Jag är väl inte lika stämd i dur, sas. Jag skulle nog snarare, i så fall, se bilen som en nödlösning i riktigt kritiska fall. Tillverkad i så små serier, blir den sedan nog så dyr att de fall då den anses oumbärlig blir färre även av det skälet.
Hur tänker du att man istället ska göra? Jag har ingen effektivare lösning i min tankevärld, men det behöver ju inte betyda att den inte är möjlig.
Jag ser inte det fantastiska i att åka själv i en buss för 60 personer, efter att ha gått i över en timme till hållplatsen, med en busschaufför som kört turen nästan tom hela vägen som är 4 ggr så lång som den distans som krävs för mig i egen bil anpassad för få personer. Det händer hela tiden, eftersom antalet boende per yta/vägdel är så lågt och fragmenterat - trots läget i landets fjärde storstadsregion.
(Vi har också tillgång till närtrafik vissa perioder på dygnet och då skickar de en taxi hela vägen hem - det blir ungefär dubbelt så mycket bilåkande och 2 personers tid också - men effektivare än bussen är det)