Sv: Klimke o P Karl-film, stångridning och diverse annat...
Om man ska få den att mjukna i tungan- är det ju korrigering- att den inte gillar bettet- vad kan det bero på?
Oangenäm hand.
ser inget finlir här utan stora fula grova hjälper.
visst lättas det ur men hästarna får aldrig en chans till att få en mjuk kontakt.
HUR i hela friden har dessa hästar ridits förr? Med ett 5-e ben?- varav frälsningen när han/ de sitter upp.
Ser ingen häst som har sluten mun o suger på bettet- i min värld trivs hästen då.
Inte tror jag att det blir bättre av att få kusen eftergiven i munnen- lär ryttaren skola sin hand. Hur 17 ska eleverna få en fin hand när man rider såhär. Ser mkt missnöje hos hästen.
Uppresande tygeltag har fått nya proportioner
Nej jag skulle aldrig komma på tanken att skylla på hästen.
Franska hästar kanske är helt känslolösa i munnen- varav metoden har uppfunnits
Om man ska få den att mjukna i tungan- är det ju korrigering- att den inte gillar bettet- vad kan det bero på?
Oangenäm hand.
ser inget finlir här utan stora fula grova hjälper.
visst lättas det ur men hästarna får aldrig en chans till att få en mjuk kontakt.
HUR i hela friden har dessa hästar ridits förr? Med ett 5-e ben?- varav frälsningen när han/ de sitter upp.
Ser ingen häst som har sluten mun o suger på bettet- i min värld trivs hästen då.
Inte tror jag att det blir bättre av att få kusen eftergiven i munnen- lär ryttaren skola sin hand. Hur 17 ska eleverna få en fin hand när man rider såhär. Ser mkt missnöje hos hästen.
Uppresande tygeltag har fått nya proportioner
Nej jag skulle aldrig komma på tanken att skylla på hästen.
Franska hästar kanske är helt känslolösa i munnen- varav metoden har uppfunnits