BernT
Trådstartare
Det räcker inte till grimmered/önnered heller… sen såna renoveringsobjekt som beskrivs finns inte riktigt heller. Antingen är det ”renoverat” dvs fult och mycket diy så man måste göra om men ändå betala för ”renoveringen” eller så ser det ut som det jag länkade (det fula från 76). Jag hittar iaf inga såna riktiga renoveringsobjekt som är billiga där man kan blåsa ut allt.@BernT Om jag vore du hade jag varit betydligt mer stressad över att bo i en hyresrätt som kostar 15 papp i månaden än att jag inte hittade det "perfekta" huset. Rent krasst så är ju hyresrätten endast pengar i sjön för er.
Jag köpte en fyra förra året. Hyfsat centralt i Göteborg (15-20 minuters promenad ner till centrum), ganska liten för att vara en fyra (ca 85m2) men perfekt för mig som bor ensam.
När jag köpte den var den inte renoverad sen 60-70-talet isch. Helt förfärligt kök, jättehemsk plastmatta i flera rum, slitna/blekta/sönderrivna tapeter överallt, you name it. Alla ytskikt var tvungna att bytas, en vägg slogs ut, parkettgolv slipades och lackades, all el drogs om, etc.
Jag köpte den för 3 miljoner, har renoverat under ett års tid för ca 500 000:- och fick nyligen en ny värdering på ca 4,3 miljoner. Dessutom fortsätter priserna i mitt område att öka, bara i år har den generella ökningen varit ca 400 000:-.
Skulle jag sälja idag hade jag haft ca 2-2,5 miljoner kvar när lån och skatt är inbetalt.
Ett hus i Långedrag är nog uteslutet för budgeten ni har idag men kan du kompromissa med annat? Typ köpa ett radhus i Frölunda (man måste ju inte bo i Tynnered, tänker mer på områden som Grimmred, Önnered, etc), bo där i några år, spara ännu mer pengar och förmodligen göra en okej vinst när ni säljer.
Sen ska vi köpa sånt extremt renoveringsobjekt måste vi ha kvar vår lägenhet under tiden vi renoverar. Pallar inte bo i renoveringskaos.