Knivdådet på en skola i Trollhättan

Bexzor

Trådstartare
Hörde på skönhetssalongen att det varit knivdåd i Trollhättan och i skrivande stund lyssnar jag på nyheterna om detta. Skolan där knivdådet ägde rum är upp till årskurs 9.

Vad händer egentligen i vår värld? Inte bara Trollhättan utan just att dessa hemska händelser ökar. Jag förstår inte hur man kan döda andra människor :cry:

Hörde på skönhetssalongen att det varit knivdåd i Trollhättan och i skrivande stund lyssnar jag på nyheterna om detta. Skolan där knivdådet ägde rum är upp till årskurs 9.

Vad händer egentligen i vår värld? Inte bara Trollhättan utan just att dessa hemska händelser ökar. Jag förstår inte hur man kan döda andra människor :cry:

Fruktansvärt!
Dock förvånad att det hänt först nu...
Riktigt otäckt är det i vilket fall. Fy faan!

Tragiskt och djupt oroväckande.
Det här är förstås ett resultat av ett samhälle med en nästan obefintlig psykisk vård, eventuellt i kombination med, om jag får spekulera, den rasistiska retoriken i samhällsdebatten.

Mycket tragiskt!

Den bristande psykvården är säkerligen en orsak. Men om jag ska spekulera, vilket kanske inte har med denna händelse att göra, så tror jag också att (det i vissa fall obefintliga) förändraskapet har en stor del i att vissa ungdomar har mycket lite konsekvenstänk och empati.
En lärare på mitt arbete blev misshandlad av en elev för en kort tid sedan. Förälderns reaktion på att eleven blev avstängd var "det är dumt, för det är ju det h*n vill".
Liknande reaktioner är inte ovanliga.

Med tanke på nedskärningen i psykvården och unga som inte får hjälp osv.. sjukt nog inte förvånad.

Fruktansvärt. Jag hoppas innerligt att det är en mycket störd människa som gjort detta så det inte ligger nåt annat bakom.

Kände mig bestört när jag läste detta, men inte förvånad. Jag hoppas att gärningsmannen överlever, så man kanske kan få svar på frågan "varför?".

Mycket tragiskt!

Den bristande psykvården är säkerligen en orsak. Men om jag ska spekulera, vilket kanske inte har med denna händelse att göra, så tror jag också att (det i vissa fall obefintliga) förändraskapet har en stor del i att vissa ungdomar har mycket lite konsekvenstänk och empati.
En lärare på mitt arbete blev misshandlad av en elev för en kort tid sedan. Förälderns reaktion på att eleven blev avstängd var "det är dumt, för det är ju det h*n vill".
Liknande reaktioner är inte ovanliga.

Ja med tanke på att det blir ett jävla liv från föräldrar/vuxethåll så fort en ungdom får ta några som helst konsekvenser av sitt handlande så är det inte alls konstigt.

Ja med tanke på att det blir ett jävla liv från föräldrar/vuxethåll så fort en ungdom får ta några som helst konsekvenser av sitt handlande så är det inte alls konstigt.

Jag kan dock tänka mig att denna typ av reaktion uppstår då konsekvensen/straffet att bli avstängd blir till en belöning då eleven ville just bli avstängd. Så vad händer nästa gång eleven vill bli avstängd? Jo troligtvis misshandel igen då eleven vet att det funkar.
Dock tycker jag väl att man ska göra mer än bara avstängning för något är ju helt klart fel.

Flashback verkar ha ringat in personen och lagt ut namn. Tyvärr verkar deras slutsatser troliga.
21 årig kille från Trollhättan med ganska tydlig högerextremistprofilering

Jag kan dock tänka mig att denna typ av reaktion uppstår då konsekvensen/straffet att bli avstängd blir till en belöning då eleven ville just bli avstängd. Så vad händer nästa gång eleven vill bli avstängd? Jo troligtvis misshandel igen då eleven vet att det funkar.
Dock tycker jag väl att man ska göra mer än bara avstängning för något är ju helt klart fel.

Ja det är ju det jag säger. Det ges ju inga konsekvenser idag eftersom man inte fååååår straffa unga människor för det är ju kränkande typ.. så dom gör ju bara som dom vill nästa gång och nästa gång.. typ! Är så sjukt trött på denna mesighet som växt fram i samhället. Vad händer liksom?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 915
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 234
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 397
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar