Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hen?Vad blir populärast tror ni
Det blir antingen en HAN eller HON. Paret bestämmer sig för att dom vill han en pojke. Då går man till kliniken, betalar 45 000kr och då fixar dom till det så att det föds en pojke. Då har man gjort en könssortering.Nåja bara för att nån föds med en viss kromosomuppsättning betyder det ju inte att den kommer att bli just en typisk han eller hon.
Fysiskt kanske men ingen garanti för att personen växer upp och ändå känner sig som något annat.Det blir antingen en HAN eller HON. Paret bestämmer sig för att dom vill han en pojke. Då går man till kliniken, betalar 45 000kr och då fixar dom till det så att det föds en pojke. Då har man gjort en könssortering.
Men det här görs ju för att paret ska få det man har betalat för och när ungen föds och det visar sig att man fått vad man har betalt för jag då är ju paret nöjd. Sen hur ungen uppför sig i framtiden det kan man ju inte göra nåt åt, möjligen i framtiden och då får man väl betala ytterligare deg för den tjänsten för att gardera sig om man nu tycker detFysiskt kanske men ingen garanti för att personen växer upp och ändå känner sig som något annat.
Men det här görs ju för att paret ska få det man har betalat för och när ungen föds och det visar sig att man fått vad man har betalt för jag då är ju paret nöjd. Sen hur ungen uppför sig i framtiden det kan man ju inte göra nåt åt, möjligen i framtiden och då får man väl betala ytterligare deg för den tjänsten för att gardera sig om man nu tycker det
Ja och man kan göra mycket mer än bara välja kön.Men alltså, detta har väl funnits bra många år?
Men alltså, detta har väl funnits bra många år?
Ja och man kan göra mycket mer än bara välja kön.
http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Omr...Enheter/Reproduktionsmedicin/Behandling/PGD-/
Det är väl möjligheten att välja för att man vill som är nytt, inte att det går?
Bara för att det inte skall bli några missförstånd så är det alltså för att välja kön till sina djur som bönder använder sig av könsselektering, inte till sig själva.Folk har åkt utomlands för att göra detta i många år. Vet några som gjort det i Cypern. Finns fler länder att vända sig till. Har inte intresserat mig direkt i den frågan så jag är inte så jätteinsatt men något nytt fenomen är det inte. Tror kostnaden låg på runt
10 000-15 000 + IVF. Så sammanlagt kanske runt 40 000-
60 000 gissar jag.
Men som sagt jag är inte så insatt i det hela.
Kobönder har i Sverige använts sig av könsselektering i många år dock (fast dom betalar bara några hundralappar extra)