Kommer jag bli en dålig mamma för att jag har häst?

Sv: Kommer jag bli en dålig mamma för att jag har häst?

Du kommer verkligen inte bli någon dålig mamma för att du har häst, strunt prat:)

Jag har 4 hästar och en liten tjej på 3 månader, inte är jag en dålig mamma för det!

Har hästarna hemma på gården. Går upp klockan sex och fodrar, mockar, byter täcke/benskydd på och sen släpper ut. Då är klockan kvart i sju/sju och då är min sambon fortfarande hemma och dom ligger kvar i sängen. Sen brukar hon somna vid 10 igen och då får hon sova i barnvagnen medans jag går ut och rider/tömkör/longerar. Hon får stå bredvid ridbanan och det funkar super bra. Jag brukar oftast vara klar när hon vaknar runt tolv - ett. Sen lunchar jag hästarna och släpper in vid två. Sen är jag färdig med stallet och sen går jag ut igen när sambon är hemma och gör allt små fix osv. Det funkar jätte bra och jag är väldigt nöjd med det:). Sen brukar en av mina ponnyelver komma och hjälpa till när hon har tid och då brukar hon få rida ibland och så:).

Jag har två hästar som skos på klinik och då får lilltjejen åka med i lastbilen, och inte lider hon av det i alla fall:)

Man får inte göra det för komplicerat!:)

Jag har också fått lite negativa ord och blickar när jag berttar att jag fortfarande rider och kommer göra det så länge jag kan (v.20) och jag kommer att behålla mina två hästar också. De kommer släppas på bete strax före förlossning på heltid eftersom jag vill tömköra och löslongera/longera så länge det går.:bump:

Folk, speciellt de vuxna över 40 års åldern skriker rent ut att hästar ska man bara inte ha när man har barn.. Ja borde sälja dem eller slakta (nej de är inte hästmänniskor) och de förstår sig inte på att ja kan välja att betala så mycket pengar för hästarna när jag ska ha barn osv..:confused:

Herregud! Jag har väl massor tusenlappar över varje jävla månad, sparkonton osv och andra undanstoppade pengar som gott glatt skulle räcka om ja skulle behöva va utan inkomster i flera år!!!!!!!!!!
Avskyr när andra lägger sig i min ekonomi när de inte kollat mina konton!:cry:

Då säger jag mest " elitryttarna har barn, de jobbar i stallet väldigt många timmar om dagen och inte fan missköts deras barn för det! "

Jag tycker inte det är fel att ha sina kära djur kvar. Jag menar.. Hästarna var ju här först? :angel:

Jag valde bort hästarna när jag fick min stora son(eller, jag valde inte eg, men vi hade helt enkelt inte råd och har inte nu heller) Nu har jag två barn och har alltså varit utan häst i snart 4 år. Det är så gräsligt vidrigt att vara hästlös!
Otaliga gånger har jag suttit och tittat på bilder, filmer och annonser och drömt.
Med tårarna rinnandes för att det är så förbannat tomt! Nu börjar jag nästan gråta igen bara för det :(

Så försök lösa det så du kan ha kvar hästen tycker jag.
Men ha en reservplan också, utifall att nåt strular till det.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 853
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 014
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar