Koka seg rostbiff

vinkelina

Trådstartare
Köpt en halvkilos rostbiff som fick puttra i ugnen igår. Segt som tusan. Inte den bästa biten kanske. Undrar nu om jag kan rädda den genom att koka den några timmar trots att den är tillredd en gång redan och göra kalops eller nått

Ja, så skulle jag göra iaf :) Jag är dock ingen superkock... :angel: Ner i en kastrull med kryddor till kalops, eller i en lergryta eller liknande med lite lök och rotfrukter i ugnen i många timmar på låg värme, mums :d

Kalops låter som ett riktigt bra förslag, skär upp köttet och alla andra ingredienser i småbitar fyll vatten/buljong till allt täcks och låt allt stå i ugnen i en ler/järngryta på 60-75 grader 4-5 timmar. Red av sedan om du tycker den blir för tunn.

Kalops låter som ett riktigt bra förslag, skär upp köttet och alla andra ingredienser i småbitar fyll vatten/buljong till allt täcks och låt allt stå i ugnen i en ler/järngryta på 60-75 grader 4-5 timmar. Red av sedan om du tycker den blir för tunn.

För att göra lite "extra" av det hela kan du sedan göra paj med kalopsen, red bara av med lite potatismos pulver så den inte blir för rinnig.

nu har de kokat närmare 4 timmar, undrar om det inte börjar bli mört snart. Hällde just i en skvätt grädde och lade in potatisen i ugnen så får strax provsmaka

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 052
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka