Köksrenovering, tips!

Det gör man säkert men det går bort eftersom jag personligen tycker den är döful. :D

Du behöver ju inte ha en häll för att ha induktion, det finns ju alla möjliga modeller av spisar.
När vi skulle köpa induktion var jag väldigt förgrymmad över att det inte fanns hällar med vred. Jag hade dessutom läst att folk haft problem med att induktionshällen totalt slagits av om vatten kokat över och det kommit över stället där man ändrar temperaturen. En köksförsäljare trodde mig inte när jag berättat vad jag läst och satte på en häll och kramade över vatten. Poff, sa det och hällen slogs av...
Vi har inte haft problem med att obduktionen slagits av de få gånger vi kokat över ( vi har spis) men som någon tidigare sa, det kokar upp så fort att man vänjer sig av att gå ifrån spisen!

Vi renoverar vårt kök och delarna kommer om ett par veckor.
Vi har bestämt oss för att behålla de vitvaror som fungerar. Inte av ekonomiska skäl utan av miljöskäl. Det känns helt galet att göra sig av med fullt fungerande kyl och frys bara för att vi vill ha en snyggare, tids nog kommer den gamla gå sönder och då blir det en ny. Samma sak med hällen. Men resten blir nytt för ungnen har vi redan behövt laga och nån micro har vi inte och diskmaskinen sjunger på sista versen och snart så får vi kommunalt vatten och slipper det kalkhaltiga från brunne

Hur kan man tycka att något som är så stilrent är så fult? Jag fattar inte! :D
Tur att alla tycker olika!
Stilrent eller avskalat och fult - stryk det som icke önskas.

Smaken är som baken. Jag är lite rädd att vårt nya kök blir för avskalat så man får obduktionsrums känslan som jag tycker finns i så många kök man ser i annonser.

Smaken är som baken. Jag är lite rädd att vårt nya kök blir för avskalat så man får obduktionsrums känslan som jag tycker finns i så många kök man ser i annonser.

Det är nog en fin balansgång! De bilder jag sett från ditt tidigare hem har dock varit så mysiga så jag kan inte tänka mig att du skulle få det mindre mysigt nu!
Vi har en Miele diskmaskin som jag gillar skarpt om jag får ge ett tips!

Det är nog en fin balansgång! De bilder jag sett från ditt tidigare hem har dock varit så mysiga så jag kan inte tänka mig att du skulle få det mindre mysigt nu!
Vi har en Miele diskmaskin som jag gillar skarpt om jag får ge ett tips!

Tack!

Mitt förra hus var helt fantastiskt - det hade varit mysigt hur man än gjorde ;)

det nya huset är också fantastiskt men ett HELT annat sorts hus. Det förra var lantligt på landet och det nya kan man inte göra om till lantligt, det vore helt fel att ens försöka så vi får göra nånting annat av köket.

Varför Miele? Vi har nog haft en Miele i vårt förrförra hus och det jag minns mest var att den hade lampor inuti

Den här har ( tyvärr) inga lampor. Är jättetyst ( hörs knappt att den är igång), diskar bra ( fast vi är sådana som oftast sköljer av tallriken) och har en finurlig bestickkorg längst upp, som en utdragbar låda. Vi har en inbyggd, d.v.s en skåplucka framför. Miele har ett väldigt gott rykte när det gäller kvalitet och grejer som håller. Har tvättmaskin i samma märke också som vi är nöjda över.

jag ritade förslag för hand. Det var mer en generell plan, sen har snickarna, maken och pappa anpassat efter det. Vi har ju några skåp som blir platsbyggda (ett som krävde en special lösning som dem fick tänka ut när dem var där, det täcker nämligen avloppsröret från badrummet och vattenledningar så vi måste kunna plocka isär skåpet så man kommer åt utan att behöva riva) så måtten har mer varit en fingervisning.

Vi fick ju med ett "nytt" kök när vi köpte huset som ägarna inte orkade sätta in, det köket har köpts in begagnat och planen verkar ha varit att installera det i matsalen???? (dem har ritat på golvet) så vi har helt enkelt plockat ihop vad vi kan av det. Planen är ju att hyra ut huset om något år så känner att vi inte vill spendera pengar på ett riktigt dyrt kök. Med det här har vi råd att köpa nya köksluckor om det behövs om några år och det betyder att hyresgäster inte behöver vara alltför petiga med det.

Vi använder inte diskmaskin, men har lämnat utrymme för en eftersom det är sånt som folk brukar vilja ha i huset ;)

Du behöver ju inte ha en häll för att ha induktion, det finns ju alla möjliga modeller av spisar.
När vi skulle köpa induktion var jag väldigt förgrymmad över att det inte fanns hällar med vred. Jag hade dessutom läst att folk haft problem med att induktionshällen totalt slagits av om vatten kokat över och det kommit över stället där man ändrar temperaturen. En köksförsäljare trodde mig inte när jag berättat vad jag läst och satte på en häll och kramade över vatten. Poff, sa det och hällen slogs av...
Vi har inte haft problem med att obduktionen slagits av de få gånger vi kokat över ( vi har spis) men som någon tidigare sa, det kokar upp så fort att man vänjer sig av att gå ifrån spisen!

Det går att låsa hällen så den inte reagerar på tryck om man inte låser upp den först, enkla barnlås, ifall man nu skulle vara nojig för att den stänger av sig.
Men jag förstår fortfarande inte hur alla kan ha problem med vatten som kokar över? Det händer aldrig mig, jag lämnar iof för det mesta aldrig köket när jag lagar mat men det lär väl ändras snart när vi blir fler i familjen. ^^

Du är nog ganska mycket äldre än mig och gillar mer den äldre stilen. ;) Jag är uppväxt med supermodernt på så sätt och skulle aldrig kunna tänka mig att ha shabby chic eller liknande stil på köket. :)

Du är nog ganska mycket äldre än mig och gillar mer den äldre stilen. ;) Jag är uppväxt med supermodernt på så sätt och skulle aldrig kunna tänka mig att ha shabby chic eller liknande stil på köket. :)

Du har ingen aning om vilken stil jag gillar.

Jag gillar ingen särskild stil men det jag tycker är riktigt fel är när man gör våld på det hus man har. Dvs försöker få ett gammalt hus att se modernt ut eller tvärt om.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·
Hemmet Det gick snabbt utför från min "måla om köksluckor"-tråd. :D Tänkte att ska jag ändå måla om luckorna borde jag ju lägga in ett nytt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 608
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 723
Senast: Calmiche
·
Hemmet Nu har jag och maken bestämt att våren 2021 ska vi totalrenovera köket :banana: ! Vi har varit runt till olika leverantörer, börjar få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 524
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar