S
sedran
Jag tycker det är viktigt att hästen är under sin ryttare, inte vid sidan om. Jag tycker det är viktigt att den söker handen, att den böjs i lagom utsträckning, så den inte knäcks av. Jag tycker det är viktigt att hästen växer under ryttaren, att den växer över manken, att den kommer ut ur manken, att halsen välvs och växer fram ur kroppen. Att underlinjen kortas i samling, att överlinjen välvs. Att hästen ska kunna ridas rak och böjd utan att något i energin eller samligen går förlorat.
Att förklara varför rakriktning ska komma före skolor, det får jag nog överlämna till de gamla mästarna. För det står hos de flesta av de mästare jag förstått ni läser?
Får jag vända på frågan- jag tycker jag motiverar så mycket det bara går, utan att "orera hit och dit", vad är det du tycker är bra? Vad är det du ser som jag missar? Tycker du att jag ser fel eller att jag tittar efter fel saker?
Att förklara varför rakriktning ska komma före skolor, det får jag nog överlämna till de gamla mästarna. För det står hos de flesta av de mästare jag förstått ni läser?
Får jag vända på frågan- jag tycker jag motiverar så mycket det bara går, utan att "orera hit och dit", vad är det du tycker är bra? Vad är det du ser som jag missar? Tycker du att jag ser fel eller att jag tittar efter fel saker?