Sv: knasigt

En annan gång var jag och min syster ute och gick med våran hund och ett svart flasklamm, hon var bara nån vecka gammal, jag bar på henne. Kommer fram ett äldre par som när de är nån meter bort så utbrister de "titta va söt pudel, en borde vi ha" sen bräkte lammet....:D


:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: knasigt

*tar sista knappen min egen alltså *

-en äldre dam som absolut är värlsdbäst på hundar är helt övertygad över att våra 4 amrikanska cocker spaniels är pudlar!

- samma dam sa en gång:
pudlar är de smartaste hundarna för dom är med på cirkus!!



- var ute och gick med våran hane Putte.. han är ganska grov och morskar upp sig å morrar ganska dovt = vaktig när han ser andra hundar!
han är en amerikansk cockerspaniel som vi har klippt så han har 1 cam tjock afro-krull över hela kroppen utom mitt på ryggen å i ansiktet

iaf var ute och gick i byn å samtidigt som en man med två barn går förbi korsar en annan hund vägen längre fram så Putte börjar morra.
då säger pappan till barnen: akta er för den hunden det är en sån där kamphund som hugger om man kommer för nära, sen hörde jag honom mummla nått om oansvarligt att släppa ut en så ung flicka med en så farlig hund och jag hade ju helt klart ingen koll på min hund!

putte gick korrekt fot utan att vika från min sida :angel:
 
Sv: knasigt

*kl*

Roligaste jag hört va när jag va ute med min labrador hane och min tax hane. En tant kom fram och frågade om hon fick klappa mamman och valpen..:rofl:

*och en off topic historia*
När jag gick naturbruksgymnasium så hade va öppet hus för allmänheten en dag. Ca en timma innan de öppnade så hade en ko kalvat. Och de e ju som fölungar, d.v.s ställer sig upp rätt snart. Då kom det en mamma med ett barn,denne sa till ungen:
-Titta på bäbisen,den är säkert 2 år som du är,se,den kan gå.
Hon blev väldigt chockad när jag sa att mamman är 3 år och kalven en timma.. Där ser man kunnigheten hos folk

Samma dag hörde jag en till kommentar om kalven. en vuxen karl frågade mig,pekandes på kalven och kon:
-Den lilla mjölkar väl inte lika mycket som den stora va? Är det bara minimjölk som kommer då?

Höll på att dö!

*Ursäkta min lilla OT-avhopp här*:angel:
 
Sv: knasigt

*knapplån*
För måååånga år sedan träffade min mor en kvinna när hon var ute och gick med vår gula labradortik. Kvinnan sa att hon tyckte det var en alldeles för korthårig golden. Mamma svarade "det är en labrador". Men kvinnan var ihärdig; hon var nämligen domare på hunduställning för just labradorer och det finns bara svarta och bruna labbar!:eek: Så vår hund var defintivt ingen labbe. :smirk:
 
Sv: knasigt

Jag får ofta höra att min svarta schäfer är en labrador bara för att hon är svart.
Att hon är en hane för att hon är stor.
och att hon är farlig bara för att det är en stor svart hund som tydligen är farliga....?
Har även mött små hunds ägare som så fort de sett min hund lyfft upp sina små hundar presis som om min hund skulle äta upp deras.

en gång lyffte jag upp min schäfer när en tant tog uoo sin lilla terier.
då sa hon varför tar du upp hunden..?
Jag svarade varför tar du upp din..? då försvann hon rätt fort.
stora hundar är inte farliga!!
 
Sv: knasigt

:rofl: ojoj, h*n kan inte ha haft alla bilar parkerade i huvudet... :rofl: våra 6 shih-tzu's sitter utmärkt :angel:

Har väl inte hört så där jättemycket om mina hundar, men detta är det vanligaste man får höra:
- Hur gammal är valpen?
- 6 år... :crazy:

Min lilla shih-tzu tik :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: Tantan
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 447
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 147
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp