Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror tyvärr inte det blir en nedsänkt ho, även om det är smidigare, utan det lutar åt den stora i porslin från Ikea.
En av de saker jag är mest nöjd över i vår köksrenovering är att vi valde bänkskivor i granit, extra djup ( ger definitivt mervärde i arbetsytaoch rätt tjock ( 4 cm). Gå-in-skafferiet var också en hit. Finns bilder på bloggen.
En av de saker jag är mest nöjd över i vår köksrenovering är att vi valde bänkskivor i granit, extra djup ( ger definitivt mervärde i arbetsytaoch rätt tjock ( 4 cm). Gå-in-skafferiet var också en hit. Finns bilder på bloggen.
Jag visste ju dock inte någonting om TS köksbudget när jag svarade på fråganKan dock bli en kostnadsfråga... Det är rätt mycket dyrare att köpa bänkskiva med underlimmad ho (men köper man ett helt kök är det ju kanske värt några tusen till ). Och om ts ska beställa från Ikea så...tja. Det kan bli strul med måttbeställda underlimmade skivor, om man säger så.
Jag gillar dem och har jobbat med det. Funkar utmärkt när allt funkar, och blir det strul så löser Ikea det. Men det kan ta tid...
Ska du ha lådor så kosta på fullutdrag, så in i bänken värt det. Och mjukstängning överallt, förstås!
Och överskåp ska förstås gå ända upp i taket, annars blir det ju en hylla där skit samlas likförbaskat.
Porslinsho är någonting vi funderade på men sedan ratade helt. De äter helt enkelt speciellt glas på löpande band. Så om man har lite finare porslin/glas man är rädd om kan det vara värt att tänka på. Eller om man har barn som hjälper till att diska. Det räcker med att det ska slå i lite för att sakerna ska börja bli kantstötta/gå sönder.
Undvik skåp, lådor är bättre.
Stor vask och utdragbart skafferi
Det kan jag hålla med om. Och 60 lådor blir ofta lite för små tycker jag. Vi har 80 lådor så långt det går och har satt 60 lådor enbart där vi varit tvungna.Håller med om att lådor är toppen, dock tycker jag bäst om de som är max 80 cm. Längre lådor tenderar att bli svåröppnade då alltid någon tenderar att stå precis inom öppningsradien. Några vänner har enbart 120s lådor, jättesnyggt, men försök att vara 10 pers och duka fram till kräftskiva, "ursäkta, ursäkta, ursäkta, jag ska bara ta fram" heeeeeela tiden. Och även om man är ensam i det köket så nog står hunden nog nära där man ska öppna ändå.
det är smart med, i överskåpen. För det vill jag ha, överskåp Sambon ville inte det först, men jag har nog lyckats övertala. Det är snyggt med öppet, men om man ex sätter en hylla så samlas det så jekla mycket smuts och fett där. Jobbigare att städa..
Porslinsho är någonting vi funderade på men sedan ratade helt. De äter helt enkelt speciellt glas på löpande band. Så om man har lite finare porslin/glas man är rädd om kan det vara värt att tänka på. Eller om man har barn som hjälper till att diska. Det räcker med att det ska slå i lite för att sakerna ska börja bli kantstötta/gå sönder.
Jag älskar ditt kök!
Ja hela ditt hus
Du märker inte om jag flyttar in va?
Här blir jag jättenyfiken! Ni har alltså diskbänken framför fönstret? Blev det bra? Du har inte lust att lägga upp några bilder på det i färdigt utförande?
Du kan gå in och kolla på bloggen (finns under mina uppgifter, jag tror inte man får lägga in en länk).
Det blir lite skvättigt men ändå hanterbart. Ett av våra nästa projekt är att fästa en liten glasskiva som sticker upp och slutar precis i kant med spröjsen.
Vi har ju så vackra gamla fönster och jag ville gärna kunna stå och titta ut när jag diskade (tidigare fick jag stirra rakt in på en innervägg), det blev ett otroligt lyft!
det är smart med, i överskåpen. För det vill jag ha, överskåp Sambon ville inte det först, men jag har nog lyckats övertala. Det är snyggt med öppet, men om man ex sätter en hylla så samlas det så jekla mycket smuts och fett där. Jobbigare att städa..
Jag tror tyvärr inte det blir en nedsänkt ho, även om det är smidigare, utan det lutar åt den stora i porslin från Ikea.