Kolla Eurosport nu Reining!

Sv: Kolla Eurosport nu Reining!

Nu måste jag faktiskt hoppa in lite och försvara henne. Så jäkla lätt är det inte att kommentera en sport man inte känner till. Och om någon av er hade jobbat med något liknande borde ni kunnat höra på frågorna och hur hon sa vissa saker att hon ville få fram en konversation och att den andra kommentatorn (som faktiskt var med för att få med någon som kan något om reining) skulle förklara lite mer om vad som var bra respektive dåligt osv. Inte så lätt att förklara något man inte känner till. jag hade tex aldrig kunnat kommentera kamsport men ändå kan jag intervjua någon som kan något om kampsport.

Så nu har jag iaf skrivit av mig... Så varsågod och argumentera emot. :D

Senast ändrad av en moderator:

Ja, eller åtminstonde visa något från prisutdelningen:mad:

Men men, tur att vi fick se färdigt på den jävla semifinalen i ping-pong! Är så jäkla trött på att Eurosport kapar sändningar till höger och vänster....

Ja för en gångs skull så kunde väl ridsporten få ta lite tid! Åtminstone den tid som är utlovad! :mad:

nej det är säkert inte lätt, men man tycker ju att hon iaf kunde kollat upp grunderna ;)

Nej jag tänker inte argumentera emot.

Men jag tycker att ska man kommentera en sport i tv bör man åtminstone veta det grundläggande och inte sitta och kommentera att ryttarna "fyller ut sina skjortor" och har "druckit för mycket coca cola".

Det är inte så svårt att till exempel lära sig basic fackuttryck och hade jag kommenterat i tv så hade jag nog velat uttrycka mig korrekt även om jag hade en expertkommentator som sedan kunde förklara mer ingående moment och bedömningar. Dessutom fattar jag inte varför kommentatorerna i alla de andra ridgrenarna och även andra sporter lyckas lära sig att uttala relativt lätta utländska namn men inte denna. Men jag antar att reiningen inte är lika viktig för dom som bestämmer över de svenska sändningarna. Tror att dom hade lyckats bättre om dom hade tagit en av dom vanliga ridsportkommentatorerna till och med.

.... nu när jag slipper höra henne kommentera mer så känner jag mig lite elak och är glad att hon inte hörde vad jag sa under tiden. :o
Hon gjorde säkert sitt bästa men jag var fruktansvärt störd på henne under sändningen och jag står fast vid det jag skrev ovan.
Fast jag är inte en elak människa egentligen. :angel:

Nej jag tänker inte argumentera emot.

Men jag tycker att ska man kommentera en sport i tv bör man åtminstone veta det grundläggande och inte sitta och kommentera att ryttarna "fyller ut sina skjortor" och har "druckit för mycket coca cola".

Det här är lågt oavsett vad det är för person. Det håller jag helt och fullt med om.

Det är inte så svårt att till exempel lära sig basic fackuttryck och hade jag kommenterat i tv så hade jag nog velat uttrycka mig korrekt även om jag hade en expertkommentator som sedan kunde förklara mer ingående moment och bedömningar. Dessutom fattar jag inte varför kommentatorerna i alla de andra ridgrenarna och även andra sporter lyckas lära sig att uttala relativt lätta utländska namn men inte denna. Men jag antar att reiningen inte är lika viktig för dom som bestämmer över de svenska sändningarna. Tror att dom hade lyckats bättre om dom hade tagit en av dom vanliga ridsportkommentatorerna till och med.

Tyvärr tror jag inte heller att man prioriterar reiningen vilket är jättetråkigt. Men även med uttal och sådant borde Josefsson kunnat hjälpa henne. Var inte det här en av dom vanliga ridsportskommentatorerna?? Jag har hört henne kommentera iaf hoppning tidigare.

Jag kunde höra flera gånger hur hon frågade honom saker och inte fick något svar och hur hon famlade efter halmstrån... och då tror jag tyvärr "dumkommentarerna" kom.

Tycker det är jättesynd att kommentatorerna inte hade snackat ihop sig. För det hade verkligen lyft sändningen.

Men det är bara att hoppas på nästa gång. :)

Det verkade också som det var nån vajsing i kommunikationen dom emellan, helt plötsligt sa Anders att han inte hörde henne o det lät som hon trixade med något, vet inte om dom satt på olika ställen eller bara hade allmänna problem med lurarna eller nåt...

Det är ju som du säger att man vill gärna att kommentatorerna är bra och lätta att följa just för dom som inte vet något om reining.

i et anfall av självinsikt sa jag att "hon låter ju som jag!" fast -riktigt-så illa låter nog inte jag.
Och alla har ju tålamod att förklara massa saker för mig :) hur gick det för anky?

Tyvärr tror jag inte heller att man prioriterar reiningen vilket är jättetråkigt. Men även med uttal och sådant borde Josefsson kunnat hjälpa henne. Var inte det här en av dom vanliga ridsportskommentatorerna?? Jag har hört henne kommentera iaf hoppning tidigare.

Jag kunde höra flera gånger hur hon frågade honom saker och inte fick något svar och hur hon famlade efter halmstrån... och då tror jag tyvärr "dumkommentarerna" kom.

Tror att det är Tessie Sjöstedt. Tycker också att experten kunde ha förklarat bättre. Jag som inte kan något kunde inte hänga med alls, men hade gärna fått mer förklarat vad som var bra och dåligt.

jag tyckte det var lite störade när komentorskan bara sa mmmmmm och jahaaa när anders förklarade att det var en riktigt bra rollback,spinn ect. Hon sa det på ett sådant sätt att det lät som hon tyckte det var riktigt dåligt.

själv gillade jag dennes komentar: så kommer dom i full galopp och gör en halt:D

Dessutom ,tror det var första ritten så trodde denne att "programet" (mönstret) var färdigt när det var två stop kvar.

min man tyckte bäst om....

och personen rider på en riktig quarterhäst:eek:

*KL*
Man blir inte diskad när man tar tag i sadeln utan det ger 5 poäng i minus.

För övrigt håller jag med Next om Tessi Sjöstedt, en av kommentatorerna. Jag tyckte hon gjorde ett helt ok jobb, hennes jobb var att leda sändningen, Anders jobb var att stå för kunskapen. Jag saknade däremot lite mer ingående förklaringar från Anders, inte bara att en spin var bra, utan även varför just den spinnen var bättre/sämre än de andra. Överlag tycker jag de gjorde ett bra jobb, nu var det ju ändå första gången reining visades på eurosport, och första gången de kommenterade reining live på tv.
Första gången, men förhoppningsvis inte sista :bump:

i et anfall av självinsikt sa jag att "hon låter ju som jag!" fast -riktigt-så illa låter nog inte jag.
Och alla har ju tålamod att förklara massa saker för mig :) hur gick det för anky?

Anky gick inte vidare till finalen. Hon fick 211 poäng och en 39:e plats i lagtävlingen/kvalet.

jag såg också hela sändningen (:devil: pingis höll på att driva mig till vansinne när de aldrig slutade! jag förbannade till och med den stackars kommentatorn för att han inte bad om ursäkt för att de drog över tiden... :angel:)
jag var tvungen att ringa min sambo och beklaga mig över den fruktansvärt dåliga kommentatorn! det är en sak att inte ha någon kunskap (vilket hon borde ha kunnat läsa på lite om innan) men det är en helt annan sak att försöka fylla i vad den andra kommentatorn sa och upprepa det som att det var hennes egen kunskap! hon hade dessutom kunnat ställa följdfrågor till honom för att få klarhet i regler osv, sportkommentatorer är väl ofta journalister? borde inte det vara rätt grundläggande? gah, jag blev vansinnig, som ni märker... :cool:

*kl*
häftiga ritter och otroligt duktiga ekipage, för övrigt!

Österikarn var ju :d och hans häst var ännu mer :d

Men vad är det för ett spån till kommentator?? (kvinnan)

Det undrade jag också.
Hon satt bara och upprepade det Andres sade och kommenterade dessutom ryttarnas vikt och matvanor:crazy: Tyckte hon var ganska nedlåtande.

Liknande trådar

Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: MML
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: Shaggy
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 034
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2