BernT
Trådstartare
Nej det fattar väl alla att det inte funkar så men men kan ju önska att efter motgångar får man lite flyt.Men snälla, det finns ingen som står och säger att "Ok nu har hon kämpat tillräckligt så nu får hon gräddfil ett tag". Ibland är det bättre, ibland sämre. Men det finns inget som säger att en förtjänat medflyt för att en haft det tufft.
Plus att inte orka kämpa när du bevisligen är frisk och har ordnad ekonomi etc... det är väldigt världsfrånvänt om inte rakt av bortskämt. Testa att kämpa när det är tomt på kontot, något i huset gått sönder och pengarna som finns måste gå till medicin i första hand (ja, jag har varit där). Då kan vi snacka om att en får välja att kämpa (eller lägga sig ner och dö då men det var inte ett val ansåg jag).
Livet är det som händer när vi planerar annat... och i ditt fall stämmer det otäckt väl. Tyvärr tror jag att du kommer aldrig att bli nöjd med det du har utan det kommer alltid att vara något mer ouppnåeligt som hägrar. Det är riktigt sorgligt.
Edit: Jag är tämligen pank... men anser inte att jag är fattig. Jag ser till att vara lycklig över det jag har men givetvis också sträva efter saker... men vägen dit är också värd mycket.
Alltså jag har haft skitlite pengar i mitt liv också. Jag har haft så lite att jag inte kunnat köpa mat utan levt på havregryn som fanns på jobbet Och ännu värre saker så jag har också kämpat i mitt liv.