Könssortering

Gammeln

Trådstartare
Nu gör man reklam om att det är möjligt att könssortera och välja vad man vill ha. Tyckte jag hörde att prislappen var 45 000kr. Det är väl bra att man kan välja även på den punkten :). Vad blir populärast tror ni

Nåja bara för att nån föds med en viss kromosomuppsättning betyder det ju inte att den kommer att bli just en typisk han eller hon.

Nåja bara för att nån föds med en viss kromosomuppsättning betyder det ju inte att den kommer att bli just en typisk han eller hon.
Det blir antingen en HAN eller HON. Paret bestämmer sig för att dom vill han en pojke. Då går man till kliniken, betalar 45 000kr och då fixar dom till det så att det föds en pojke. Då har man gjort en könssortering.

Det blir antingen en HAN eller HON. Paret bestämmer sig för att dom vill han en pojke. Då går man till kliniken, betalar 45 000kr och då fixar dom till det så att det föds en pojke. Då har man gjort en könssortering.
Fysiskt kanske men ingen garanti för att personen växer upp och ändå känner sig som något annat.

Fysiskt kanske men ingen garanti för att personen växer upp och ändå känner sig som något annat.
Men det här görs ju för att paret ska få det man har betalat för och när ungen föds och det visar sig att man fått vad man har betalt för jag då är ju paret nöjd. Sen hur ungen uppför sig i framtiden det kan man ju inte göra nåt åt, möjligen i framtiden och då får man väl betala ytterligare deg för den tjänsten för att gardera sig om man nu tycker det

Har du tråkigt Gammeln? En tråd som provocerar och en tråd om godis.
Och nej jag tycker inte det är bra att man kan välja. För om man vill välja kön har man också förväntningar på barnet som jag anser vara helt befängda, att hen SKA vara på ett visst vis.

Men det här görs ju för att paret ska få det man har betalat för och när ungen föds och det visar sig att man fått vad man har betalt för jag då är ju paret nöjd. Sen hur ungen uppför sig i framtiden det kan man ju inte göra nåt åt, möjligen i framtiden och då får man väl betala ytterligare deg för den tjänsten för att gardera sig om man nu tycker det

Om man kam välja ja, alla män har ju inte förmågan att producera barn av båda könen.

Jag ska inte ha barn, men om jag skulle ha skaffat hade jag velat välja, och då tveklöst valt en flicka.
smile.gif

Välja kön på sitt barn - ja det finns ju redan idag de som väljer abort om fostret har "fel kön". Det är ju billigare ekonomiskt för den enskilde. Rätt? Ja om föräldrarna är bärare av könsbundna sjukdomar KAN det vara rätt....

Det är väl möjligheten att välja för att man vill som är nytt, inte att det går?

Folk har åkt utomlands för att göra detta i många år. Vet några som gjort det i Cypern. Finns fler länder att vända sig till. Har inte intresserat mig direkt i den frågan så jag är inte så jätteinsatt men något nytt fenomen är det inte. Tror kostnaden låg på runt
10 000-15 000 + IVF. Så sammanlagt kanske runt 40 000-
60 000 gissar jag.

Men som sagt jag är inte så insatt i det hela.

Kobönder har i Sverige använts sig av könsselektering i många år dock (fast dom betalar bara några hundralappar extra) :D

Jag tycker inte om tanken på att vi ska välja våra barn. Som någon skrev, vad har man då för förväntningar på barnet? Vilka krav ställer man för att det ska få godkänt under uppväxten? Vad händer om man blir besviken, reklamation?

Nä, jag tror inte barnen blir lyckligare av att vi försöker måttbeställa dem, och det tycker jag är den viktigaste faktorn.

Folk har åkt utomlands för att göra detta i många år. Vet några som gjort det i Cypern. Finns fler länder att vända sig till. Har inte intresserat mig direkt i den frågan så jag är inte så jätteinsatt men något nytt fenomen är det inte. Tror kostnaden låg på runt
10 000-15 000 + IVF. Så sammanlagt kanske runt 40 000-
60 000 gissar jag.

Men som sagt jag är inte så insatt i det hela.

Kobönder har i Sverige använts sig av könsselektering i många år dock (fast dom betalar bara några hundralappar extra) :D
Bara för att det inte skall bli några missförstånd så är det alltså för att välja kön till sina djur som bönder använder sig av könsselektering, inte till sig själva.
(Tror säker att de flesta förstod det men man vet ju aldrig :p)

• Gilla
Reactions: Sol
Det finns en dokumentär om det på TV4. Folk som har en massa söner och som absolut vill ha en tös. Rätt intressant, faktiskt. Finns gratis på play.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 506
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 348
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA