Kollar ni era barnböcker innan ni läser dem?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kollar ni era barnböcker innan ni läser dem?

Babar är faktiskt en värdelös film för små barn :crazy:
Nu när jag läste det du skrev fick jag en flashback från då jag var liten och jag tyckte jättesynd om lille Babar som sprang och ropade på mamma -fast hon fanns inte mer :(
Att presentera död för barn är en sak, till exempel att farfar är död och sitter i himelen och tittar ned på oss -men både Bambi och Babar visar hur eländigt pissigt allt är när man är liten och har förlorat sin mamma -vilka tankegångar sätter det igång för ett barn?
Sånt ska man vara lite äldre för att se.

vacasso skrev:

Nej, det ska man inte alls. Köpte Bambi för ett par år sedan just för att den var ju så snuttig eller måste ju vara snuttig pga att den handlade om ett rådjurskid. Så fanken heller, vi har tittat på den en gg, sedan har den fått samla damm. Varför, jo mamma (jag) grät som en fotän.

Du tror inte det är då som som det kan bli jobbigt att se tagiska frekvenser i en barnfilm?Det är väl då om något man kan sätta sig in i hur det skulle kännas om någon sköt ens mamm? "funderar"
gulan fd.gulla

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 798
Senast: Mineur
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 176
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 662
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar