true_blue
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ryttaren tror helt 100% på sig själv, han skriver jättebra inlägg (ofta) på usa-diskussionslistor. Jag skickade efter hans dvd och blev helt chockad..... helt klart att man inte kan lita på att någon skriver bra innan man sett dom. Tyvärr.
Viiiilken häst Den dog i sviterna av fång eller hur?
Förjäkligt
Helbrodern lever väl. Vad heter han?
Denna filmen har man ju sett ett antal gånger och man blir lika chockad varje gång.
Det jag undrar är om den som lagt ut filmen verkligen är seriös eller om det är en film ihopklippt för att smutskasta? Om man lyssnar på musiken så "skär" det sig i den med. Det låter illa och det ser illa ut.
Stackars, stackars hästar. Och kommentarerna som folk skrivit under är ju nästan det som är mest skrämmande.
Viiiilken häst Den dog i sviterna av fång eller hur?
Förjäkligt
Helbrodern lever väl. Vad heter han?
Utklädda wannabees som -ja kan piaffa, men sen då.....
Nej jag blir inte impad av skådespelare som kan en sak bra.
Om man bara tar en träningsfilm från vilken elitryttare som helst i dressyr så kan dom oxå piaffera jättefint i 10 minuter men till vilken nytta då
Varför brukar folk tro att den piaffen dom ser på tävling är det bästa som ekipaget kan och sedan jämförs det med någon annan ryttare som piafferar på en hemmafilm.
Bara liten fundering, helt utan värdering... (nu svara jag ju till dig, men jag förväntar mig inte att du, Lusidor, skulle kunna veta svaret på detta )... men bara något som slog mig:
Alldeles i början, första sekunderna av filmsekvensen... Varför ger han hästen godis? Vad är det hästen gjort för att förtjäna den? "Buffat" honom i ansiktet?
Jag tycker det ser ut som att han belönar hästen för "kärlek" så som människan uppskattar närhet. Belönar ett beteende som liknar mänsklig kärleksgos? Karln ser nöjd ut att hästen gosar med honom så han ger lite godis...
Vet ju själv hur hjärte-smältan kan krypa på en o man bara vill äta upp sin lille älskling . Men jag trodde inte att "riktiga" hästmänniskor sysslade med sånt?
Tänkt på det här med piaff-åtrån
[...]
[om Kyras teknik]
Inget hålla i o sparka på där inte- mångas argument till att välja en av modeinriktningarna.
Men handen på hjärta- är det inte nästan bara för att få rida det allra svåraste- fast man inte kan så mkt annat