Snart är det återbesök med ultraljud. Hoppas på goda svar! Dock tror jag inte på någon märkbar förändring.
Hon har varit lika svullen hela tiden sen senaste besöket när vi gjorde andra stötvågsbehandlingen. Svullnaden har varit hård under hela tiden sen några dagar tillbaka. Den blev då väldigt mjuk och lite mer svullen än när den var hård. Dagen efter var den hård igen. Fortfarande lika svullen som innan. Sen har den varit mjuk en gång till för att sedan dagen efter blir hård igen. Blödningen är troligtvis fortfarande väldigt stor
Nu börjar hjärnan ta över hjärtats beslut. Skulle jag ha kvar henne och köpa henne så gör jag en enormt stor chansning. Vi vet inte hur länge konvalescensen är. Vi vet inte vad hon kommer klara senare och vi vet inte om senan kommer bli bra. Köper jag henne när hon är frisk så har jag ju redan stått för hela rehab tiden. Jag vet ju inte då heller om vad hon håller för. Risken är ju ganska stor att skadan kommer tillbaka och då börjar vi om på ruta 1 igen. Hon kommer få en reservation i försäkringen på hältor. Då blir det dyyyyrt om skadan (eller annan hälta) går upp och det tror jag inte jag har råd med. Jag kommer hela tiden ha detta i baktanken att hon kan gå sönder igen.
Jag vill ha en häst jag kan ha roligt med. Som jag kan rida, promenera och leka med. Jag vill ha en häst som är frisk. En häst som jag kan rida som jag vill när jag vill. Vill ha möjligheten att ta ett litet skutt när andan faller på. Det kommer Perla troligtvis (nästan garantera) inte kunna. Vi kommer inte va igång för eventuell träning förrän om 2 år tidigast typ om hon blir så pass bra.
Har tidigare sagt att jag struntar i ridningen. Nu börjar suget komma tillbaka 4 månader senare. Jag har kommit fram till att jag vill ha en häst jag kan använda och få ut något av. Det är ju långt ifrån gratis med häst.
Kombinationen med senskadan och gamla skadan vet jag inte om det är så bra. Hon belastar redan benet lite fel pga läkningen sen föl skadan. Känns som det kan slita mer på senorna och lederna efter den här skadan.
Så jag tror att jag kommer ta hem en annan häst och när hon är bra (om hon blir bra) kanske jag kan/vill köpa henne då. Men då vet jag ju heller inte hur skadan skötts och om hon blir igångsatt rätt så senan blir så stark den kan bli.
Har även haft problem med både ägaren och min hennes syster sen flera månader tillbaka. Det blir bara värre och värre. Nu börjar gränsen bli nådd så nu börjar jag känna att det är nog.
Åååh vilket dilemma!! Skit jobbigt det här
Jag älskar Perla. Hon är hästen med stort H! Hon är mina drömmars häst. Hon är allt jag vill ha hos en häst. Men jag kan inte gå igenom vad för skit som helst för att behålla henne.
Fasen va svårt det är
Ägaren ska komma ner nån dag snart igen. Vi ska då sätta oss ner och prata igenom allt och om jag behåller henne så ska vi skriva nytt kontrakt. Det är ett av kraven jag har.
Hur skulle ni gjort? Behålla eller skaffa annan häst? Varför?