Sv: Kommer jag bli en dålig mamma för att jag har häst?
Du blir absolut inte en dålig mamma, varför i hela fridens dar skulle du bli det??
Om du mår bra, mår dina barn bra, sen om det innebär att du är borta några timmar varje dag, so what?
Jag har småbarn, tvillingar på 19 månader,ljuvliga små troll
och jag har en häst, en fbl valack som jag inte hinner med som jag borde, MEN jag mår BRA av att ha honom, att rida när jag hinner, att mysa, pyssla och få vara ifred några timmar i stallet, det är vardagslyx om något
Min sambo och jag har båda ganska dyra och i alla fall i mitt fall, tidskrävande hobbyer, som vi unnar varandra då vi vet hur mkt det betyder att få den där egentiden. Vi jobbar båda två, han heltid och jag går in på 80% nu efter nyår, har jobbat 2 dagar i veckan sen i augusti.
Visst, hästen är inte i form, han har en rar mage som han odlar och halsen har tunnat av, eller va tusan, hela hästen är muskelfattig men glad och go kille, han mår inte dåligt av att stå, visst blir ridningen lite kämpigare, men jag räknar med att när barnen blir lite större kan dom följa med til stallet de ggr jag inte har barnvakt, vilket ger mer tid för hästen, OCH barnen. Medryttare?? Absolut, men en bra sådan som är seriös är nästan omöjligt att hitta. Jag har min häst helinackorderad där allt ingår, det är för mig ett måste för att få det att gå ihop rent tidsmässigt, vilket det ändå inte gör
Det jag menar är att du ska göra det som får dig att må bra, lägg det dåliga samvetet åt sidan, för din egentid är lika viktig för dina barn, som den tiden du spenderar MED dom!