Klippa New foundland

T

Tomaten

jo, nu ska jag klippa vovven, tjejn som klippte henne förut har slutat och jag tänker inte betala 600 för att klippa henne på salong så jag ska klippa själv men hur ska de klippas, vilka lockar skall bort, någon som har en bra hemsidan/bild eller egna tips? :bump:

Sv: Klippa New foundland

En liten fråga? Brukar man klippa New Foundland? Det har jag aldrig hört, men jag har ju ingen direkt erfarenhet av rasen heller. Däremot har min syster Leonberger och mamma har haft och de har aldrig klippts, men deras päls är kanske inte riktigt likadan.

Sv: Klippa New foundland

jodå, man klipper lite grann, så de får fram huvudet och tassarna annars är det bara en massa päls. Klippte lite efter bilder på utsällnings hundar i går men tips motages gärna till nästa gång!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 453
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 905
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar