Att våga måla mörker tex. Men det är lätt att tveka ändå!

Det där är risken när man börjar grotta in på detaljer! Tror man måste sluta ängsla sig och måla mer säkert. Lätt att säga hehe ;) Jag försöker utmana mig att våga mer. Tex min ”mentor” har bett mig bredda min palett och måla med färg när jag målar hud. Och inte blanda färgen för mesigt. Att våga måla mörker tex. Men det är lätt att tveka ändå!
Jag gör lite så; petar lite för mycket. Har lärt mig att ha två målningar igång så att jag kan släppa den ena i några dagar om/när jag kör fast. Ställer den på lämpligt ställe och försöker se hur jag går vidare.
Jag har också försökt att bredda mina nyanser, tex i grått, och blanda med färg.
Har tyvärr ingen mentor, men lär mig väldigt mycket genom att läsa om andras tekniker, titta på bilder och läsa här. Du är väldigt duktig på att förklara olika steg! 🤩

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 893
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 923
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar