Jag skiter i allt som har med fodervärd 1 att göra. Har för mycket jobbiga saker i livet ändå. Så nu har jag bestämt mig för att strunta i att lägga mig i där och lägga massa energi på nått som inte verkar vara nått någon annan bryr sig om.
Vi va hos veterinären igår och gjorde behandling nr två. Veterinären va väldigt förvånad när hon såg benet. Perla hade svarat otroligt bra på behandlingen. Jag frågade om man bara gör 2 eller om det ska göras fler och hon sa att vi kunde göra en tredje om vi ville.
Ägaren hade ringt till kliniken i förrgår och ville ha prisuppgifter innan vi gör något mera. Hon fick dom igår när vi va på kliniken och då sa hon ifrån. Jag får inte göra fler behandlingar alls utan nu blir det endast återbesök med ultraljud och vila som gäller.
Frågade veterinären om hur lång tid hon tror det tar. Hon sa 6-12 månader. Om ca 6 månader får vi börja promenera.
Är så kluven och vet inte vad jag ska göra. Vill verkligen inte lämna tillbaka henne, men samtidigt varför ska jag stå och punga ut tusenlappar i drift för en häst jag knappt får gå in i stallet med?
Hjärnan säger lämna tillbaka ä, men samtidigt säger det behålla pga andra omständigheter som gör att jag behöver ha den terapin hon ger mig. Hjärtat säger behåll! Jag tror inte jag skulle klarat mig från en riktig depression utan henne. Det är liksom hon som gör att jag kommer ur sängen varje dag oavsett hur jag mår.
Jag bröt ihop igår efter samtalet med ägaren. Jag orkar inte längre. Jag har inte råd att fortsätta behandlingen på egen hand (det kostar ca 2000 kr per gång). Men i går kväll när jag satt och pratade med sambon så kom jag underfund med att jag faktiskt kommer ha råd redan nästa månad. Och sedan under hösten. Just nu står jag med dubbla stallhyror, men det är bara en hyra kvar för juli sedan är jag fri från dubblett
. Hon går barfota nu och jag raspar hovarna själv lite varje vecka, så där sparar jag ju in en hel del själv.
Men jag ska ringa ägaren igen och säga att jag går med på att ha henne kvar om vi förlänger kontraktet med ett extra år. Annars kan ju ägaren hux flux ta hem hästen när konvalescensen är slut och hon är igång. Då har jag stått med allt jobb och får absolut ingenting för det.
Vi hann inte prata om pengar och sånt förutom att hon sa stopp för mer vård igår så jag ska ta upp det idag. Tror inte hon vill betala för något mer, men jag ska ändå framföra att jag kan stå för hästens stallhyra och allt jobb men hon står för mat och hovslagare om hon vill ha hästen skodd eller nått och självklart för alla resor till vet. och betala för alla återbesök.
Tror knappast att förra ägaren vill ta tillbaka hästen och bekosta allt plus all extra arbete som medför när hästen är senskadad.
Tyvärr är det ju den värsta senskada man kan ha
. En stor blödning i ytliga böjsenan bak som orsakats av yttre våld.
Inte nog med allt strul igår så fick jag lämna in hunden till veterinären innan jag åkte till stallet. Hon fick operera örat, så jag hade mycket i tankarna igår.