Tack!
Problemet är att jag HAR undersökt det alternativet mycket, mycket noga.
Nu blir det lite personligt, men, men....Dessvärre får jag inte något lån alls idag pga att jag fortfarande går på sjukersättning.
Situationen är i det närmaste paradoxal för jag skulle kunna få ett hus för i princip 200-400 000 plus den mycket stora andel som jag skulle få i handen om vi säljer huset.
Men jag får inte lån pga det trots att räntekostnaden skulle bli runt 700 i månaden för att jag helt enkelt "tjänar" för lite.
Jag är alltså beredd att ge avkall på mycket bekvämlighet, nära till jobb osv för att kunna skapa mitt eget liv, men ändå går det inte.
För att kunna få den här friheten måste jag komma upp i minst 75-100% i inkomst, ett tag i alla fall.
Arbetsträningen går inget vidare eftersom jag inte får någon som helst support från sambon. Jag är dödstrött och hjärnan funkar dåligt.
Han är van att jag sköter allt och det gör jag. Jag menar verkligen ALLT, både kvinno och karlgöra, om man nu kan säga så.
Att ta upp problemet har jag gjort tusen gånger och det hjälper inte utan det blir bara värre för mig.
Vår ena son är dessutom extremt krävande och tar väldigt mycket energi och tid. Där vill han inte heller ta emot hjälp eller avlastning, trots att man har rätt till det med ett funktionshindrat barn
Jag tror inte heller han trivs i situationen och att han säkerligen också vill separera. Åtminstone så länge han inte fattar vilken service han har.
Problemet är att han på senare tid dessutom börjat bli elak.
Han är rätt ofta provocerande och blir jag arg eller reagerar så är det silent treatment i några dagar. Jag har lärt mig bita ihop för att inte må ännu sämre själv.
Han undviker också kategoriskt att ge mig beröm eller bekräftelse.
Gör jag något eller om någon annan ger mig bekräftelse blir han enormt provocerad och spydig.
Jag kan ge hur många exempel som helst, men väljer att stoppa där med att säga att jag mår verkligen dåligt över hela situationen.
Och jag skäms!
Jag har inte pratat med någon om det här på det här viset. Varken med min bästa kompis eller med min ena syster eller pappa som är dom jag har mest förtroende för i min närhet.
Inte ens med min terapeut när jag gick där heller.
Det här blev väldigt personligt, hade inte tänkt det egentligen men ville svara eftersom du kom med adekvata förslag och personlig peppning.