Perla
Trådstartare
Att det är överskott med protein gör absolut ingenting vilket du bör veta om du är diplomerad hästskötare. Ts-halten är också helt normal för hästfoder vilket du också borde veta. Jag hoppas att du driver med oss när du skriver att du har låtit hästen äta mögligt foder! Du måste driva med oss? Ingen vettig människa låter väl sin häst, även om det råkar vara en häst man är fodervärd åt, äta mögligt foder? Skulle du själv vilja äta möglig mat? Du ska vara glad att hästen inte har blivit svårt sjuk! Om du verkligen har de utbildningarna du skrev om tidigare så undrar jag om du ha sovit på lektionerna för att man aldrig någonsin ger en häst mögligt foder tas upp så många gånger att det omöjligt går att missa!
Jag tycker att du ska läsa på mer så att du vet hur en häst ska behandlas. Det viktigaste som finns är att hästen får ett bra foder som är lämpligt för individen.
Men herregud!!!!
Balen är full med mögel som vi har just nu. Men det är väl jävligt självklart att jag tar av det som det inte finns mögel på alls???!!! Fy faan för er buke folk som vet och tror att ni kan allt...... Tack så jävla mycket för de fina komentarerna... eller inte........
Jag har de utbildningar som jag skrev. Jag VET att enligt analysen så är hösilaget mycket bra. MEN det kan ju vara från någon annan skörd. Vad vet jag... Jag vet hur min och andras hästar har blivit efter bytet till detta höet.. Så det är inte så optimalt som jag först trodde (och som ni också verkar tro..).
Har kollat på analysen nu igen och jag kom ihåg fel. Det är 58% TS.
Tack än en gång för alla påhopp och skit jag får av er.. Blir riktigt ledsen av det . Fy faan för er alltså...