F
Flarne
Har väl de flesta varit med om. Men igår hände en sak jag vill dela med mig lite av
.
Jag är ute med min yngsta lilla tik på 6mån. Längre bort ser jag en kvinna med sin hund.
Kvinnan stannar på avstånd och sätter sin hund vid sidan.
Jag går nästan hela vägen förbi med min valp som glatt håller kontakten med mig. Då skäller hennes hund varav min lilla gör ett lek-språng i kopplet men återtar genast kontakten med mig. Hon får godis och vi fortsätter. Bakom oss skäller hunden och kvinnan ropar ngt.
Jag trodde givetvis inte det var till mig utan till hennes hund som satt och skällde. Tillslut hör jag:
*Är det en tik du har?
- Ja det är det, svarade jag glatt.
* Ser du vad hon säger till dig?
- Va?
* Ja, ser du inte vad hon säger till dig?
Jag tittar förbryllat på min hund och undrar om jag missat ngt. Men lyckas få ur mig det ytterst intelligenta:
-Öööööh?
* Ja, hon vill ju hälsa!
Varpå jag skrattandes säger:
-Ja det vill hon säkert men just nu tränar vi på att vi inte måste hälsa.
Kvinnan fortsätter:
* Nej men där gör du fel! Hunden måste få hälsa för den sociala utvecklingens skull.
- Jo jag vet men det är viktigt att även kunna passera utan att hälsa.
* Ja precis de måste kunna både och. Höll kvinnan med.
- Ja, och just nu övar jag på att vi inte måste hälsa.
* Nej men det är ju fel sa jag ju, utbrister kvinnan och nu är hon lite arg.
* De här två har ju aldrig träffats förr så därför MÅSTE de få hälsa! Nu var hon uppe i falsett.
Nu känner jag att jag inte vill vara med längre. När hon drar en ramsa om hur hundar fungerar plus att hennes hund börjar skälla passar jag på att glatt säga hejdå och vinkar.
Bakom mig blev kvinnan uppenbarligen jättearg och efter mig gapar hon en massa saker som jag inte kan uppfatta eftersom hennes hund skäller konstant. Det sista jag hör är:
* Sådana som DU är det som förstör hundar!
och ännu högre:
* SÅDANA SOM DU BORDE INTE FÅ HA HUND!!!!
... Det var då första gången någon blivit förbannad på mig när jag överöser min valp med godis vid ett snyggt passerade......

Dela gärna med er av era tokigheter, jag har en del till på lager, idioter flockas kring mig som flugor kring skit....
Jag är ute med min yngsta lilla tik på 6mån. Längre bort ser jag en kvinna med sin hund.
Kvinnan stannar på avstånd och sätter sin hund vid sidan.
Jag går nästan hela vägen förbi med min valp som glatt håller kontakten med mig. Då skäller hennes hund varav min lilla gör ett lek-språng i kopplet men återtar genast kontakten med mig. Hon får godis och vi fortsätter. Bakom oss skäller hunden och kvinnan ropar ngt.
Jag trodde givetvis inte det var till mig utan till hennes hund som satt och skällde. Tillslut hör jag:
*Är det en tik du har?
- Ja det är det, svarade jag glatt.
* Ser du vad hon säger till dig?
- Va?
* Ja, ser du inte vad hon säger till dig?
Jag tittar förbryllat på min hund och undrar om jag missat ngt. Men lyckas få ur mig det ytterst intelligenta:
-Öööööh?
* Ja, hon vill ju hälsa!
Varpå jag skrattandes säger:
-Ja det vill hon säkert men just nu tränar vi på att vi inte måste hälsa.
Kvinnan fortsätter:
* Nej men där gör du fel! Hunden måste få hälsa för den sociala utvecklingens skull.
- Jo jag vet men det är viktigt att även kunna passera utan att hälsa.
* Ja precis de måste kunna både och. Höll kvinnan med.
- Ja, och just nu övar jag på att vi inte måste hälsa.
* Nej men det är ju fel sa jag ju, utbrister kvinnan och nu är hon lite arg.
* De här två har ju aldrig träffats förr så därför MÅSTE de få hälsa! Nu var hon uppe i falsett.
Nu känner jag att jag inte vill vara med längre. När hon drar en ramsa om hur hundar fungerar plus att hennes hund börjar skälla passar jag på att glatt säga hejdå och vinkar.
Bakom mig blev kvinnan uppenbarligen jättearg och efter mig gapar hon en massa saker som jag inte kan uppfatta eftersom hennes hund skäller konstant. Det sista jag hör är:
* Sådana som DU är det som förstör hundar!
och ännu högre:
* SÅDANA SOM DU BORDE INTE FÅ HA HUND!!!!
... Det var då första gången någon blivit förbannad på mig när jag överöser min valp med godis vid ett snyggt passerade......
Dela gärna med er av era tokigheter, jag har en del till på lager, idioter flockas kring mig som flugor kring skit....