Kan börja med att jag inte vill hänga ut ägaren alls, så om någon vet vem ägaren är så håll det helst för er själva
Hon vill hästen väl (vad hon säger iaf) men pengarna finns inte där så därför blir det som det blir. Skadan kan ju trots allt läka utan stötvågsbehandlingen men den läker fortare med behandlingen. Så bra blir hon väl förr eller senare hoppas jag (oavsett om jag eller någon annan har henne).
Vill heller inte försvara ägaren i det hela, men hon kan ju inte prata för sig själv. Ni ser ju bara min sida av historien och vad jag säger att hon sagt. Jag säger ju självklart sanningen från båda håll, men hon kan inte försvara sig själv om varför hon ar besluten som hon gjort.
Men nu till svaren då
@skuggi: Hon är A1 försäkrad hos Agria med högsta vet. vård. Detta ligger under hältutredning som det är ett tak på 17 000 kr som dom täcker. Självrisken ligger på 1500 kr (om ja minns rätt) och så får man betala 20 % av summan och det som överstiger 17 000 kr får man betala själv. Hittills har det gått på lite drygt 20 000 kr plus nästa återbesök som går på ca 4000 kr med ultraljudet.
Det är alltså pengarna som styr i det här fallet.
Hon köpte ju Perla för att ha en trevlig häst att rida. Men efter att hon fått barn har inte tiden funnits så därför åkte hon ut på foder. Hon har inte velat sälja henne pga att hon tycker för mycket om henne.
Vi har fortfarande inte pratat så mycket om just pengarna. Hon skulle ringt igår men fick förhinder så hon skulle ringa idag men gjorde inte det.
Ja det finns inte direkt gott om seriöst hästfolk och speciellt inte fodervärdar eller medryttare. Det är helt av egen erfarenhet, men det finns ju självklart många bra oxå
. Men generellt sett så har jag stött på fler av den dåliga sorten än den bra. Men det finns självklart guldkorn i hästvärlden med
Hon är verkligen en sällsynt häst. Inte bara pga hennes gångarter, men hon har verkligen allt! O inte nog med det så är hon ju verkligen ögongodis för alla
Det skulle vara en dröm om vi skrev över henne på mig! Men jag tror inte det är något alternativ från hennes sida. Men om man ska leka med tanken så skulle det vara helt underbart! Är hon min så får jag bestämma över allt. Jag skulle utan tvekan sälja allt jag äger och har för att hon skulle få den bästa vården som finns. Men det känns inte alls som något jag vill göra för någon annan. Jag ska inte behöva ge bort hela mitt liv plus alla ägodelar och leva på nudlar för att den som har yttersta ansvaret inte vill betala. Ägaren kan ju ta tillbaka henne bums när hon är bra. Då står jag där pank, utan ett vettigt liv och äter nudlar samtidigt som depressionen kommer som ett brev på posten..
Jag kommer ge henne det som ett alternativ.
Om jag ska gå med på hela rehab tiden så SKA jag ha rätt till MINST ett år extra för träning och tävling som det var sagt från början (om hon blir så pass bra då, annars till skogsridning eller bara mysiga promenader beroende på vad hon håller för). Jag tänker inte stå för allt jobb och slit, pengarna och stressen för att lämna tillbaka hästen så fort hon blir bra. Isf tar jag betalt i en hög timpeng..
Jag vill att vi skriver ett mer utförligt kontrakt där allting står med och även pris på vad jag får köpa henne för. Det ska vara dagens pris, vilket är slaktvärdet typ. Jag tänker inte rehabba och sedan fortsätta utbilda och betala vad hon är värd efter mitt slit.
Du får mer än gärna PM:a mig kontraktet
Det hoppas vi alla!