Knäppa saker på pomenaden.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Flarne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 974
F

Flarne

Har väl de flesta varit med om. Men igår hände en sak jag vill dela med mig lite av :D.

Jag är ute med min yngsta lilla tik på 6mån. Längre bort ser jag en kvinna med sin hund.
Kvinnan stannar på avstånd och sätter sin hund vid sidan.
Jag går nästan hela vägen förbi med min valp som glatt håller kontakten med mig. Då skäller hennes hund varav min lilla gör ett lek-språng i kopplet men återtar genast kontakten med mig. Hon får godis och vi fortsätter. Bakom oss skäller hunden och kvinnan ropar ngt.
Jag trodde givetvis inte det var till mig utan till hennes hund som satt och skällde. Tillslut hör jag:

*Är det en tik du har?
- Ja det är det, svarade jag glatt.
* Ser du vad hon säger till dig?
- Va?
* Ja, ser du inte vad hon säger till dig?
Jag tittar förbryllat på min hund och undrar om jag missat ngt. Men lyckas få ur mig det ytterst intelligenta:
-Öööööh?
* Ja, hon vill ju hälsa!
Varpå jag skrattandes säger:
-Ja det vill hon säkert men just nu tränar vi på att vi inte måste hälsa.
Kvinnan fortsätter:
* Nej men där gör du fel! Hunden måste få hälsa för den sociala utvecklingens skull.
- Jo jag vet men det är viktigt att även kunna passera utan att hälsa.
* Ja precis de måste kunna både och. Höll kvinnan med.
- Ja, och just nu övar jag på att vi inte måste hälsa.
* Nej men det är ju fel sa jag ju, utbrister kvinnan och nu är hon lite arg.
* De här två har ju aldrig träffats förr så därför MÅSTE de få hälsa! Nu var hon uppe i falsett.
Nu känner jag att jag inte vill vara med längre. När hon drar en ramsa om hur hundar fungerar plus att hennes hund börjar skälla passar jag på att glatt säga hejdå och vinkar.
Bakom mig blev kvinnan uppenbarligen jättearg och efter mig gapar hon en massa saker som jag inte kan uppfatta eftersom hennes hund skäller konstant. Det sista jag hör är:
* Sådana som DU är det som förstör hundar!
och ännu högre:
* SÅDANA SOM DU BORDE INTE FÅ HA HUND!!!!

... Det var då första gången någon blivit förbannad på mig när jag överöser min valp med godis vid ett snyggt passerade......:cool::angel::rofl:

Dela gärna med er av era tokigheter, jag har en del till på lager, idioter flockas kring mig som flugor kring skit....

Sv: Knäppa saker på pomenaden.

Haha ja det var en knäpp promenad .
Vist min hund är ju rädd för andra hundar nu efter att ha blivit biten och skäller samt morrar mot dom. Då låter jag inte att min hund ska hälsa på andra hundar just nu

Men jag försöker träna henne till att det inte är farligt. Men det tar tid.

Då borde inte jag ha få ha hund då i såfall??? haha

Haha men nej, absolut INTE!! :P
Jag har en hund som är ganska förstörd vid hundmöten. Han kan göra utfall, något vi tränar på hela tiden. Om han då "säger" att han vill mörda en hund han möter, ska han då få göra det?? Dessutom vet jag att han inte vill hälsa, han vill hålla alla på avstånd eftersom han är så osäker. Att tvinga han att hälsa de gånger han inte gör utfall vore att ren ut sagt, bestraffa honom...

nää det ska han ju inte. då är det då det händer olyckor. du känner din hund bäst själv ju.

det är som idag när jag var ute och gick med hund . vi möte en hund ju så klart så började hon ju morra/småskälla ju. ägaren till den andra hunden fråga om hon va agressiv så sa jag nej hon är rädd för andra hundar, och det acceptera den hundägaren ju och sa bara säg till när det är dags att du vill att dom ska hälsa på varandra (mammas granne) .

blev lite snopen igår när jag var ute med valpan, hon var jätte duktig på dagens möten och vi mötte en hund som var jätte glad att se henne, vi gick förbi allt gick super, men kvinnan höll sin lilla väldigt kort medans hunden ivrigt viftade på svansen.
Jag sa, det där gick ju bra, går det bra om de hälsar?
hon sa, ja visst.
Jag släpper min lilla toka 10 månader blandis typ tollare, och kvinnan kortar in sin lilla uberglada cavlier ännu kortare, ett andetag från hundarnas sida senare så sa hon.
Då så, gick ju bra, då går vi ha det bra. Inge arg eller nått.
Men lite skumt, de hann bokstavligen bara nudda varandra, det är väl inte att hälsa?
Meningsfullt att hälsa alls?

förövrigt så tycker jag att det är frustrerande med hundrädda hundägare, har ett par i området som har små hundar som är rädda för stora hundar, vilket resulterar i jätte aggressiva småhundar, och på nå vänster blir det mitt fel som är en hund modell lite större?

KL

Fick också höra en ovanlig sak i går på korta kissrundan (ca 200 m runt kvarteret). Hade Wilton lös. Han är lydig och springer inte fram till hundar utan tillåtelse osv. Då möter jag en tant med en vit dvärgspets (?). Wilton stannar på kommando vid mig.
Hon frågar: "Är du inte rädd om hunden"
Jag: :confused:
Tanten: Eftersom du har honom lös...

Undrar om hon skulle frågat samma sak om jag hade haft en schäfer eller en rottis :D

Åhh vad jag kan bli arrrgghh på människor som inte verkar veta varken bu lr bä..

Igår stötte jag på en hund typ nån blandning greyhound lr nått.. Lite större hund, kort hårig, röd o lite vit, smalt huvud. Aja skit samma en hund var de iaf..
Hunden ser jag på långt håll, jag tittar o undrar har ägaren koppel på hunden, ser inte ut så.. Jag tänker de är säkert en duktig ägare som kommer att kalla in hunden när hon ser oss (jag, min blandis o mammas hund).

Men hunden kom bara närmare o närmare o jag ser att de är en gammal dam som går med den. Gör inga försök till inkallning o jag bestämmer mig för att stanna.
Hunden tassar fram några steg i taget o tillslut är hunden nån meter i från oss, då viftar jag men armen o försöker schasa bort den.

Mina hundar går typ till attack då så jag håller bort dom o sätter ner dom igen då kommer hunden närmare o först då ropar tanten på sin hund som inte lyssnar..

När hon passerar säger jag.. "Du kanska ska ta på hunden kopplet". Tanten tittar bara på mej, suckar o går vidare.
Då säger jag.. "Ja din hund kan ju bli biten".
Hon fortsätter att ignorera de jag säger, då skriker jag efter henne.. "DU VET VÄL ATT DE FINNS KOPPELTVÅNG I SVERIGE!!!!" :devil:

OM jag någonsin mer möter en ägare med en lös hund som h*n inte har koll på så kommer jag personligen att gå fram till ägaren ta kopplet o koppla hund ÅT DOM!
Va fan går dom o bär kopplet för om dom liks ska ha hunden lös, är de nån jävla trofé lr nått.. :eek: :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 280
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 069
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 020
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka